Hallo,
Ik zat nu eens te denken waarom Linux niet echt doorbreekt.
Ik bed8 zo een paar punten
-Het monopolie van MS
-Weinig bekendheid
Wat ik ook denk is dat het komt doordat Linux toch moeilijker is dan Windows.
In windows stop je een cd-rom in je comp en je gaat naar deze computer en je kan zo de cd-rom bekijken
In linux moet je hem eert mounten en als je er dan een andere cd instopt dan moet je hem eert unmounten en dan pas kan je weer je andere cd bekijken.
De hdd indeling van Linux
In Windows heb je gewoon A: C: D: enz.
Maar in linux heb je weer /mnt/floppy/, / , /mnt/cdrom allemaal veel te moeilijk voor een beginner.
Je kan wel weer een link gaan maken maar dat is ook weer te moeilijk voor een beginner.
In KDE zal alles wel makkelijker zijn.
Ik heb er zelf ook in gewerkt maar toch vond ik dat Windows makkelijker werkte dan Linux.
Een ander voorbeeld is het login scherm. In windows hebv je dat niet standard (afgezien van NT en 2K) maar, in linux heb je dat wel standard en dat moet je weer uitzetten en dat is weer te moeilijk voor een beginner.
De installatie:
De install van Windows is vele malen makkelijker dan die van Linux. Je moet daar door allemaal moeilijk dingen heen waar veel mensen niets van zouden snappen.
Dit wilde ik even kwijt en nu wil ik jullie kan wel eens weten.
Ik ben zeker geen anti-linux van mijn server draait ook Linux.
Maar ik bed8 dit zo.
Ik zat nu eens te denken waarom Linux niet echt doorbreekt.
Ik bed8 zo een paar punten
-Het monopolie van MS
-Weinig bekendheid
Wat ik ook denk is dat het komt doordat Linux toch moeilijker is dan Windows.
In windows stop je een cd-rom in je comp en je gaat naar deze computer en je kan zo de cd-rom bekijken
In linux moet je hem eert mounten en als je er dan een andere cd instopt dan moet je hem eert unmounten en dan pas kan je weer je andere cd bekijken.
De hdd indeling van Linux
In Windows heb je gewoon A: C: D: enz.
Maar in linux heb je weer /mnt/floppy/, / , /mnt/cdrom allemaal veel te moeilijk voor een beginner.
Je kan wel weer een link gaan maken maar dat is ook weer te moeilijk voor een beginner.
In KDE zal alles wel makkelijker zijn.
Ik heb er zelf ook in gewerkt maar toch vond ik dat Windows makkelijker werkte dan Linux.
Een ander voorbeeld is het login scherm. In windows hebv je dat niet standard (afgezien van NT en 2K) maar, in linux heb je dat wel standard en dat moet je weer uitzetten en dat is weer te moeilijk voor een beginner.
De installatie:
De install van Windows is vele malen makkelijker dan die van Linux. Je moet daar door allemaal moeilijk dingen heen waar veel mensen niets van zouden snappen.
Dit wilde ik even kwijt en nu wil ik jullie kan wel eens weten.
Ik ben zeker geen anti-linux van mijn server draait ook Linux.
Maar ik bed8 dit zo.