Toon posts:

Waterkoeling lekt bij MCW462 ? Help !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met het testdraaien van mijn waterkoelingssysteem. Nu zet ik hem net aan blijkt dat het lekt bij men Swiftech MCW462, ik gebruik de hardtube slangen van de oc-shop. Dit hoort toch eigenlijk klik en klaar te zijn. Hij lekt dus bij de koppelingen weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan en wat ik nu het beste kan doen ?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

Whuzz

Dodgeball!

Teflontape kopen en dat ertussen doen?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 09:36
Ik denk eerder dat hij van die klik-klaar dingen heeft en dat die lekken. Mijn idee zou zijn ze los en opnieuw vastmaken en misschien even kijken of er niet iets in zit wat er niet hoort. En misschien als er een gebruiksaanwijzing bijzit die toch nog eens goed doorlezen en desnoods door iemand anders laten lezen (helpt echt, waar jij overheen leest ziet iemand anders wel staan).

Verwijderd

*waar* bij de koppelingen lekt-ie? Waar de slangen de koppeling ingaan, of waar de koppeling het waterblok ingaat?

In het eerste geval: haal de slang los, snij er en stukje vanaf, en monteer het opnieuw.
In het tweede geval: draai de koppeling eruit, doe wat teflontape rond de schroefdraad (vloeibare pakking mag evt ook), en draai de koppeling weer terug.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

wat ook het weleens kan zijn is dat je de slangen niet recht heb afgesneden.
Snij ze goed recht af, dat sluit het ook allemaal een stuk beter.
(als je van die klik dingen heb gebruikt, of ander4e dingen)
Dat was bij namelijk in mijn test opstelling ook :P
[foto's van mijn waterkoeling komen eraan, zodra m'n casemod af is]

39