Private Messaging

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31
Veel boards hebben dat tegenwoordig..

Als we ooit een nieuw board implementeren hier ipv Topix dan moet ie dat hebben ;)

Nu worden mn Topics elke keer gesloten en krijg ik nooit meer reacties enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Dan worden het allemaal vBulletin klonen :{

De meeste Tweakers gebruiken toch ICQ/MSN en hebben hun email/ICQ# in hun profiel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

ICQ kan je gebruiken.

En topics openen van een dusdanig nivo dat ze niet op slot gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

dan word de data transfer met de helft groter of zo en inderdaad iedereen heeft wel iets als icq off msn of yahoo dus gebruik dat maar. Ik zou het in ieder geval als eerste uitzetten

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[topic=143898]
[topic=214015]
[topic=374391]

:{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

kortom, niet erg praktisch hier en dat zal er dus ook niet komen hoogstwaarschijnlijk :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Blah.. gaat deze nu weer gesloten worden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich lijkt het mij geen goed idee. Maar dat is mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Laatst online: 05-09 08:51
Op dinsdag 15 januari 2002 16:47 schreef Bosmonster het volgende:
Blah.. gaat deze nu weer gesloten worden? :P
Neuj, zakt wel weg :+

en dan stiekem sluiten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Ik zie in die andere PM's topics niet echte tegenargumenten, ik zie niet in waarom we dit niet eventueel zouden kunnen doen. Maar het zou kunnen dat het teveel load veroorzaakt, maar daar moet een server en/of een prog expert zich maar in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 15 januari 2002 17:12 schreef morgoth het volgende:
Ik zie in die andere PM's topics niet echte tegenargumenten, ik zie niet in waarom we dit niet eventueel zouden kunnen doen. Maar het zou kunnen dat het teveel load veroorzaakt, maar daar moet een server en/of een prog expert zich maar in verdiepen.
maar wat is de meerwaarde van een PM systeem? Mail en ICQ voldoen al voldoende aan die eis zo lijkt me.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
PM'ing is ook niet echt te vergelijken met instant messaging, meer met email.

Tis IMHO handig om dat te hebben per board. Zelf gebruik ik het erg veel op de Vault Network Boards. Simpelweg om trades van items of wat dan ook direct te kunnen regelen met de accounts van mensen ook op die board, zonder ze email te moeten sturen.

Wil dingen gewoon gescheiden houden op die manier.

Ik zie het als een heel nuttige uitbreiding die ongetwijfeld in hele goede aarde zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 17:15 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

maar wat is de meerwaarde van een PM systeem? Mail en ICQ voldoen al voldoende aan die eis zo lijkt me.
Misschien dat je wat minder offtopic vragen krijgt, over bijv. een icon oid. Je stturt makkelijker iemand een PM dan dat je z'n icq toevoegd, denk ik.

En veel users hebben geen icq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Om het met andere woorden te stellen: Het voegt enorm toe aan het 'community-gevoel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

[..]

Als de gebruikers het willen en het heeft geen vervelende consequenties dan bouwen zou ik zeggen.

Meerwaarde is dan niet zo relevant meer.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 28-08 09:57

[..]

Voor mij is er geen meerwaarde, maar voor andere kan dat wel zo zijn :)

Mensen die dus geen icq/msn hebben ivm werk bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind alles best, als je het maar uit kan schakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hmm maar ik krijg wel een beetje het gevoel dat het voor 'minder legale dingen' gebruikt gaat worden. Misschien wel onterecht hoor, maar dan nog.

Dan krijg ik toch een beetje het gevoel dat er op GoT gehandeld gaat worden. Terwijl via mail of ICQ dat niet het geval is.

Maargoed, misschien zie ik spoken en ga ik meteen uit van het negatieve in de mens, dus negeer anders dit maar :P

edit: en natuurlijk als de users het allemaal willen wie ben ik dan om het te verbieden. Maar goed, waarschijnlijk zal ik het dan gewoon niet gebruiken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Eigenlijk miste ik het niet hier.. ik kende het namelijk neit, maar sinds ik erg actief werd op een andere board waar dus wel PM'ing bestond en later weer terugkwam hier had ik constant iets van...

