Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HK] Moderator flamed op mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Er is een topic geopend wat niet in strijd is met de HK rulez, maar toch beginnen mensen van "heb je niets beters te doen?". Ik denk dan, als je er niets aan vindt dan blijf je toch gewoon uit het topic?

Als ik dat probeer duidelijk te maken scheld Tom mij zomaar uit voor kindje. Ik beschouw dit als een directe flame en stel het zeker niet op prijs.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/379119 onderaan.

[edit]
Of hier weer iets wat ik niet zo direct van een mod zou verwachten

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/379119/3?limit=2

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op maandag 14 januari 2002 12:17 schreef Tom het volgende:

[..]

OK veel plezier dan..
Kindje.
dat dus

[edit]
handig, denk je dat ik weer heel die reactie ga zoeken ofzo :?

link gewoon naar de reactie mbv de link achter dat blaadje wat bij een post staat

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:41

Jaymz

Keep on moving !

[topic=108105/1/100]
In het bericht zelf; graag de URL van de draad in kwestie, of de specifieke reactie* en eventueel een reden. Op die manier weet de Admin/Mod vast wat er aan de hand is.

* <font size=1>copy/paste hiertoe de link onder Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/posticon.gif van de betreffende reactie.</font>
Dit staat er ook voor jouw hoor (topicstarter) ;)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 18:10 schreef Jaymz het volgende:
[topic=108105/1/100]
[..]

Dit staat er ook voor jouw hoor (topicstarter) ;)
Kan het gezeik over hoe kinderachtig dit is en hoe illegaal het wel niet is, aub NU stoppen?

Als ik munten wil slopen, mag ik dat prima doen, ik mag ze ook kwijt raken en voor mezelf houden. Of ik hem nu per ongeluk in een put laat vallen of zelf sloop, daar gaat niemand moeilijk over doen.

Dus gezeur over staatseigendommen mag nu wel ophouden, want dat is geld niet. Geld is van degene die het bezit, niemand kan mij verplichten de munten die ik nu bezit, in te leveren, anders kreeg de NL bank alle guldens ook wel terug.
* Grrrrrene heeft BTW nog een 25-je achter gehouden en wat los muntgeld.
mijn reactie :? Dat is de enige die ik NA die van Tom nog kan vinden en ik heb _geen_ idee wat hier mis mee is?

[edit] Never mind, dit staat op pagina 7 met 25ppp en niet 3 :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Eh ja.. ik vind het gewoon kinderachtig om dat soort dingen opzettelijk kapot te maken. Wat je ermee doet zal mij weinig boeien, maar zo'n actie van jou associeer ik met kleine kinderen die met hun handjes nergens vanaf kunnen blijven.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 22:46

Jag

Deze hoort niet in SU thuis.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:48

PromWarMachine

Forsaken Archer

(jarig!)
Tom geeft naar mijn mening alleen z'n mening, hij vind je kind bezig zijn als je dat doet... tsjah, mocht je serieus zijn probeer het bij de bemiddelaar ofzow, 'k geef je 1% kans dat 'ie je gelijk geeft :9

Dividend for Starters

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Op dinsdag 15 januari 2002 20:51 schreef Tom het volgende:
Eh ja.. ik vind het gewoon kinderachtig om dat soort dingen opzettelijk kapot te maken. Wat je ermee doet zal mij weinig boeien, maar zo'n actie van jou associeer ik met kleine kinderen die met hun handjes nergens vanaf kunnen blijven.
Eigenlijk zou je dan consequent moeten zijn en "Kindje" tegen iedereen in dat topic, die munten vernield, moeten zeggen en er niet 1tje uitnemen... maarja; da's maar mijn humble opinion

[edit] Niet dat ik het goed vind dat munten vernield worden

Pvouput live

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 18:47 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

[..]

mijn reactie :? Dat is de enige die ik NA die van Tom nog kan vinden en ik heb _geen_ idee wat hier mis mee is?

