We hebben thuis een Unix server met NFS file system en hier wil ik graag met mijn win2000 bak op kunnen. Kan iemand mij hier mee helpen. Volgens mij gaat het met services for Unix 2.0 maar dei ken ik nergens vinden.
Hmmm volgens mij bedoel je Samba....
Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
NFS, daar heb je een speciale client voor nodig, (iets als interdrive nfs kun je daarvoor gebruiken)Op dinsdag 15 januari 2002 17:49 schreef Flyduck het volgende:
Hmmm volgens mij bedoel je Samba....
maar inderdaad als het voor filesharing is kan de topicstarter beter samba gaan gebruiken...
A wise man's life is based around fuck you
Ja samba werkt inderdaad maar als je er met meerdere users overheen gaat geeft dit problemen.Dus alles behalve samba
kun je dit probleem eens nader uitleggen? 'met meerdere users er overheen'???Op dinsdag 15 januari 2002 17:57 schreef spokkie21 het volgende:
Ja samba werkt inderdaad maar als je er met meerdere users overheen gaat geeft dit problemen.Dus alles behalve samba
Nou het zit zo. Onze huisgenoot heeft een computer met Unix waar een dikke hardeschijf in zit waar allerlij mp3s enzo opstaan. Op de internet server staat e-smith. De desbetreffende dirertory is gemount naar de e-smith server. Via de e-smith server kunne wij op de HD. Dit werkt prima maar als meerdere users dit doen houdt de e-smith server er mee op en moet deze opnieuw opgestart worden.In plaats daarvan zou ik iets met NFS support op mijn computer willen hebben zodat ik dit rechtstreeks kan doen.
je wilt dus rechtstreeks op die unix server van je huisgenoot? dat kan, alleen moet de unix machine van deze huisgenoot wel een nfs server hebben draaien (met de desbetreffende 'exports'),
kun je niet via samba rechtreeks op die unix machine van je huisgenoot? (dit scheelt je weer het gebruik van een commercieele client op je werkstation, want nfs clients zijn vaak niet gratis!)
kun je niet via samba rechtreeks op die unix machine van je huisgenoot? (dit scheelt je weer het gebruik van een commercieele client op je werkstation, want nfs clients zijn vaak niet gratis!)
Dah heb ik em ook al gevraagt maar het is zijn computer met cdroms en HD's voor zijn diskloze computer op zijn kamer. Daarom heeft hij dat liever niet en ben ik op zoek naar een andere oplossing.
Volgens mij zoek je iets als Exceed van Hummingbird (http://www.hummingbird.com/products/nc/exceed/). Met het (volgens mij) optionele NFS Maestro pakket voor Exceed kan je NFS shares benaderen via windows.
Ik was van plan dit pakket volgende week te kopen dus als je even geduld hebt wil ik dan nog wel even een follow-up posten of het inderdaad lukt.
Ik was van plan dit pakket volgende week te kopen dus als je even geduld hebt wil ik dan nog wel even een follow-up posten of het inderdaad lukt.
Er bestaat ook iets dat heet Services for Unix; d'r staat een Microsoft logo op...
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Goed als jij nu even de beginpost leestOp woensdag 16 januari 2002 01:38 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Er bestaat ook iets dat heet Services for Unix; d'r staat een Microsoft logo op...
Ik ben ook op zoek naar een NFS-client. Ik zit nu de ene eval na de andere te downloaden, maar ze zijn niet eens zo goed
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Pagina: 1