[CM] HDD led brand

Pagina: 1
Acties:

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 07:02
Ik heb vanochtend effe de ledjes in me case vervangen, maar nou nadat ik ze weer heb aangesloten knippert me HDD led niet meer (alleen twee keer tijdens booten) maar blijft hij de hele tijd branden. Wat heb ik fout gedaan :? ...ik heb de plus en min goed aangesloten!

Verwijderd

meschien trekt ie wel te veel stroom weg
heb je hem gewoon ipv van de oude gezet ?

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 15:01

shades

huh ?

klinkt als ide kabel verkeerd om aangesloten.. (rode draad moet op nul zitten (meestal een pijltje op mobo connector en de rode draad op je HD moet aan de kant van je voedings molex zitten)

https://k1600gt.nl

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 17:35 schreef shades het volgende:
klinkt als ide kabel verkeerd om aangesloten.. (rode draad moet op nul zitten (meestal een pijltje op mobo connector en de rode draad op je HD moet aan de kant van je voedings molex zitten)
wil niet lullig doen maar by de meeste moederborden en hd's kan je hem niet eens verkeerd erop zetten als zelfs al zit ie verkeerd dan blijft dat ledje nog uit is alleen by floppy's
en hij zegt net tijdens het booten dus zijn hd's zijn goed aangesloten

• 911GT2
Op dinsdag 15 januari 2002 17:35 schreef Tijn_3d het volgende:
meschien trekt ie wel te veel stroom weg
heb je hem gewoon ipv van de oude gezet ?
ja hij staat gewoon ipv de oude....

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Hoogstwaarschijnlijk heb je de verkeerde pinnetjes te pakken. Als je hem verkeerd om aansluit, dan brandt het ledje niet. Het kan bijv. dat je de + van de hddled hebt, en de 0 van een andere aansluiting. ( de 0 van de hddled aansluiting varieert van spanning).

Probeer een andere aansluiting, of kijk even in je mobo handleiding.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• 911GT2
Op dinsdag 15 januari 2002 17:45 schreef B2000.5 het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk heb je de verkeerde pinnetjes te pakken. Als je hem verkeerd om aansluit, dan brandt het ledje niet. Het kan bijv. dat je de + van de hddled hebt, en de 0 van een andere aansluiting. ( de 0 van de hddled aansluiting varieert van spanning).

Probeer een andere aansluiting, of kijk even in je mobo handleiding.
Maar het probleem is juist dat hij wel brand! Hij blijft alleen aan staan! en gaat niet meer uit!

Verwijderd

Als je 'm op dezelfde plek als de orginele hebt gesoldeerd, zit ie waarschijnlijk niet goed op je mobo geprikt.
Heb ik ook wel eens gehad...
Op dinsdag 15 januari 2002 17:49 schreef 911GT2 het volgende:

[..]

Maar het probleem is juist dat hij wel brand! Hij blijft alleen aan staan! en gaat niet meer uit!

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Omdopen tot powerled, ben je ook klaar.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
heb je wel gekeken of er niet nog een weerstandje tussen moet. Misschien dat dat het kan verklaren

Wèh zedde gij??

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Op dinsdag 15 januari 2002 19:09 schreef Havocnl het volgende:
heb je wel gekeken of er niet nog een weerstandje tussen moet. Misschien dat dat het kan verklaren
zoals havocnl al zegt, misschien staat er nu teveel spanning over de led, waardoor het knipperende effect niet meer te zien is..

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Dat kan haast niet anders of je hebt het aansluitkabeltje op de verkeerde pinnetjes gezet. Pak anders even de manual van je mamaplank er even bij.
Pagina: 1