Ik wilmensen een private message sturen.. wil ze niet emailen of ICQ'en, gewoon ff persoonlijk een beriggie sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hmm maar ik krijg wel een beetje het gevoel dat het voor 'minder legale dingen' gebruikt gaat worden. Misschien wel onterecht hoor, maar dan nog.
stel je voor :P Wat een ramp.. mensen sturen elkaar berichten die de Big Brothers van GoT niet kunnen lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 15 januari 2002 17:25 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

stel je voor :P Wat een ramp.. mensen sturen elkaar berichten die de Big Brothers van GoT niet kunnen lezen!
Jah, zo zou je het kunnen zeggen ;)

Beetje het idee van: kinderen in de klas die elkaar stiekum onder de tafeltjes briefjes doorsturen. Terwijl wat er buiten het klaslokaal de leraren niks aangaat. Snap je, dat bedoel ik er ongeveer mee te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Je bedoelt dat we eigenlijk bij jullie in de klas zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op dinsdag 15 januari 2002 17:23 schreef Bosmonster het volgende:
Ik wilmensen een private message sturen.. wil ze niet emailen of ICQ'en, gewoon ff persoonlijk een beriggie sturen.
dan klik je ff op het bloemetje bij diegene zn post en dan kan dat (mits ie ICQ heeft), jij hoeft er geen ICQ voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 15 januari 2002 17:29 schreef Bosmonster het volgende:
Je bedoelt dat we eigenlijk bij jullie in de klas zitten?
als je die vergelijking zo zou willen doortrekken :P

Modjes != leraren, maar moeten wel dingen in de gaten houden die niet mogen (op dat punt wou ik eigenlijk de vergelijking trekken).

En een klas is got natuurlijk niet helemaal. Maar dat was meer als illustratie om mn 'gevoel' te omschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
hehe en dat uitzetten is ook onzin..

wedden dat je klikt als er na een refresh met rooie letters bovenaan de board staat:

You have 1 new message.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik praat hier dus vanuit mn eigen standpunt, spreek dus niet voor de crew in zn geheel.

Dus als er verder niemand problemen mee heeft, heb ik dat verder ook niet :)

Je moet uiteindelijk doen wat de meeste mensen willen en handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 17:30 schreef m-m het volgende:

[..]

dan klik je ff op het bloemetje bij diegene zn post en dan kan dat (mits ie ICQ heeft), jij hoeft er geen ICQ voor te hebben.
en als je een reactie wil hebben via icq

doe je klikken op bloemetje
selecteren icqnummer
ctr-c
afsluiten
add/invite users (in je eigen icq)
find user
search icq#
ctr-v
rechtermuisknop op gevonden resultaat klikken
send message

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 17:31 schreef Bosmonster het volgende:
A. mensen hebben geen ICQ
B. mensen zijn niet online
C. Mense weten niet wie ik ben of waarvan ik ben (moet ik dat weer uit gaan leggen)
D. Mensen kunnen dan niet antwoorden

etc.. ICQ is niet echt een oplossing voor het probleem.
Het is hier toch geen chatbox!
PM word alleen maar gebruikt voor onzinnige dingen; voor zinnige dingen kan je het ook op het forum kwijt.

Zo klaar. Slotje. Weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Zo klaar. Slotje. Weg.
?? JEsus wat ben jij zielig zeg.
PM word alleen maar gebruikt voor onzinnige dingen
Jouw account wordt blijkbaar voor meer onzinnige dingen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Een PM systeem lijkt me absoluut geen goed idee... Je krijgt dan allerlei illegale meuk via PM's, en daar heeft de crew waarschijnlijk geen zin in. En controleren is ten eerste niet te doen, en ten tweede mag het waarschijnlijk niet eens, vanwege de privacy...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 15 januari 2002 17:39 schreef Moartn het volgende:
Een PM systeem lijkt me absoluut geen goed idee... Je krijgt dan allerlei illegale meuk via PM's, en daar heeft de crew waarschijnlijk geen zin in. En controleren is ten eerste niet te doen, en ten tweede mag het waarschijnlijk niet eens, vanwege de privacy...
Met mag wel, maar dan krijg je op het forum allemaal verwijzingen als "zeggeh, ik PM wel even" enzo.

Ik loop er ook niet echt warm voor, terwijl ik een behoorlijk intensieve forum gebruiker ben.
[vooroordeelmode]
Volgens mij willen alleen de mensen die graag warez willen uitwisselen via ons forum graag een PM systeem omdat er zoveel bezoekers komen
[/vooroordeelmode]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 17:37 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

?? JEsus wat ben jij zielig zeg.
[..]

Jouw account wordt blijkbaar voor meer onzinnige dingen gebruikt.
:*

Mag jij me vertellen wat een ZINNIGE toepassing is voor PM. En dus niet dat je niet met icq kan werken ivm een firewall ofzo, want je kan natuurlijk ook gewoon reageren in een topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 15 januari 2002 17:39 schreef Moartn het volgende:
Mijn idee: je krijgt warez toch niet weg, en zo komt er minder in je topics terecht.
Controleren hoeft niet.