[edit] Never mind, dit staat op pagina 7 met 25ppp en niet 3 :P
Volgens mij is het geld helemaal niet van jou hoor. Voor zover als mijn Economie-lessen ooit gegaan zijn, is het zo dat de munten en het papier in jouw broekzak jouw 'waardepapieren' zijn (in ruil voor die lening), dat je de staat een bedrag hebt 'geleend'. Wat jij bezit is die waarde, maar niet de munten en het papier zelf. En kapot maken is ook echt verboden bij de wet. Zolang de staat jouw die waarde verschuldigd is mag jij die waardepapieren houden.

Je kunt die waardepapieren verhandelen met goederen. Je wisselt dan leningen uit van de staat. De waardes dus. Maar het medium waarlangs dat gaat, zijnde het munt- en briefgeld, is nog steeds van de staat.

Niet dat het boeit wanneer je een Euro platwalst, maar het is wel degelijk een strafbaar feit. En als je het systematisch en moedwillig doet, met als oogmerk de geldstroom te hinderen, dan kun je ook echt gestraft worden.

Nu is er door de kleine schaal niet echt sprake van de geldstroom hinderen, maar toch. Zeg niet dat het zomaar mag :)

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 00:22 schreef MREn het volgende:
Frisdrank-, bier en melkflessen blijven ook eigendom van de fabrikant, maar om nou te zeggen dat het illegaal is om ze te slopen, lijkt me weer wat overdreven.

Je kan alleen fluiten naar je €0,25 of €0,10 maar dat boeit die fabrikant niets, want het is goedkoper om een nieuwe te maken, dan om 25 cent uit te keren. En hetzefde gaat op voor die Euro's.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 01:16 schreef MREn het volgende:

[..]
Er is een verschil tussen een blikje en een 20 Euro biljet. Dat blikje is niet geproduceert om een geldstroom fysiek mogelijk te maken.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 01:11 schreef HlpDsK het volgende:
Nu is er door de kleine schaal niet echt sprake van de geldstroom hinderen, maar toch. Zeg niet dat het zomaar mag :)
Elke gesloopte euro is winst voor de ECB, net als alle guldens die in putjes zijn verdwenen, of bewaard worden, dat is allemaal pure winst voor DNB, en je bent niet verplciht op al je guldens in te leveren.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 01:18 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen een blikje en een 20 Euro biljet. Dat blikje is niet geproduceert om een geldstroom fysiek mogelijk te maken.
Ik denk dat fysieke geldstromen anno 2002 niet veel voorkomen. Leningen en geldstromen van banken onderling gaan allemaal giraal.

De enige grote bedragen die contact gaan, zijn zwart imho

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op woensdag 16 januari 2002 01:19 schreef MREn het volgende:
Elke gesloopte euro is winst voor de ECB, net als alle guldens die in putjes zijn verdwenen, of bewaard worden, dat is allemaal pure winst voor DNB, en je bent niet verplciht op al je guldens in te leveren.
Dat muntje/biljet is eigendom van de nederlandse staat... Deze moedwillig kapot maken valt dus onder vernieling, en is dus strafbaar. Daarover had ik net een draadje geopend in [LA] (deze stond toen nog in [SU])

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 01:19 schreef MREn het volgende:

[..]

Je bent het niet verplicht zolang de staat je dat geld nog schuldig is. En dat is zo, zolang jij dat biljet hebt. Maar dat biljet is dan nog niet van jou.

En het maakt het niet minder strafbaar.

Verwijderd

Gaat het hier over figuren die muntjes kapot maken ... en daar maken jullie ruzie over....errug zielig hoor })

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 01:22 schreef Merely het volgende:

[..]

Dat muntje/biljet is eigendom van de nederlandse staat... Deze moedwillig kapot maken valt dus onder vernieling, en is dus strafbaar. Daarover had ik net een draadje geopend in [LA] (deze stond toen nog in [SU])
Ik geloof dat deze eigendom zijn van de ECB, maar goed.

Het gaat niet om hooguit een paar honderd man, dus 'schade' is 100-500 euro max.

