Hollywood MPEG en Audigy

Pagina: 1
Acties:

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 10:39
Zoals de titel al zegt. De hollywood plus MPEG decoder kaart, werkt die met de SB Audigy. en dan bedoel ik natuurlijk kan ik de dolby Digital geluiden met de Audigy converteren en doorsturen met die kaart, of zeg ik nou iets vreemds.
Ik heb dus geen aparte AC3 decoder en wil er ook geen een aanschaffen, mijn stereo heeft wel een 5.1 ingang (die wil ik dus aansluiten op de Audigy!)

Bij nuttige antwoorden is mijn dank groot :P

tja...

• Sander0105
Hmmm net the search nog es ff uitgespit, maar daar kank ook al nix vinden :( :'(

tja...

• xipetotec
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-11-2021

xipetotec

Life exists in spite of me.

Als het goed is heeft ofwel de hollywood kaart een i2s spdifje, die sluit je aan op je audigy(pci kaartje) en anders gewoon de i2s van je dvd spelertje naar je i2s van je audigy. Dan in de dvd software speler selecteren welk apparaat het geluid moet afspelen..
that should do the trick..

edit:

software

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Sander0105
Ehm... ff een stomme vraag wat is I2S??
spdif weet ik nog wel, maar de audigy player heeft geen spdif ingang, anders had ik die wel gebruikt

tja...

Verwijderd

Volgens mij heeft die hollywood+ een ac3 decoder onboard.
Ook die SB Audigy heeft er een onboard.
Je kan ook de hollywood+ aansluiten op de SB Audigy, hier is een doorlus kabel voor die je bij de hollywood+ krijgt.
Dus je kan zowel de hollywood+ als de SB Audigy op je 5.1 ingang van je stereo aansluiten.
ik dacht dat je hem met een optiche ( tulp ) stekker aansluit en niet met spdif.

• Sander0105
ow sorry, ik denk dat ik iets verkeerd heb uitgelegd, op mijn stereo zit een 5.1 ingang, dus 6 ingangen: 2 voor, 2 achter, 1 midden, en 1 sub :) en het probleem is dat die audigy toch geen spdif ingang heb ( de player dan)

tja...

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 19:17 schreef Sander0105 het volgende:
ow sorry, ik denk dat ik iets verkeerd heb uitgelegd, op mijn stereo zit een 5.1 ingang, dus 6 ingangen: 2 voor, 2 achter, 1 midden, en 1 sub :) en het probleem is dat die audigy toch geen spdif ingang heb ( de player dan)
Volgens mij zijn dat geen ingangen maar uitgangen op je stereo( deze gaan naar de boxen).
En dan moet je kijken of er een digitaal in achter op je stereo zit,deze moet je met een optiche kabel (tulp) verbinden met de digitaal out van je audigy

• Sander0105
nope et zijn toch echt ingangen!! heb net gechecked!! mijn stereo is dolby 5.1 voorbereid :P er zit namelijk ook een voor achter midden en sub speaker uitgang op

tja...

Verwijderd

Ik heb het zo gedaan:

Ik heb een Dxr3 (gebaseerd op de Hollywood+, bijna hetzelfde) en een Audigy Platinum. Op de digitale SP-DIF uitgang van mijn Dxr3 zit een gele video-tulp-kabel naar de coaxiale ingang van mijn Audigy Drive. En nu heb ik perfect digitaal Dolby Digital 5.1 geluid (met een Inspire 5.1 5300 set).

Verwijderd

Maar als het goed is, zit er op je Hollywood+ een interne SP-DIF uitgang of iets wat daar op lijkt. Die kun je dan aan de interne SP-DIF-in van je Audigy zetten.
Pagina: 1