Montagekit watervast?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-12 20:31
Zoals de titel al zei. Is Bizon montagekit watervast? Ik wil het gebruiken om de koppelingen op m'n radiateur vast te lijmen. Op de tube staat niks over watervastheid.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

Dan is de kans ook wel erg klein. Je hebt speciale waterdichte kit. Gewoon die voor sanitair pakken, die is ZEKER waterdicht :)
De vraag is alleen of die het houdt....

Verwijderd

gebruik bison twee komponenten snel !
daar heb ik ook de radiateur van mijn vorige auto (fiat)
mee gerepareerd.
Daar was de ontluchtings nippel van doorgedraaid heeft t nog 3 jaar volgehouden tot ie een volgende eigenaar kreeg.
gr
jakob (8>

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 16:57

jedel

Kevlar

of je gebruik ECHTE kit: sikaflex :9~
is montage+afdichting word gebruik in de jacht- en vliegtuig bouw
in allerlei soorten en maten te krijgen, alleen een beetje duur

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

• Munchkin
  • Laatst online: 14:12
Op de tube montagekit van bison die hier naast mij staat, staat dat het vochtbestendig is. Dus niet watervast lijkt mij anders had dat er wel op gestaan... Ik denk dat je beter siliconenkit kunt gebruiken, eventueel i.c.m. wat teflon tape.

Verwijderd

teflon tape ? waarom niet duck tape >:)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Wat je kan gebruiken, is een PU kit, of als je de sterkte niet nodig hebt, een siliconenkit.

Acrylaatkit etc zijn ook wel waterdicht, maar kunnen na verloop van tijd toch verweken.

Ik geloof dat Bison one-for-all PU kit is, maar dat weet ik niet zeker. Gewoon even alle kokers nalezen.

Ducktape is de ranzige versie van de bekende rol "zilvertape". Als je een rol goede zilvertape te lang in de zon legt, dan heb je een rol ducktape gekregen. Spul is handig voor dingen die niet te lang mee hoeven te gaan, zilvertape veroudert vrij snel onder invloed van zonlicht.

• Munchkin
  • Laatst online: 14:12
Op woensdag 16 januari 2002 00:40 schreef Dymlos het volgende:
teflon tape ? waarom niet duck tape >:)
|:( Het gaat er om dat de boel waterdicht wordt...
Teflon tape gebruik je bijvoorbeeld ook als je pvc of koperen buisen met elkaar verbind. Teflon tape is vrij dun waardoor je het op de schroef of steekverbinding kan wikkelen zonder dat je stukken niet meer kan verbinden.
Met duct-tape kan dat niet, bovendien zit daar plakrotzooi aan. Verder denk ik dat duct tape niet waterdicht is, zeker niet op de lange termijn.

• Mad_Demon
  • Laatst online: 07-12 20:31
Ik zit met het probleem dat ik met 2 verschillende diameters zit. De radiateur is 2,2 cm en de tule is 9mm. Ik heb de tule in een verloopje gedraaid en dat zit waterdicht. Alleen moet ik nu het verloopje in de radiateur vastzetten.
Ik had het eerst vastgezet met de gruwelijke kombi van hobbylijm en siliconenkit.
Dat leek te houden, maar ik kreeg lekkage en ik heb toen dat hele boeltje volgespoten met montagekit. Nog steeds een lek (de radateur zat in een behuizing en ik heb maar van 1 kant gekit). Toen ik de radiateur eruit haalde bleeven de kopplingen (tules+verloopjes) aan de behuizing zitten. De lijm (montagekit+hobbylijm) waren als een sponsje gaan werken.
Ik heb alles weer helemaal schoongemaakt en wil opnieuw beginen.
Het gaat dus om een watervaste lijm of een kit die wat kan hebben qua kracht (slangen erop/eraf duwen/trekken)

Ik las al wat spullen, gewoon de doe-het-zelf zaak in lopen?
Ik heb morgen vij dus kan ik lekker gaan klussen/kopen :P

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Pagina: 1