Bovendien is elke vernietigde euro op lange termijn winst voor de ecb, dus ze zullen er echt niet wakker van liggen. Zeker in verhouding tot het aantal euro's in collecties (is dat dat stelen?) en verdwenen euro's gaat het om verwaarloosbare begragen.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 01:21 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik denk dat fysieke geldstromen anno 2002 niet veel voorkomen. Leningen en geldstromen van banken onderling gaan allemaal giraal.

De enige grote bedragen die contact gaan, zijn zwart imho
Niet waar. Echt niet waar. Heb je enig idee hoeveel munten en biljetten er alleen al in Nederland in omloop zijn? Dat zijn allemaal fysieke geldstromen.

En dat van die grote bedragen = zwart klopt ook niet. Als je een 2e hands wagen cash koopt (heel gebruikelijk), of je staat op de koe-markt .. dan gaat dat in stapeltjes met duizendjes. Niks illegaals aan.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 01:23 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Je bent het niet verplicht zolang de staat je dat geld nog schuldig is. En dat is zo, zolang jij dat biljet hebt. Maar dat biljet is dan nog niet van jou.

En het maakt het niet minder strafbaar.
Het is dus een vrij overdraagbare schuldbekentenis van de staat/centrale bank aan jou, imho mag je zelf weten wat je er mee doet, maar je naait alleen je zelf maar met het vernietigen ervan.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 01:25 schreef MREn het volgende:

[..]

Het gaat niet om hooguit een paar honderd man, dus 'schade' is 100-500 euro max.

Bovendien is elke vernietigde euro op lange termijn winst voor de ecb, dus ze zullen er echt niet wakker van liggen. Zeker in verhouding tot het aantal euro's in collecties (is dat dat stelen?) en verdwenen euro's gaat het om verwaarloosbare begragen.
Het gaat er niet om dat het verwaarloosbaar is of niet. Het _mag_ niet. Punt.

Het maakt niets uit of dat er iets werkelijk tegen gedaan zal worden. Het is gewoon strafbaar.

• Han
  • Niet online

Han

Op woensdag 16 januari 2002 01:27 schreef MREn het volgende:
...... maar je naait alleen je zelf maar met het vernietigen ervan.
Nope, het is andermans eigendom, dus is het vernieling:

Hij/zij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, etc. etc...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Sorry dat ik het zeg erhmm typ.. maar volgens mij is dit wel heel erg off-topic of anders niet echt een LA discussie... Niet een idee om een draadje in SG hierover te openen ofzo??

Pvouput live

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 01:29 schreef Merely het volgende:

[..]

Nope, het is andermans eigendom, dus is het vernieling:

Hij/zij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, etc. etc...
Weeet ik, ik heb ook rechten gestudeerd :+

Maar is zo'n munt/blijet wel eigendom van de ecb/staat??

Volgens mij is het gewoon een schuldbekentis aan jou. Staat ook niet op de biljetten trouwens.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 01:27 schreef MREn het volgende:

[..]

Het is dus een vrij overdraagbare schuldbekentenis van de staat/centrale bank aan jou, imho mag je zelf weten wat je er mee doet, maar je naait alleen je zelf maar met het vernietigen ervan.
Omdat je dan geen bewijs meer hebt van die schuldbekentenis. En met die waarde die het vertegenwoordigd mag jij doen en laten wat je wilt. Ook vernietigen.

Het medium waarop die bekentenis staat, zijnde het biljet of de munt, is je ter goeder trouw geleend. En dat is niet van jou! Je mag het dus ook niet kapot maken want het is niet jouw eigendom.

Dus: de waarde mag je vernietigen, maar het geld zelf niet.

• Han
  • Niet online

Han

Op woensdag 16 januari 2002 01:30 schreef Krypt het volgende:
Sorry dat ik het zeg erhmm typ.. maar volgens mij is dit wel heel erg off-topic of anders niet echt een LA discussie... Niet een idee om een draadje in SG hierover te openen ofzo??
[topic=381809/1]

Was al begonnen toen dit nog in SU stond...

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 01:25 schreef MREn het volgende:

[..]

wat denk je ? dat ECB geen rekening heeft gehouden met al die munten die
jaarlijks verloren gaan, dus echt wel
en dat hebben we dan niet alleen te danken aan vernielzuchtige gasten die geen waarde-gevoel kennen, maar ook aan al die duizende guldens die jaarlijks verdwijnen denk aan diefstal, overheidsverduisteringen ,en andere ongure zaakjes, enfin ECB heeft zich allang ingedekt en de onkosten zijn dankzij de invoering van de €uro allang achterhaalt, denk je nou dat duisenberg daar minder door slaapt ...............denk het niet *D

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 01:32 schreef MREn het volgende:

[..]

Weeet ik, ik heb ook rechten gestudeerd :+

Maar is zo'n munt/blijet wel eigendom van de ecb/staat??

Volgens mij is het gewoon een schuldbekentis aan jou. Staat ook niet op de biljetten trouwens.
Probeer nou eens te snappen, please ... het gaat niet om het bedrag dat het biljet of de munt vertegenwoordigd. Dat is wel jouw eigendom. Het medium waar het op staat, de munt zelf of het biljet, is niet jouw eigendom.

En je mag het lenen zolang de staat bij jou die schuld heeft. Het is dus bijna een eigendom, maar nét niet. Puur een wetmatigheidje.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Los van het feit of het nou wél of niet illegaal is, vind ik het jammer dat dit soort dingetjes op dit soort reglementen zo ver doorgetrokken moet worden.

De spreekwoordelijke mug zeg maar :{

Maar goed dat kan ook aan mij liggen natuurlijk ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 01:33 schreef Smokehead het volgende:

[..]

wat denk je ? dat ECB geen rekening heeft gehouden met al die munten die jaarlijks verloren gaan, dus echt wel
en dat hebben we dan niet alleen te danken aan vernielzuchtige gasten die geen waarde-gevoel kennen, maar ook aan al die duizende guldens die jaarlijks verdwijnen denk aan diefstal, overheidsverduisteringen ,en andere ongure zaakjes, enfin ECB heeft zich allang ingedekt en de onkosten zijn dankzij de invoering van de €uro allang achterhaalt, denk je nou dat duisenberg daar minder door slaapt ...............denk het niet *D
Daar gaat het helemaal niet om. Waarom wil niemand dat hier nou snappen :?

De prijzen van de supermarkt zijn ook zo dat ze zijn ingedekt tegen winkeldiefstal. Maar dat betekent nog altijd niet dat winkeldiefstal is toegestaan.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 01:35 schreef LuNaTiC het volgende:
Los van het feit of het nou wél of niet illegaal is, vind ik het jammer dat dit soort dingetjes op dit soort reglementen zo ver doorgetrokken moet worden.

De spreekwoordelijke mug zeg maar :{

Maar goed dat kan ook aan mij liggen natuurlijk ;)
Eens.

Het gaat er mij niet om of dat er een paar munten worden gesloopt. De bank zit daar ook niet mee.

Maar er zijn hier mensen die halstarrig volhouden dat het gewoon mag, omdat de bank er ook niet van wakker ligt. En dat is niet zo. :)

Ik zeg ook nergens dat het topic dicht moet, maar ik geef wel aan dat het punt wat gemaakt wordt gewoon geldig is. Men probeert het namelijk van alle kanten onderuit te halen, maar het klopt gewoon.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 01:33 schreef Smokehead het volgende:

[..]

wat denk je ? dat ECB geen rekening heeft gehouden met al die munten die
jaarlijks verloren gaan, dus echt wel
geld dat gestolen of verduisterd wordt verdwijnt niet hoor, dat wordt gewoon uitgegeven, ander heb je er niets aan :+

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 01:35 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Daar gaat het helemaal niet om. Waarom wil niemand dat hier nou snappen :?