En dit is nou net typisch zo'n feature die ik in een betaald pakket zou gooien :7

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Is dat illegale nu echt een argument??? Alleen omdat het MOGELIJK ook gebruikt kan worden voor dingen die niet mogen??
en als je een reactie wil hebben via icq
doe je klikken op bloemetje
selecteren icqnummer
ctr-c
afsluiten
add/invite users (in je eigen icq)
find user
search icq#
ctr-v
rechtermuisknop op gevonden resultaat klikken
send message
Ah handig ;) Maar ik wil niet iedereen die ik een PM stuur van IEDER board op internet dat ik bezoek in mn ICQ hebben.. Daar is nu juist de PM voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 17:42 schreef Bosmonster het volgende:
Is dat illegale nu echt een argument??? Alleen omdat het MOGELIJK ook gebruikt kan worden voor dingen die niet mogen??
[..]

Ah handig ;) Maar ik wil niet iedereen die ik een PM stuur van IEDER board op internet dat ik bezoek in mn ICQ hebben.. Daar is nu juist de PM voor.
Met mijn manier verstuur je alleen een bericht.... je voegt helemaal niemand toe zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij mag het er best komen, een PM. Maar dan wel in Topix vorm :7.

Anders wordt het weer zo'n kloon van een één of ander forum zoals vBB of UBB, en das nou niet echt waar iedereen op zit te w8en :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op dinsdag 15 januari 2002 17:42 schreef justmental het volgende:

[..]

Mijn idee: je krijgt warez toch niet weg, en zo komt er minder in je topics terecht.
Controleren hoeft niet.
Controleren hoeft wel, want GoT/t.net kan nog steeds aansprakelijk worden gesteld als er allerlei illegale dingen gebeuren die via GoT geregeld worden. Het is wel niet voor iedereen zichtbaar, maar het gebeurt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Mag jij me vertellen wat een ZINNIGE toepassing is voor PM.
Voor alles wat board gerelateerd is maar waar je geen topic over wilt openen.

Zoals ik al zei is email niet handig (zeker omdat er nu niet eens een koppeling is naar het emailadres) en ICQ in mijn ogen niet eens vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Ik heb trouwens ook geen zin in het feit dat 20% van de resources opgepikt gaat worden doorde PM's; waardoor ik brakker kan internetten, omdat iemand anders zo nodig moet gaan chatten via de PM.

added: en wat is boardgerelateerd maar niet topicwaardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 15 januari 2002 17:45 schreef Moartn het volgende:

[..]

Controleren hoeft wel, want GoT/t.net kan nog steeds aansprakelijk worden gesteld als er allerlei illegale dingen gebeuren die via GoT geregeld worden. Het is wel niet voor iedereen zichtbaar, maar het gebeurt wel...
[topic=214015] :
Op maandag 27 augustus 2001 00:19 schreef Femme het volgende:
Dat op warez controleren lijkt me niet echt nodig aangezien het private messages zijn die nooit door een buitenstaander gelezen zullen worden.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Nee.. de wet op de privacy zegt nu juist dat je niet in persoonlijke berichten mag kijken en kun je dus ook neit aansprakelijk worden gesteld.

Dat is nu juist wat XS4ALL gebruikt.

Als wat jij zegt zo was dan was er nu geen enkele email-service meer in de lucht en bestond ICQ ook al lang niet meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW: Komt trouwens niet echt ten goede van de snelheid van GoT, als zo'n PM een b-tje gaat lopen...

En zo te zien zitten er weinig op te w8en, dus houd het voorlopig maar ff zo joh ;)

EDIT: Misschien wel belangrijk puntje, als er nou eens via die PM een racistische beweging komt (stel, kan altijd gebeuren...) en iemand wordt helemaal zeg maar 'vernederd' door zulke lomperds, wat gebeurt er dan wel niet? Heb je gelijk een ramp functie binnen :-S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 17:48 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Nee.. de wet op de privacy zegt nu juist dat je niet in persoonlijke berichten mag kijken en kun je dus ook neit aansprakelijk worden gesteld.

Dat is nu juist wat XS4ALL gebruikt.

Als wat jij zegt zo was dan was er nu geen enkele email-service meer in de lucht en bestond ICQ ook al lang niet meer. :P
Als blijkt dat hier enorme balen met warez overheen gaan, staat XS4all nergens hoor.
En wat is boardgerelateerd maar niet topicwaardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik vind de twee dingen "forum" en "private message" trouwens absoluut niet bij elkaar passen. Een forum is bedoeld om dingen te posten die een heleboel mensen kunnen lezen en op reageren. Een PM is maar voor een user bedoeld, het heeft niets meer met de doelstelling van een forum te maken. Dat kan dus net zo goed buiten het forum om gebeuren (lees: ICQ/MSN/mail/whatever)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Maak dan een email-optie als de ICQ-functie nu.

Een simpel popupje die een meel stuurt naar het adres van de gebruiker met een VAST onderwerp zodat het in Outlook te categoriseren valt. Doe dan ook als reply-adres je eigen adres, dan ben je ook van dat probleem af.
Ik vind de twee dingen "forum" en "private message" trouwens absoluut niet bij elkaar passen. Een forum is bedoeld om dingen te posten die een heleboel mensen kunnen lezen en op reageren. Een PM is maar voor een user bedoeld, het heeft niets meer met de doelstelling van een forum te maken. Dat kan dus net zo goed buiten het forum om gebeuren (lees: ICQ/MSN/mail/whatever)...
Dat is de stap van forum naar community. Dat heet groei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 17:22 schreef Zef het volgende:
Ik vind alles best, als je het maar uit kan schakelen ;)
Psies. Ik zit ook niet te wachten op 100 msg per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 15 januari 2002 17:50 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Als blijkt dat hier enorme balen met warez overheen gaan, staat XS4all nergens hoor.
En wat is boardgerelateerd maar niet topicwaardig?
Wat je normaal op de mail zou gooien, is verder ook niet zo relevant.
Met als voordelen dat je 1 geintegreerde interface hebt en dat je niet je emailadres voor iedereen zichtbaar achter hoeft te laten.

Ook:
-minder vragen in [LA] betreffende OW's.
-minder warez in de topics.
-mogelijk meer inkomsten

Dat laatste kun je dan weer gebruiken voor extra hardware zodat de performance impact wordt opgevangen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 17:52 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Yep, en de load die dat allemaal met zich meebrengt. Kan je beter een GoTMessenger (wasp ;) ) maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Uhh.. XS4ALL staat overal, aangezien het door de wet op de privacy voor hen VERBODEN is om de messages (email whatever) te bekijken/controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 15 januari 2002 17:51 schreef Moartn het volgende:
Ik vind de twee dingen "forum" en "private message" trouwens absoluut niet bij elkaar passen.
Waarom zou je jezelf de beperkingen van het woord 'forum' op willen leggen?

Het gaat hier toch om dienstverlening naar klanten :?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
jaja..
A. je bent mod
B. je vergeet de ignore functie
C. je acht jezelf wel erg populair
D. je zit oplossingen te bedeknen voor problemen die nog niet bestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op dinsdag 15 januari 2002 17:57 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

jaja..
A. je bent mod
Ik denk dat veel crewleden die vaak online zijn idd doodgemsgd gaan worden, omdat men vaak het geduld niet heeft tot iemand in een LA/SU/TFF topic langskomt. Heel veel mensen (waaronder ik) zitten daar waarschijnlijk niet op te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 17:54 schreef justmental het volgende:

[..]

Wat je normaal op de mail zou gooien, is verder ook niet zo relevant.
Met als voordelen dat je 1 geintegreerde interface hebt en dat je niet je emailadres voor iedereen zichtbaar achter hoeft te laten.

Ook:
-minder vragen in [LA] betreffende OW's.
-minder warez in de topics.
-mogelijk meer inkomsten

Dat laatste kun je dan weer gebruiken voor extra hardware zodat de performance impact wordt opgevangen.
Nee, wat via mail gaat is niet relevant, dus er hoeft dan ook geen speciale interface voor gemaakt te worden.

- [la] Die is daarvoor; en wil je spreken met een mod alleen, dan is icq,irc,mail daarvoor beter geschikt.

- warez. Of ze nu in tabel 'posts' staan of in 'PM', illegaal is illegaal, en gaat 'over' het t.net netwerk.
Als het allemaal zo simpel was, zou Napster nog 'bestaan'.

-meer inkomsten. Hoezo meer inkomsten? Door die bannerviews die je genereert? Als dezelfde user eerst 10 keer een banner zag, en nu 10010 keer, dan wil dat bedrijf echt niet meer gaan betalen hoor, want als hij klikt is het maar 1 of 2 keer. Dus in principe gaan je banner inkomsten er door achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

[..]

