Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren online een Rio Volt SP90 besteld, maar niet helemaal goed opgelet.
Ik heb namelijk zonder meer aangenomen dat er wel een adapter bij geleverd zou worden, dat is niet het geval.

Nu heb ik ff gekeken naar de specificatie van het apparaat
, er staat dat er een adapter met een Output van 4,5V en 600mA op aangesloten kan worden.

Nu heb ik bij mn sony discman een Adapter van 4,5V maar 500mA, minder weerstand dus.

Nu vraag ik me af of dat kwaad kan.....

Ik heb op Inet gezocht naar een adapter met de juiste specificatie maar kan nergens slagen, wel vind ik steeds adapters waar je de voltage kan varieren maar niet de weerstand.

Iemand tips wat te doen???

Verwijderd

Die 600mA geeft niet de weerstand aan, maar geeft aan hoeveel stroom het apparaatje kan trekken. Als je uit een 500mA adapter bijvoorbeeld 1000mA trekt, dan brandt ie door, vandaar. Wat je nodig hebt is dus een adapter die een spanning 4,5 Volt geeft, en een stroom van 600mA of meer aankan. Met die 500mA adapter die je al hebt zal het trouwens ook ongetwijfeld werken. Er zit altijd wel een zekere marge in de specifikaties. Suc6 ermee.

Verwijderd

Topicstarter
Owja, Ampere is stroom, Ohm Weerstand |:( ff door elkaar gehaald....

Verwijderd

Topicstarter
Thnx iig voor de reply...
maar als ik dus een Adapter koop zit ik met >600mA dus altijd goed?

Verwijderd

ik zou eerst ff die van 500mA proberen lijkt me sterk als dat niet goed gaat

Verwijderd

Topicstarter
ok, doe ik dat, morgen komt die binnen dus ik zal mn bevindingen wel ff posten....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> [forum=33]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1