De prijzen van de supermarkt zijn ook zo dat ze zijn ingedekt tegen winkeldiefstal. Maar dat betekent nog altijd niet dat winkeldiefstal is toegestaan.
je antwoord getuigd van weinig intelligentie, maar goed als jij die overheidsinstantie wilt vergelijken met een supermarkt voor mij part ,ik ga meuren :Z

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 01:36 schreef MREn het volgende:

[..]

geld dat gestolen of verduisterd wordt verdwijnt niet hoor, dat wordt gewoon uitgegeven, ander heb je er niets aan :+
sjezus , okay versleten,in de sloot of put gevallen ,of plat gereden zijn mischien betere voorbeelden *D

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 01:52 schreef Smokehead het volgende:

[..]

je antwoord getuigd van weinig intelligentie, maar goed als jij die overheidsinstantie wilt vergelijken met een supermarkt voor mij part ,ik ga meuren :Z
imo gaat die vergelijking weldegelijk op

• JvS
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Van mij mag iedereen lullen over wat-ie zelf wil. Als iemand scooters op wil voeren, dan mag-ie hier over lullen, als iemand euro's wil slopen, dan mag-ie er hier best mee pochen of over lullen (ook al zie ik er het nut niet van in)... Alleen topics over wapens&co willen we niet hebben (wapens, vuurwerkbommen etc etc). Verder mag iedereen over vanalles praten. Als je daar problemen mee hebt, moet je het adres van die mensen maar opzoeken en ze aangeven bij de politie (al denk ik dat je daar keihard uitgelachen wordt). Maar laten we die discussie in dat andere thread houden. Dat topic hoeft iig niet dicht omdat je het niet mag slopen, dat is niet onze zorg en ook geen probleem voor ons. Je mag van mij ook zeggen dat je een film gedownload hebt en dat-ie niet werkt om te vragen welke codec je nodig hebt.. Zolang er maar geen links of weet ik veel wat naar warez staan...

ontopic:
De reactie van Tom is niet echt zwaar flamen ofzo (en ja, als ik vind dat een mod dat doet, dan geef ik het gewoon toe) en de "Of hier weer iets wat ik niet zo direct van een mod zou verwachten" kan ik niet echt terugvinden. Als het de reply is die Grrrrrrene post, dan vind ik het gewoon een vrij normale post om een topic weer ontopic te houden. Sorry, ik kan hooguit even tegen Tom zeggen dat-ie het beter wat genuanceerder had kunnen zeggen, omdat-ie als moderator gemiddeld scherp in de gaten wordt gehouden en dat mensen over zulke opmerkingen van een mod soms wel erg kunnen vallen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op woensdag 16 januari 2002 01:05 schreef Krypt het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je dan consequent moeten zijn en "Kindje" tegen iedereen in dat topic, die munten vernield, moeten zeggen en er niet 1tje uitnemen... maarja; da's maar mijn humble opinion

[edit] Niet dat ik het goed vind dat munten vernield worden
Weet niet tegen wie ik het had, geloof de topicstarter die erover begon. Maar bij deze.

• Grrrrrene
  • Niet online

[..]

