Toon posts:

flashen van geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om mijn soundblaster live oem te flashen of iets in die zin? zodat het een live 5.1 wordt. aangezien er dezelfde processor in zit. :?

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
volgensmij is dat praktisch onmogelijk omdat een live5.1 natuurlijk meer outputs heeft dan de live 1024, ook heeft de live5.1, al weet ik het niet zeker, een Dolby-Decoder

Verwijderd

Ik neem niet aan dat er een flashbare chip op zit! (neej Creative zou wel gek zijn zeg!) Dan zou je een Live! naar een audigy kunnen flashen! (even afgezien van de hardwarematige beperkingen *D )

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
volgsne kan dit alleen met een Live, 5.1 en Live 5.1 player ofzoiets. