Waarom linux niet doorbreekt!?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik zat nu eens te denken waarom Linux niet echt doorbreekt.
Ik bed8 zo een paar punten

-Het monopolie van MS
-Weinig bekendheid

Wat ik ook denk is dat het komt doordat Linux toch moeilijker is dan Windows.

In windows stop je een cd-rom in je comp en je gaat naar deze computer en je kan zo de cd-rom bekijken

In linux moet je hem eert mounten en als je er dan een andere cd instopt dan moet je hem eert unmounten en dan pas kan je weer je andere cd bekijken.

De hdd indeling van Linux

In Windows heb je gewoon A: C: D: enz.

Maar in linux heb je weer /mnt/floppy/, / , /mnt/cdrom allemaal veel te moeilijk voor een beginner.

Je kan wel weer een link gaan maken maar dat is ook weer te moeilijk voor een beginner.

In KDE zal alles wel makkelijker zijn.
Ik heb er zelf ook in gewerkt maar toch vond ik dat Windows makkelijker werkte dan Linux.

Een ander voorbeeld is het login scherm. In windows hebv je dat niet standard (afgezien van NT en 2K) maar, in linux heb je dat wel standard en dat moet je weer uitzetten en dat is weer te moeilijk voor een beginner.

De installatie:
De install van Windows is vele malen makkelijker dan die van Linux. Je moet daar door allemaal moeilijk dingen heen waar veel mensen niets van zouden snappen.

Dit wilde ik even kwijt en nu wil ik jullie kan wel eens weten.
Ik ben zeker geen anti-linux van mijn server draait ook Linux.
Maar ik bed8 dit zo.

Verwijderd

Eerlijk gezegd ben ik dit soort discussies een beetje moe aan het worden. Ik zie ze vrijwel elke week weer op dit forum opduiken. En let's face it... We komen er nooit uit. Sommige mensen gebruiken nu eenmaal liever Windows en anderen gebruiken liever Linux. Sommige mensen gebruiken liever MacOS en zo kan ik nog wel even door gaan.

Elk OS heeft zo z'n sterke en zwakke punten. (Ja, zelfs dat van Bill heeft goede dingen).

Linux hoeft niet meer door te breken, want het is al doorgebroken. Microsoft ziet Linux als zijn grootste concurrent en dat wil al heel wat zeggen.

Laten we met z'n allen eens ophouden met discussieeren over welk OS het beste is. Misschien kunnen we ons beter bezighouden met elkaar helpen met zaken die er echt toe doen.

Amen ;)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Op dinsdag 15 januari 2002 16:33 schreef Snow_King3000 het volgende:
Hallo,

Ik zat nu eens te denken waarom Linux niet echt doorbreekt.
Ik bed8 zo een paar punten

-Het monopolie van MS
-Weinig bekendheid

Wat ik ook denk is dat het komt doordat Linux toch moeilijker is dan Windows.

In windows stop je een cd-rom in je comp en je gaat naar deze computer en je kan zo de cd-rom bekijken

In linux moet je hem eert mounten en als je er dan een andere cd instopt dan moet je hem eert unmounten en dan pas kan je weer je andere cd bekijken.

De hdd indeling van Linux

In Windows heb je gewoon A: C: D: enz.

Maar in linux heb je weer /mnt/floppy/, / , /mnt/cdrom allemaal veel te moeilijk voor een beginner.
Juist de hd indeling is erg logisch en slim gemaakt. Je moet alleen even kijken wat wat is.. een Linux gebruiker die geen windows kent zal moeten lachen om c:
Je kan wel weer een link gaan maken maar dat is ook weer te moeilijk voor een beginner.

In KDE zal alles wel makkelijker zijn.
Ik heb er zelf ook in gewerkt maar toch vond ik dat Windows makkelijker werkte dan Linux.

Een ander voorbeeld is het login scherm. In windows hebv je dat niet standard (afgezien van NT en 2K) maar, in linux heb je dat wel standard en dat moet je weer uitzetten en dat is weer te moeilijk voor een beginner.

De installatie:
De install van Windows is vele malen makkelijker dan die van Linux. Je moet daar door allemaal moeilijk dingen heen waar veel mensen niets van zouden snappen.
Mandrake wel eens gezien? ;) Als dat (en RedHat) nog te moeilijk is :?
Dit wilde ik even kwijt en nu wil ik jullie kan wel eens weten.
Ik ben zeker geen anti-linux van mijn server draait ook Linux.
Maar ik bed8 dit zo.

Verwijderd

helemaal mee ens, dacht dat het allemaal wat eenvoudiger zou zijn, maar kreeg onderhand weer het gevoel in het oude DOS tijdperk te zijn beland. Gauw weer eraf gesloopt. Helaas ging dat ook niet makkelijk aangezien ik had aangegevn dat de hele schijf door linux overgenomen mocht worden. Maar gelukkig is er dan altijd nog GoT! :r

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
ik kom niet zo vaak in NOS dus dat deze discussie zo vaak wordt gevoerd weet ik niet SORRY!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik kan je vertellen waaro Windows WEL populair is.

Windows is populair om dat er ontiegelijk veel programma's voor zijn, en omdat er ontiegelijk veel programma's voor zijn is Windows populair.

Snappie?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mja, dit soort discussies komt idd wel erg vaak langs... met dezelfde argumenten ook nog
sneeuwkoning: het is je vergeven, snie errug ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.