jaja..
A. je bent mod
je doet nu zelf dus ook aan D
je bedenkt al een oplossing voor iets wat er niet is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 17:55 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Uhh.. XS4ALL staat overal, aangezien het door de wet op de privacy voor hen VERBODEN is om de messages (email whatever) te bekijken/controleren.
Jah, dat zeggen ze in America ook; daar is ook geen privacy. Maar dit is een zijstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
-meer inkomsten. Hoezo meer inkomsten? Door die bannerviews die je genereert? Als dezelfde user eerst 10 keer een banner zag, en nu 10010 keer, dan wil dat bedrijf echt niet meer gaan betalen hoor, want als hij klikt is het maar 1 of 2 keer. Dus in principe gaan je banner inkomsten er door achteruit.
Huh?? Je krijgt behoorlijk meer pageviews, maar je inkomsten gaan achteruit.. Dat moet je nog eens uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 18:02 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Huh?? Je krijgt behoorlijk meer pageviews, maar je inkomsten gaan achteruit.. Dat moet je nog eens uitleggen.
Stel je voor, we gaan hier met z'n allen over 10 minuten 30 keer op een banner drukken. Krijgen ze een zo'n hits opeens (die allemaal niets waard zijn). Ondertussen kopen ze niets. Dus het rendement word gewoon verlaagt. Want in plaats van 1 'koper' op de 1000 clicks, krijgen ze er nu maar 1 op de 100.000 clicks. En dan zeggen ze: "euh, we betalen maar per 100.000 ipv 1000, want 99.999 is zooi, wordt niet naar gekeken noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 15 januari 2002 17:59 schreef Nielsz het volgende:
Nee, wat via mail gaat is niet relevant, dus er hoeft dan ook geen speciale interface voor gemaakt te worden.
Hoeft niet, maar als men er voor wil betalen...
- warez. Of ze nu in tabel 'posts' staan of in 'PM', illegaal is illegaal, en gaat 'over' het t.net netwerk.
Als het allemaal zo simpel was, zou Napster nog 'bestaan'.
De KPN is toch ook niet aansprakelijk als ik jou bel over iets illegaals?
Het is niet public, dus er wordt niet verspreid naar andere mensen.
-meer inkomsten. Hoezo meer inkomsten?
Betaalde extra optie.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 18:06 schreef justmental het volgende:

De KPN is toch ook niet aansprakelijk als ik jou bel over iets illegaals?
Het is niet public, dus er wordt niet verspreid naar andere mensen.
[..]
KPN geeft zijn logfiles echt wel aan justitie hoor, en wil je ook nog wel ff aftappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op dinsdag 15 januari 2002 18:06 schreef justmental het volgende:

Betaalde extra optie.
Als het een betaaldienst wordt, haal je wel een gedeelte van de functionaliteit uit de dienst: als je dan een berichtje probeert te sturen aan iemand die niet betaalt, krijg je een foutmelding. En hoe bereik je die persoon dan? Juist, via ICQ en mail... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 15 januari 2002 18:08 schreef Moartn het volgende:
Als het een betaaldienst wordt, haal je wel een gedeelte van de functionaliteit uit de dienst: als je dan een berichtje probeert te sturen aan iemand die niet betaalt, krijg je een foutmelding. En hoe bereik je die persoon dan? Juist, via ICQ en mail... :)
Berichten zenden alleen uiteraard.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 15 januari 2002 18:07 schreef Nielsz het volgende:
KPN geeft zijn logfiles echt wel aan justitie hoor, en wil je ook nog wel ff aftappen.
Dus?
Zou GoT precies hetzelfde kunnen doen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, lijkt mij niet eens zo'n slecht idee. Er zijn er echter bij die denken dat er te weinig vraag naar is, terwijl anderen beweren dat het teveel load met zich meebrengt.

Ik denk dat er wel aardig wat vraag naar is, en vooral handig om modjes te PM'en, ook al willen zij dat niet :P

Dat probleem snap ik trouwens niet, aangezien de meeste modjes toch ICQ hebben, worden ze daar ook constant lastig gevallen :?

Als dit niet zo is, kan het zo zijn dat het hier ook wel mee gaat vallen, of dat de barierre te groot is, en PM het forum toegankelijker maakt en ook de afstand tussen modjes en users verkleint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op dinsdag 15 januari 2002 18:33 schreef Mr.Durden het volgende:
Ik denk dat er wel aardig wat vraag naar is, en vooral handig om modjes te PM'en, ook al willen zij dat niet :P

Dat probleem snap ik trouwens niet, aangezien de meeste modjes toch ICQ hebben, worden ze daar ook constant lastig gevallen :?
MSG of 30 per dag denk ik van users :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat hoeft niet. Hoge bomen vangen veel wind, en ik denk dat HlpDsK gelijk heeft. Ik zou er ook niet aan moeten denken, als ik hem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

jaja..
A. je bent mod
A: Ja en :?
B: Je zou m'n ICQ Ignorelijst moeten zien.
C: Ik acht niks. Het is zo. Als ik op ICQ van invisible af kom heb ik echt meteen 10 msg voor m'n neus.
D: Het begrip vooruit denken is je niet bekend :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 08:23

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 15 januari 2002 17:51 schreef Bosmonster het volgende:
Maak dan een email-optie als de ICQ-functie nu.