Volgens mij is het geld helemaal niet van jou hoor. Voor zover als mijn Economie-lessen ooit gegaan zijn, is het zo dat de munten en het papier in jouw broekzak jouw 'waardepapieren' zijn (in ruil voor die lening), dat je de staat een bedrag hebt 'geleend'. Wat jij bezit is die waarde, maar niet de munten en het papier zelf. En kapot maken is ook echt verboden bij de wet. Zolang de staat jouw die waarde verschuldigd is mag jij die waardepapieren houden.
Maar dan naai ik toch mezelf als ik die waardepapieren kapot maak? Dan vernietig ik mijn eigen lening? Ik snap wel dat het geld zelf eigendom van de staat is, maar aangezien ze me niet kunnen verplichten om dat geld in te leveren (ik mag het nml sparen en dus niet in roulatie brengen). Mijn punt was niet zozeer wiens eigendom een 1 euro-muntje is, maar meer dat de staat er echt geen probleem van maakt als ik er een sloop. Er is nml van hun kant geen verschil tussen iemand die een gulden (of euro) nooit uit gaat geven en iemand die hem sloopt (en dus ook nooit uit gaat geven)
Je kunt die waardepapieren verhandelen met goederen. Je wisselt dan leningen uit van de staat. De waardes dus. Maar het medium waarlangs dat gaat, zijnde het munt- en briefgeld, is nog steeds van de staat.
Denk je dat de staat er mee zit als ik hun "lening" ff ongedaan maak? :D Het ging er hier nml om of het strafbaar is en of je er voor gestraft zou worden (dat is wel degelijk iets anders).
Niet dat het boeit wanneer je een Euro platwalst, maar het is wel degelijk een strafbaar feit. En als je het systematisch en moedwillig doet, met als oogmerk de geldstroom te hinderen, dan kun je ook echt gestraft worden.
Een paar tweakers (zeg: 10) slopen per persoon 5 euro's, ik denk niet dat de geldstroom daardoor wordt verstoord en dat de Nederlandse staat hier problemen van gaat maken. Ik snap je punt opzich wel: warez wordt ook niet retehard aangepakt, maar is WEL verboden hier op GoT. Maar soms moeten we misschien de regeltjes niet TE strikt nemen, om niet te verstikkend bezig te zijn.
Nee, ok, maar om nou zo'n topic te sluiten (waar wel om gevraagd werd door sommige users), vind ik zwaar overdreven. Die euro's zijn nieuw, er wordt mee ge-experimenteerd, en daar kan ik niet mee zitten. Nogmaals: ik weet dat het wettelijk NIET toegestaan is, maar ik hoop dat iedereen hier voldoende gezond verstand heeft dat dit toch niet verboden hoeft te worden op GoT :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Na verwoesting wordt de euro niets meer dan een hoopje metaal. Daarmee is je ruilobject dat een waarde vertegenwoordigd gereduceerd tot de ruwe metaalprijs.

Ofwel, een euro mollen komt erop neer dat je dat waardeloze hoopje metaal hebt gekocht van de Nederlandse Bank voor het bedrag dat erop staat. De bank heeft daar echt geen last van, aangezien het metaal dan met enorme dikke winst is verkocht. Als je vandalisme slim noemt... (IMHO zijn vandalen altijd oneindig dom).

Da's het mooie van een bank, je druk een papiertje en verkoopt deze voor zeg 50 euro. Zolang je dat gekochte papiertje niet in omloopbrengt bezit je een papierjte en de Staat de 50 euro.

Volgens mij zou DNB blijer zijn met het verwoesten van groot geld.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Kan iemand mij misschien uileggen wat de lol ervan is om een paar deukjes in een €uromunt te maken? :? :{

Zoek een hobby... :{

En als je dan zo nodig iets moet mollen doe dat dan met je eigen dingen.
En open vervolgens "Het grote mol je stereoset" topic... :)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HlpDsk:

Waar staat in de wet dat je de munten en biljetten leent?
Ik studeer rechten en heb altijd geleerd dat de munten en biljetten (voor zover het op een zaak gaat, en als je ze tweakt gaat dat zeker op) gewoon je eigendom is. Dus ja ook de biljetten en munten.

Ik zal een stuk quoten uit een boek goederenrecht over eigendom van geld:
Door de sterke toename van het girale geld (bestaande uit vorderingen op banken en giro-instellingen) is de betekenis van geld als zaak (stoffelijke vermogensobject) teruggedrongen, maar daarmee nog niet verdwenen. Munten zijn natuurlijk wel degelijk zaken. Bij bankbiljetten is die kwallificatie gevaarlijker; goederenrechtelijk gezienis het misleidend om Nederlandse bankbiljetten zonder meer te beschouwen als vorderingen op de Nederlansche Bank, ook al gaat de bankwet daar nog wel vanuit.

Wie zijn spaargeld in vlammen op ziet gaan, houdt geen vordering op de Nederlandsche Bank (art 13 lid 1 bankwet).
Verder kan ik ook in geen van mijn boeken en wetten iest vinden dat het geld (de munten en biljetten niet gewoon mij toebehoren, en dat ik er voor zover de wet het niet uitdrukkelijk verbied (zoals gebruiken in reclame folders en dergelijke) er mee mag doen en laten wat ik wil.

