Toon posts:

Ik kan niet telefoneren EN surfen tegelijk metADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kameraad heeft sinds 2 dagen ADSL, hij heeft zen inlognaam en passwoord van Wanadoo, en zijn ADSL-verbinding aangevraagd via Belgacom (Belgische verdeler).

Het probleem is als volgt: terwijl hij aan het surfen is kan hij niet bellen, anderen kunnen wel bellen (hij hoort de telefoon overgaan, maar zodra hij opneemt wordt de verbinding verbroken, zowel hij als de beller horen dus niks meer). ADSL blijft gedurende dit alles wel werken.

Hij heeft een 'Diva ADSL USB Eicon modem', de splitters heeft hij al vervangen en nog steeds hetzelfde probleem.

Hij gebruikt maar 1 splitter omdat zijn modem rechtstreeks bij het contact is waar de telefoonkabel het huis binnenkomt. Dus hij heeft op het contact de splitter gestoken met daaraan de modem en bovenop de splitter de telefoon verbinding.

Alvast bedankt voor de hulp

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Hoe bedoel je bovenop de splitter? Er mag maar één telefoonstekker in het hoofdstopcontact, en dat is die naar de splitter.

De juiste aansluiting is:
code:
1
2
3
              /- Modem ---- Computer
:: ------- SPLITTER
              \- Telefoon

Edit: die vier puntjes zijn dus het telefoonstopcontact :P.

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad maar dan met ISDN, doe idd gewoon wat de post hierboven vertelt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 18:15 schreef KevinLevie het volgende:
Hoe bedoel je bovenop de splitter? Er mag maar één telefoonstekker in het hoofdstopcontact, en dat is die naar de splitter.

De juiste aansluiting is:
code:
1
2
3
              /- Modem ---- Computer
:: ------- SPLITTER
              \- Telefoon

Edit: die vier puntjes zijn dus het telefoonstopcontact :P.
Raar ik heb bij mij namelijk wel die telefoonstekker bovenop de splitter...
:?

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Op woensdag 16 januari 2002 11:36 schreef -HFL-Statler het volgende:

[..]

Raar ik heb bij mij namelijk wel die telefoonstekker bovenop de splitter...
:?
Ik ben ook aan het kloten met ADSL, en ik kwam een aantal dagen geleden tegen in de handleiding dat dat absoluut niet de bedoeling is...