Een simpel popupje die een meel stuurt naar het adres van de gebruiker met een VAST onderwerp zodat het in Outlook te categoriseren valt. Doe dan ook als reply-adres je eigen adres, dan ben je ook van dat probleem af.
Ik snap eigenlijk niet waarom dat er nu niet in zit. Vind ik persoonlijk een stuk handiger dan email adres overtypen (als het al zichtbaar is).
En onderwerp van de mail kun je idd makkelijk laten beginnen met [GoT] of zo zodat het idd lekker makkelijk te filteren is. Kun je ook meteen inbouwen dat je ingelogt moet zijn om te kunnen mailen, scheelt (misschien) ook weer spam en zo. IP, tijd ed kunnen mooi worden gelogt zodat als er misbruik van wordt gemaakt (spam) het makkelijk voor de adjes terug te vinden is welke l*l bezig is geweest...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heel adres is juist expres niet copy/paste-baar gemaakt omdat er anders kiddies met een scriptje alle adressen gaan verzamelen om daarna massaal spam te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 16:53 schreef HlpDsK het volgende:
Dat heel adres is juist expres niet copy/paste-baar gemaakt omdat er anders kiddies met een scriptje alle adressen gaan verzamelen om daarna massaal spam te versturen.
Het ZOU natuurlijk wel kunnen.
Ik heb er een keer een discussie over gehad (met onno geloof ik, ging over icqspammers);
Je kan gewoon een email.php?userid=123 . Dan hoef je dus het hele emailadres niet te weten + je moet ingelogt zijn dus hij logt alles. En je zou het natuurlijk gewoon in kunnen stellen via de prefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 08:23

Crazy D

I think we should take a look.

Dat vind ik ook prima. Op m'n eigen forumpje-in-wording wilde ik dat ook voorkomen, en toen heb ik bedacht dat mailen (alleen als je ingelogt bent) vanaf het forum best handig zou zijn :) Hoeft het email adres voor helemaal niemand bekend te zijn (op de modjes na dan), en dan kun je altijd nog een optie "ik wil helemaal geen mailtjes ontvangen" verzinnen. En de knappe koppen die nu aan een nieuw forum werken (cq. dat hopelijk gaan doen), kunnen ongetwijfeld nog een stuk beter dan mij wat dingen verzinnen om te voorkomen dat je niet toch via een script (ingelogt en wel, met valse IP gegevens en zo natuurlijk) als een bezetene kan spammen. Staat iig wat gebruiksvriendelijker imho dan overtypen van een mail adres.

Private messages vind ik twijfelachtig. Ik vind het er eigenlijk niet echt bijhoren, als je wilt chatten mail of icq je maar of zo. Misschien op 1 of andere manier iets dat je iemand wel een berichtje kan sturen als 'hey kun je even contact met me opnemen over...' als diegene heeft aangegeven geen mail te willen ontvangen, en geen icq nummer heeft ingevoerd.

Of zoiets... just a thought :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:53

rammes

koekebakker 1e klas

Oooooow daarom... vond het al zo irri... :Y)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het lijkt me een slecht idee. Als je de instant messages niet door de crew laat lezen krijg je het probleem dat mensen ongestraft anderen kunnen gaan flamen. Als je ze wel door de crew laat lezen moet er gecontroleerd worden op Warez. Beide problemen zijn imho groter dan de eventuele (en naar mijn mening dubieuze) toegevoegde waarde.
En dit is nou net typisch zo'n feature die ik in een betaald pakket zou gooien
Betaald pakket? Over m'n lijk?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 23:10 schreef Lord Daemon het volgende:
:D zodra we moeten gaan betalen voor t.net toegevoegde waardes is the Lord weg :D

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 17:09
Mwah... ik ben er wel voor...
Zo kan je personen wat directer benaderen die geen MSN/ICQ hebben, kan je het op je werk/school nog gebruiken, en is het gewoon handig.
Ook voor directe, persoonlijke vragen, bijvoorbeeld omdat je denkt dat het een domme vraag is, zodat je je niet openlijk voor lul zet ofzow :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er nou een hoop knappe vrijgezelle dames hier zaten dan was het nog nuttig geweest. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op woensdag 16 januari 2002 23:10 schreef Lord Daemon het volgende:
Bedoel je dat je eventuele betaalde uitbreidingspakketten op de huidige dienstverlening zult proberen tegen te houden?
:?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op donderdag 17 januari 2002 10:47 schreef justmental het volgende:

[..]

