Toon posts:

linux server

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ook een linux server hierzo maar nu weet6 ik niet wat ik er allemaal voornodig heb, ik heb al wat andere verhaaltje doorgelezen maar daar werd ik een beetje duizelig van.

ik wil een server die onze win2000 server kan vervangen dus vooral als web server (asptjes :P ) verder wou ik wat meer kennis erme opdoen omdat ik die microschoft zooi een beetje zat ben.

mischien is er iemand zo gek dat i mij wil helpen, GRAAG!

Verwijderd

ik zou eerst mijn general-linux-knowledge es wat opwaarderen...

je wilt een linux server bouwen, maar weet nog niets van t systeem...

mijn tip: zet t eerst op (een) workstation, klooi er veel mee.. probeer alles uit wat je maar wil, maw. leer t systeem kennen, en bouw daarna pas een server.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En wat wil je nu? :?

Ik zou zeggen begin maar met het downloaden van een Debian ISO CD1 :) (je wilde je toch wel wat in linux verdiepen he? En zo lastig is Debian eingelijk niet, eigenlijk is het zelfs erg makkelijk door apt-get :) )

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 17:41 schreef Reflex het volgende:
ik zou eerst mijn general-linux-knowledge es wat opwaarderen...

je wilt een linux server bouwen, maar weet nog niets van t systeem...

mijn tip: zet t eerst op (een) workstation, klooi er veel mee.. probeer alles uit wat je maar wil, maw. leer t systeem kennen, en bouw daarna pas een server.
Waarom eerst desktop? :? Ik heb ook eerst een server gedaan, en toen ik een beetje doorhad hoe het linuxsysteem werkt, wilde ik het wel eens als desktop proberen. Ik zie de logica er niet helemaal van in eigenlijk.
Het is idd wel een goed idee om gewoon eens een boek uit de bieb te halen over een distributie (maakt niet uit welke, zal wel red hat worden ;) ) van niet meer dan 2 jaar oud.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik denk dat Mandrake / Red Hat / Suse wat makkelijker zijn om mee te beginnen dan Debian..

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 17:44 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Waarom eerst desktop? :? Ik heb ook eerst een server gedaan, en toen ik een beetje doorhad hoe het linuxsysteem werkt, wilde ik het wel eens als desktop proberen. Ik zie de logica er niet helemaal van in eigenlijk.
Het is idd wel een goed idee om gewoon eens een boek uit de bieb te halen over een distributie (maakt niet uit welke, zal wel red hat worden ;) ) van niet meer dan 2 jaar oud.
als je m op een business server zet, waar dus veel van af hangt, wil je dat denk ik niet ;) tenminste, ik zou t dan eerst op een workstation zetten... minder risico... zeker als die server ook nog es als router oid dient...

nog een tip, waarmee je t misschien sneller leert: install geen GNOME, KDE, ICEWM, of wat dan ook :) die maken t je te makkelijk

• blackd
  • Niet online
Misschien is Freesco wel wat voor je om mee te beginnen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 17:47 schreef Reflex het volgende:
nog een tip, waarmee je t misschien sneller leert: install geen GNOME, KDE, ICEWM, of wat dan ook :) die maken t je te makkelijk
Op dinsdag 15 januari 2002 17:44 schreef saviour het volgende:
Ik denk dat Mandrake / Red Hat / Suse wat makkelijker zijn om mee te beginnen dan Debian..
Nogal in strijd met elkaar :) Daarom ook debian ;) Trouwens, ik heb het linuxconf van RH maar 1x gebruikt (nl. netwerkconfiguratie), en als je dat tijdens de installatie van Debian even invult...

En anders bouw je toch eerst een test-server? Ik zou geen test-desktop bouwen iig.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

* Valium waves. :P

[ontopic]
ASP gaat je niet lukken. ASP = MS = geen linux. Alternatief is PHP.

Download en brand een iso en ga speulen. Ik zou ook een workstationnetje nemen om te beginnen. Je kunt ook meteen de server proberen, maar als het dan foutgaat ga je meteen terug naar w2k omdat de server "nodig" is en laat je 't zitten, wat jammer zou zijn.

Verwijderd

Topicstarter
maar waar kan ik dat alles downloaden?den hoe instaleer ik dat, net zoals win2000?

• blackd
  • Niet online
Bij www.linuxiso.org kan je verschillende distributies downloaden, en daarna op een CDR fikken.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Probeer voor de gein ook eens zelf iets op te zoeken:
Google => linux beginner

Krijg je een heleboel pagina's waar allemaal haarfijn uitgelegd staat wat je wil weten.

Maar ja, ik weet het, de search-engine technologie staat nog maar in de kinderschoenen... ;)

Verwijderd

Topicstarter
oja ,kan ik linux naast win instaleren?
ik heb me laten vertellen dat dat niet gaat omdat er een ander bestands formaar word gebruikt(???)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
Op dinsdag 15 januari 2002 17:52 schreef Valium het volgende:
* Valium waves. :P

[ontopic]
ASP gaat je niet lukken. ASP = MS = geen linux. Alternatief is PHP.

Download en brand een iso en ga speulen. Ik zou ook een workstationnetje nemen om te beginnen. Je kunt ook meteen de server proberen, maar als het dan foutgaat ga je meteen terug naar w2k omdat de server "nodig" is en laat je 't zitten, wat jammer zou zijn.
asp gaat gewoon lukken onder linux, (middels een add-on kan je dit vrij eenvoudig, alleen NIET gratis! verwezelijken) (chilysoft asp heet het)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

google: linux naast windows ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 18:20 schreef nonomen het volgende:
google: linux naast windows ;)
jo thank you!!

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 17:50 schreef banaan-X het volgende:

[..]

[..]

Nogal in strijd met elkaar :) Daarom ook debian ;) Trouwens, ik heb het linuxconf van RH maar 1x gebruikt (nl. netwerkconfiguratie), en als je dat tijdens de installatie van Debian even invult...

En anders bouw je toch eerst een test-server? Ik zou geen test-desktop bouwen iig.
zijn ook niet beide mijn uitspraak :)
mjah mijn mening is, dat als je t installeert zonder alle handigheidjes, je word gedwongen t op de moeilijke manier te doen, en daar leer je veel van :)

Verwijderd

Topicstarter
kijk hij snapt het :7

Verwijderd

Hey,
Ik heb thuis bij mij een Linux server,
die draait op gentoo Linux.
Heeft een mail, web, ftp en dns
DE vraag is: Hoeveel zijn de stroom kosten per jaar?? :?

Want als ik hem dag en nacht aan laat staan(dat blijft die ook wel) dan lopen de stroom kosten wel heel erg op

Alvast bedankt!! :)

Laterssssss

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 19:23 schreef minded-peter het volgende:
Hey,
Ik heb thuis bij mij een Linux server,
die draait op gentoo Linux.
Heeft een mail, web, ftp en dns
DE vraag is: Hoeveel zijn de stroom kosten per jaar?? :?

Want als ik hem dag en nacht aan laat staan(dat blijft die ook wel) dan lopen de stroom kosten wel heel erg op

Alvast bedankt!! :)

Laterssssss
[topic=319439]

Gebruik onze prachtige search maar eens :)

Deze vraag is al enorm veel gesteld en hoort sowieso niet in dit forum thuis ;)

Ik zal je een link geven naar een aantal topics die er over gingen.

[search=\"stroom kosten pc\"]

Succes. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.