Er is in mijn optiek ook geen verschil tussen het in een oude sok stoppen van euro's of ze gewoon tweaken. Op beide manieren haal ik ze uit het verkeer. (oude sokken met geld verdwijnen nog al eens op de vuilnisbelt heb ik mij laten vertellen >:) )

edit: het aangehaalde boek is Goederenrecht, van Prof.mr. H.J. Snijders en Mr E.B. Rank-Berenschot.... ja moet bij citeren he >:)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• FitNiX
  • Laatst online: 29-11 23:47

Wow, je klinkt nu wel erg slim :D :D
Ik wist dit nml niet :+

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:16
Geld is een ruilmiddel dat toevallig door de bank wordt uitgegeven omdat je nu eenmaal een betrouwbaar punt van uitgifte moet hebben. Als ik bloemkolen kweek en ik ruil ze voor geld (kopen heet dat ook wel :) ) dan ben ik eigenaar van het geld geworden. Als ik bloemkolen voor rode kolen ruil, dan wordt ik eigenaar van de rode kolen. De verkoper van de rode kolen heeft er verder niets meer mee te maken.
Dat je geld niet zou mogen slopen is gewoon onzin. Neemt niet weg dat je nuttigere tijdsbestedingen zou kunnen bedenken :)

• FitNiX
  • Laatst online: 29-11 23:47
Op woensdag 16 januari 2002 13:36 schreef GaMbiNo het volgende:
Kan iemand mij misschien uileggen wat de lol ervan is om een paar deukjes in een €uromunt te maken? :? :{

Zoek een hobby... :{

En als je dan zo nodig iets moet mollen doe dat dan met je eigen dingen.
En open vervolgens "Het grote mol je stereoset" topic... :)
Idd, ik zal vast beginnen: :+ :+

Een kapot DIMM-etje
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~nickhoge/mem1.jpg

en een kapotte kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011188147

Verwijderd

Ontopic... het gaat hier over die opmerking van Tom.

Hij doelt op het feit dat de topicstarter dat topic liep te verdedigen met
Op zondag 13 januari 2002 21:14 schreef Yokozuna het volgende:

Jezus, waar maken jullie je druk om man. Als je de lol er niet van snapt waarom post je hier dan? Om te vervelen?
Ik vond het wel grappig, dat is dus het nut. Sommige mensen vinden het wel grappig. Laat hun lekker.
Nou ik vind dat ook een beetje kinderachtig. Als je een topic start, krijg je reacties, zowel positieve als negatieve. Als je daarover dan gaat lopen mekkeren is dat best kinderachtig ja.
Op maandag 14 januari 2002 12:17 schreef Tom het volgende:

OK veel plezier dan..
Kindje.
Wat mij betreft heeft Tom gewoon gelijk. Misschien had hij wel iets meer woorden kunnen gebruiken.

• GaMbiNo
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Op woensdag 16 januari 2002 14:30 schreef biobak het volgende:
Geld is een ruilmiddel dat toevallig door de bank wordt uitgegeven omdat je nu eenmaal een betrouwbaar punt van uitgifte moet hebben. Als ik bloemkolen kweek en ik ruil ze voor geld (kopen heet dat ook wel :) ) dan ben ik eigenaar van het geld geworden. Als ik bloemkolen voor rode kolen ruil, dan wordt ik eigenaar van de rode kolen. De verkoper van de rode kolen heeft er verder niets meer mee te maken.
Dat je geld niet zou mogen slopen is gewoon onzin. Neemt niet weg dat je nuttigere tijdsbestedingen zou kunnen bedenken :)
Lees ff de post van HlPdsK.

Dit is dus niet waar...geld slopen mag dus niet.
Zolang het bij zulke kleine bedragen blijft zal je niet zo snel gevaar lopen, maar als je grotere bedragen geld gaat lopen mollen kan je toch echt vervolgd worden daarvoor. :{

En ik snap de lol ervan echt niet.
Ik kan mijn tijd wel nuttiger besteden.

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 14:36 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Lees ff de post van HlPdsK.