Bedoel je dat je eventuele betaalde uitbreidingspakketten op de huidige dienstverlening zult proberen tegen te houden?
:?
Als GoT als forum diensten gaat verlenen die alleen toegankelijk zijn tegen betaling (en dan heb ik het over dingen die in het forum ge-integreerd zijn, niet over tweakDSL of andere dingen die feitelijk weinig met het forum te maken hebben) dan zal ik dat inderdaad proberen tegen te houden. Een in-crowd en een out-crowd gebaseerd op inkomsten lijkt mij een zeer slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 12:08 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Als GoT als forum diensten gaat verlenen die alleen toegankelijk zijn tegen betaling (en dan heb ik het over dingen die in het forum ge-integreerd zijn, niet over tweakDSL of andere dingen die feitelijk weinig met het forum te maken hebben) dan zal ik dat inderdaad proberen tegen te houden. Een in-crowd en een out-crowd gebaseerd op inkomsten lijkt mij een zeer slecht idee.
Dus ook tegen een eventueel betaald general chat, met uitzondering van W&L? (waarbij de gebruiker zich uiteraard verplicht aan het beleid van GoT en er dus nog steeds even hard gebanned kan worden etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:51

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik denk dat je het zo moet zien, GoT, zoals het nu is, is voor iedereen gratis. (afgezien van de banners dan)

Echter zou je voor een bepaald bedrag extra functionaliteit kunnen aanbieden, voor een abo van 5 per maand ofzo.

Daar zie ik niet echt problemen mee, _mits_ de huidige functionaliteit voor de niet betalende user gehandhaafd blijft.

Betaling voor _extra_ features, zou ik geen problemen mee hebben. (Het is tenslotte ook geen verplichting)

Lord Daemon ziet dat schijnbaar anders, dus hebben wij een meningsverschil. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 12:20 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ik denk dat je het zo moet zien, GoT, zoals het nu is, is voor iedereen gratis. (afgezien van de banners dan)

Echter zou je voor een bepaald bedrag extra functionaliteit kunnen aanbieden, voor een abo van 5 per maand ofzo.

Daar zie ik niet echt problemen mee, _mits_ de huidige functionaliteit voor de niet betalende user gehandhaafd blijft.

Betaling voor _extra_ features, zou ik geen problemen mee hebben. (Het is tenslotte ook geen verplichting)

Ik denk ook niet dat je met betaalde en gratis abo's moet gaan werken. Dan is het geen echt forum meer waar iedereen gelijk is, want niet iedereen heeft dezelfde mogelijkheden tot zijn beschikking als hij niet wil/kan betalen.

Als er gewoon eens een keer een bankrekening wordt geopend waar iedereen zijn/haar giften kan schenken, zodat jullie ook op basis daarvan de GoT service kunnen verbeteren waar mogelijk. Dan moet echter wel goed duidelijk zijn dat de giften giften zijn en niet een of andere afkoopsom om mod te worden ;). De giften zijn dan geheel vrijblijvend, en ik denk dat je er nog best aardig wat mee ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Het lijkt me een leuke functie, die ik ook zeker zou gebruiken (ook als ik er voor moest dokken), maar umm, dit lijkt me echt iets voor FoK! forum. Een GoT functie lijkt me meer de eerder genoemde email-functie. En dan zelfs zo, dat je in je prefs kunt selecteren:

a) of je email zichtbaar moet zijn
b) of je email onzichtbaar moet zijn maar wel mailbaar vanaf GoT
c) of je gewoon géén mails wilt ontvangen

Als je zoiets kunt maken, denk ik dat die functie vrij veel gebruikt gaat worden (is ook voor de modjes handiger bij het OW'en :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op donderdag 17 januari 2002 12:46 schreef xeninex het volgende:

Als je zoiets kunt maken, denk ik dat die functie vrij veel gebruikt gaat worden (is ook voor de modjes handiger bij het OW'en :P)
Daar hebben wij een l33t script voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-09 12:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op donderdag 17 januari 2002 12:36 schreef Mr.Durden het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat je met betaalde en gratis abo's moet gaan werken. Dan is het geen echt forum meer waar iedereen gelijk is, want niet iedereen heeft dezelfde mogelijkheden tot zijn beschikking als hij niet wil/kan betalen.
Het ligt eraan wat er onder de betaalde diensten komt te vallen. Een private messaging systeem waarmee alleen users die betalen elkaar kunnen messagen is IMO geen bijzonder zinvolle feature. Maar je zou bijv. wel kunnen denken aan het toegankelijk maken van uitgebreide XML trackers waar betalende users bepaalde GoT content uit kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op donderdag 17 januari 2002 12:20 schreef GaMeOvEr het volgende:
Koel. ;) Nou is het niet aan mij om daarover te beslissen, maar ik ben er in ieder geval absoluut geen voorstander van. Je creeert een tweedeling op het forum tussen mensen die wel en mensen die niet hebben betaald. Zo'n tweedeling is imho niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 13:25 schreef Femme het volgende:

[..]

