[cdrom]leest wel, opent geen bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• urchuin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 15:45
hoihoi, hoop dat iemand mij kan helpen

heb een computer met een dvd speler en een cd brander. Als ik een cd in de brander stop kan ik de bestanden die erop staan zie en ook kan ik programma's spelen of copieren, daar is dus niks mis mee.

Als ik die cd(of welke andere cd dan ook) in de dvd-cd speler stop kan ik wel zie wat er op de cd staat. Maar als ik een programma van cd wil opstarten of iets van de cd wil copieren krijg ik een blauw schrem voor mij met een fout.

Weet er iemand wat misschien het probleem kan zijn, wat er stuk is of misschien wat er niet geistalleerd is.
Misschien weet er ook iemand een oplossing voor het probleem.

PS heb de dvd-cd speler in een ander systeem gestopt en daar werkte het perfect. Ook kan ik het systeem niet opnieuw installeren. Er staat te veel software op om te backuppen.

Verwijderd

Wat is de fout die je krijgt, en welke Windows spreken we over?

• urchuin
de fout die ik krijg is een blauw scherm, daar staan een paar dingen op die ik niet weet. (heb het systeem niet hier staan)

het systeem waar we het over hebbe is win98

• urchuin
heeft er dan niemand ook maar een klein idee om dit op te lossen.

Verwijderd

reinstall levert ook niks op ?

Verwijderd

Heb je al eens gkeken naar de IDE aansluitingen?
Staattie misschien als Slave en moetttie als master staan???? Of andersom natuurlijk.
Probeer eerst eens met alleen de DVD en dan de andere erbij. >:)

• urchuin
heb zelf nog nooit problemen ondervonden als ik een cdrom inplaats van slave of master zette of andersom. Maar ik wil het wel eens gaan proberen

Verwijderd

of de nieuwste drivers downloaden en installeren?

Verwijderd

enne misschien wat meer info? enne blijkt het een bekend probleem te zijn voor jouw cd rom speler?

• urchuin
zijn er dan drivers voor cd-dvd spelers, nog nooit gezien?????????

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
handleiding lezen?
|:(

Slave of Thieves

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 12:29 schreef IDtenT het volgende:
handleiding lezen?
|:(
Moet je ook maar hebben hè.. :z

Verwijderd

Toevallig een Toshiba DVD? Media player 7 geïnstaleerd? Door de brandopties in WMP7 ziet hij volgens mij de DVD als een brander. Ook door de software van de CD-RW kan dit komen. Heb het meegemaakt op een Comaq |:( pc.

• urchuin
ga straks eerst eens proberen de brander er uit te halen en ga dan ff kijken of de cd-dvd speler het wel doet. Zoniet dan zie ik geen andere optie als winhoos opnieuw te installen. jammer maar waar.
Pagina: 1