Dit is dus niet waar...geld slopen mag dus niet.
Zolang het bij zulke kleine bedragen blijft zal je niet zo snel gevaar lopen, maar als je grotere bedragen geld gaat lopen mollen kan je toch echt vervolgd worden daarvoor. :{

En ik snap de lol ervan echt niet.
Ik kan mijn tijd wel nuttiger besteden.
Lees jij dan ook ff de post van Alfredt :)

• GaMbiNo
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Op woensdag 16 januari 2002 14:41 schreef Mr.Durden het volgende:

[..]

Lees jij dan ook ff de post van Alfredt :)
Hmmkey :)

Ik meende ook altijd dat het verhaal zo was als dat wat HlPdsK verteld, maar er is hier dus nu sprake van twee hele tegenstrijdige verhalen. :)

Volgens mij klopt dat wat HlPdsK verteld ook gewoon maar ik kan het ook niet bewijzen. :{ :)

Verwijderd

Is lezen dan echt zo moeilijk?

In DAT ANDERE TOPIC ging het over of het slopen van euro's wel of niet mocht etc. blablah.

Maar in dit topic ging het over de opmerking van Tom.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:16
Op woensdag 16 januari 2002 14:50 schreef Cheatah het volgende:

In DAT ANDERE TOPIC ging het over of het slopen van euro's wel of niet mocht etc. blablah.

Dan hoort die topic of je wel of geen euro's mag slopen duidelijk niet hier thuis maar in SG oid. En je hoeft niet te schreeuwen en het ook nog eens in bold te zetten |:( |:(

Oja, als ik trouwens een briefje van bijv. €200 door midden scheur en ik ga met de twee helften na de bank, krijg ik een nieuw briefje en geen straf :+

• GaMbiNo
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Op woensdag 16 januari 2002 14:50 schreef Cheatah het volgende:

Damn, zware dag gehad ofzo?? :?

Maar je heb wel gelijk, maar er zijn betere manieren om zoiets duidelijk te maken. :P

[/off-topic]

Maargoed, ik kan me de reactie van Tom ook heel goed voorstellen.
Imho is het een beetje een erg nutteloze tijdsbesteding maar dat moet iedereen voor zich weten. :)

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 14:53 schreef biobak het volgende:

[..]

Dan hoort die topic of je wel of geen euro's mag slopen duidelijk niet hier thuis maar in SG oid. En je hoeft niet te schreeuwen en het ook nog eens in bold te zetten |:( |:(

Oja, als ik trouwens een briefje van bijv. €200 door midden scheur en ik ga met de twee helften na de bank, krijg ik een nieuw briefje en geen straf :+
en nog wordt het niet begrepen |:( ik geef het op...

en nee, géén van deze twee draadjes hoort ergens anders dan in [forum=15]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op woensdag 16 januari 2002 14:57 schreef Cheatah het volgende:
en nee, géén van deze twee draadjes hoort ergens anders dan in [forum=15]
Als het ontopic zou blijven niet nee.. Maar 't schijnt een welles-nietes gebeuren te moeten worden of het nou legaal is of niet om euro's te 'modden'.

(overigens gaat het andere topic ook volledig offtopic, want de vraag of je erover mag praten in de HK wordt volledig overschaduwd door het weles-nietus geneuzel!)

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 14:56 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Maargoed, ik kan me de reactie van Tom ook heel goed voorstellen.
Imho is het een beetje een erg nutteloze tijdsbesteding maar dat moet iedereen voor zich weten. :)
Tsja, dan kun je iedereen die in jouw ogen iets nutteloos doet een kindje noemen, maar heeft ook weinig nut.

Nog dommer vind ik het om hier een topic over te openen. De topicstarter is beledigd, omdat iemand hem een kindje noemt, nou nou, wat een onrecht.

Als het geen mod geweest was had hij het waarschijnlijk niet eens gepost. Dit zeurderige gedrag schrijft men vaak toe aan kinderen, maar dat verband zal ik maar niet leggen, zometeen wordt hij alweer gekwetst.

• JvS
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind dit topic ook lichtelijk overdreven. Er gaan ook geen OW's voor zulke niet-eens-flames uitgedeeld worden...

En deze discussie kap ik helaas af.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.