Het ligt eraan wat er onder de betaalde diensten komt te vallen. Een private messaging systeem waarmee alleen users die betalen elkaar kunnen messagen is IMO geen bijzonder zinvolle feature. Maar je zou bijv. wel kunnen denken aan het toegankelijk maken van uitgebreide XML trackers waar betalende users bepaalde GoT content uit kunnen trekken.
Als ik de enquete (http://www.tweakers.net/plan/115) zo bekijk, denk ik dat er te weinig animo is om zo'n systeem op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Op dinsdag 15 januari 2002 16:40 schreef Lampie het volgende:
Dan worden het allemaal vBulletin klonen :{

De meeste Tweakers gebruiken toch ICQ/MSN en hebben hun email/ICQ# in hun profiel staan.
Bij deze kick ik dit topic.

Omdat ik bovenstaand punt een waardeloos punt vind. Soms wil ik privée converseren met een tweaker, maar velen willen me dan meteen adden en daar heb ik weinig behoefte aan, want er zijn maar een paar tweakers waar ik af en toe mee praat op ICQ.

Dus ik ben pro-PM :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

leuk voor je :?

snap niet waar de kick nou voor nodig is...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 19:07 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Bij deze kick ik dit topic.

Omdat ik bovenstaand punt een waardeloos punt vind. Soms wil ik privée converseren met een tweaker, maar velen willen me dan meteen adden en daar heb ik weinig behoefte aan, want er zijn maar een paar tweakers waar ik af en toe mee praat op ICQ.

Dus ik ben pro-PM :)
nou dan add je toch niet :?

wat is je probleem :?

jij bent zo ongeveer de enige die behoefte heeft daaraan, dus dan moet het maar omdat jij iemand niet wilt adden :{

PM lijkt me sowieso niet om te chatten...maar voor berichtjes :{

net zoals de meeste mensen niet via email chatten zeg maar :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Laatst online: 23-07 18:19
Op dinsdag 15 januari 2002 16:39 schreef Bosmonster het volgende:
Veel boards hebben dat tegenwoordig..

Als we ooit een nieuw board implementeren hier ipv Topix dan moet ie dat hebben ;)

Nu worden mn Topics elke keer gesloten en krijg ik nooit meer reacties enzo.
kon eventueel ook hier: [topic=393640] ;)

Ik vind private messaging wel leuk!
En de invoering van zo'n systeem is niet moeilijk.

Lampie: Dan worden het allemaal vBulletin klonen
GoT is gebaseerd op vBulletin :+

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 20:15 schreef SWINX het volgende:

GoT is gebaseerd op vBulletin :+
die vBulletin van GoT heet volgens mij UBB :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Nou, elk strontforum heeft PM. Waarom GoT niet?

En als mensen mij willen adden, voel ik me een beetje een klojo als ik ze daarvoor geen toestemming geef, terwijl ik er geen behoefte aan heb om bij wildvreemden op de lijst te staan (gewoon chatten kan tegenwoordig niet, nee, je moet meteen in de lijst |:(). Daarnaast is het gewoon makkelijk, zo'n PM icon naast iemand's naam. Werkt erg prettig en snel als je even iets wilt melden of vragen. ICQ/MSN is omslachtig.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Laatst online: 20-07 21:31
PM (private messages) is handig voor Warez >:) voor de rest niet :P
Mailen via GoT is veel handiger.

* WaarAnders is voor PM (Private Mailing ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 22:34 schreef Captain Pervert het volgende:
Nou, elk strontforum heeft PM. Waarom GoT niet?

En als mensen mij willen adden, voel ik me een beetje een klojo als ik ze daarvoor geen toestemming geef, terwijl ik er geen behoefte aan heb om bij wildvreemden op de lijst te staan (gewoon chatten kan tegenwoordig niet, nee, je moet meteen in de lijst |:(). Daarnaast is het gewoon makkelijk, zo'n PM icon naast iemand's naam. Werkt erg prettig en snel als je even iets wilt melden of vragen. ICQ/MSN is omslachtig.
icq bloempje :?
iemand die geen behoefte heeft aan die messages vult geen icq nummer in...dus geen bloempje

en elk strontforum...GoT is net wat groter als het gemiddelde forum met 30 leden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:51

GaMeOvEr

Is een hork.

[Gewaagde uitspraak]

Persoonlijk zou ik het in mijn huidige situatie wel makkelijk vinden, omdat ik geen ICQ en IRC op het werk kan gebruiken. (komt niet naar buiten)

Maar dan ook alleen voor andere crewmembers te benaderen enzo, zonder gelijk aan de mail te hangen.

[\Gewaagde uitspraak]

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1