Toon posts:

Temperatuur niet onder 0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een Abit BE6-2 V1.0 met de nieuwste bios update. Is heb een asus convertor voor m'n celleron 667.
Ik heb een water coeling en een peltier er op zitten B-) maar nu is het probleem dat ik niet weet wat de temperatuur is want m'n bios lijkt niet onder nul te kunnen meten en er staat standaart 66.0 graden |:(
Wie weet waar dit aan kan liggen?
is het de convertor of is het misschien de temp censor en de Celeron?

Verwijderd

als je onder 0 komt krijg je meestal condens
condens+electro=fataal

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
wat staat er in MBM5 ?
of ander proggie ?

En idd condens is niet fijn ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Best klote dat je je temp niet kunt zien maar dat je hem onder 0 wilt krijgen, lijkt me niet zo gezond

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem goed geisoleerd dus dat is geen probleem hij loopt gewoon goed alleen ik kan de temp nergen goed zien in de bios geeft ie ook 66.0 graden aan en MBM5 ook

Verwijderd

lijkt me heel erg sterk die temp oftewek imposible

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 17:51 schreef Mr_Man het volgende:
ik heb hem goed geisoleerd dus dat is geen probleem hij loopt gewoon goed alleen ik kan de temp nergen goed zien in de bios geeft ie ook 66.0 graden aan en MBM5 ook
Eigelijk logisch. De Bios en dat programma gebruiken dezelfde chip.

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 17:49 schreef tiesto2tiesto het volgende:
Best klote dat je je temp niet kunt zien maar dat je hem onder 0 wilt krijgen, lijkt me niet zo gezond
nee isie genoodzaakt zwaar over te klokken :)

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 17:38 schreef tiesto2tiesto het volgende:
condens+electro=fataal
Inderdaad! Volgens mij zou je niet de eerste zijn die een nieuwe processor kan gaan kopen vanwege kortsluiting door condensvorming.

Verwijderd

dude.... niet miepen over condens... beetje isolatie eromheen en je hebt nergens last van.

en onder 0 graden maakt geen donder uit
:Z

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Onder 0 graden Kelvin is erg moeilijk, lukte mij eerst ook niet. Maar je bent een tweaker of je bent het niet >:)
Sinds twee maanden draai ik mijn athlon xp 1600+ op -5 Kelvin. *D

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 18:40 schreef wfzelle het volgende:
Onder 0 graden Kelvin is erg moeilijk, lukte mij eerst ook niet. Maar je bent een tweaker of je bent het niet >:)
Sommige mensen.... |:( :)

Verwijderd

Topicstarter
neej het condens is niet het probleem hij loopt nu al een aantal weken zo en ik heb het spul zo goed als luchtdicht afgesloten en onderandere de contactpunten met vasaline ingesmeerd maar het problleem is wel dat ik niet kan zien hoe koud ie is :(

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ja kelvin ja? |:( 0 graden Kelvin is het absolute nulpunt! dat kan al niet ik denk dat jij dan bedoelt 273 graden kelvin (=0graden celcius)

en trouwens die condens komt al bij 12 graden celcius (dauwpunt) en onder de nul heb je weer geen last van condens omdat het dan bevriest >:)

"Luie mensen worden ook moe!"

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
:? 0 Kelvin is toch ongeveer -274 celcius ? :?

edit:

te laat

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

toch schijnen er meer mensen daar een probleem mee te hebben, hun proc onder de 0 graden kelvin te krijgen....

het schijnt dat bij die temperaturen de warmte van een videocamera te veel is om die temp te handhaven, dus zijn er geen beelden van een geslaagde poging...

maar als t je zou lukken, met een pelt nogwel, dan vind ik dat je gewoon voor die nobelprijs moet gaan :D

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:51
Ik denk dat je temp sensor gewoon verrot is. Beste is om een exteren sensor op je coldplate te plakken en kijken wat voor temperatuur die wordt. Daar tel je een graad of 10 bij op en je hebt je celeron temperatuur.

En wat zeurt iedereen plotseling over condens etc... niet iedereen is een newbee of noob voor de newbees die n00b zeggen. Echt de kwaliteit van got neemt echt af terwijl kwantiteit toeneemt :(

Iemand die een waterkoeling met tec heeft draaiende gekregen weet echt wel waar ie mee bezig is.

Verwijderd

offtopic:
KLEINE frustratie maar hoor, maar LEER nou eens dat het niet GRADEN Kelvin is..... Maar gewoon Kelvin en graden Celcius....
Tis mierenneuken, ik weet het, maar ik zit in mn pw-week te stressen dus dan mag da wel :P (en niet eens voor scheikunde :D)

Sorry....

Verwijderd

LOL Dit is een primeur!!! Wetenschappers over de hele wereld proberen al jarenlang zo dicht mogelijk bij het absolute nulpunt te komen en jij zit zomaar op -5 Kelvin... This iz Kewl. 8-)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hmm dat is wel handig dan heb je waarschijnlik supergeleiding kun je onbeperkt opvoeren dat ding

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Die sensor heeft maar een bepaald bereik waar jij dus onder zit, vandaar de weergave van een wazige waarde.
Het moederbord weet niet wat ie er mee aan moet.
Enige oplossing is een externe temp.meting

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:56

Epsilon

Op dinsdag 15 januari 2002 17:38 schreef tiesto2tiesto het volgende:
condens+electro=fataal
condens geleid nie... |:(

Verwijderd

Topicstarter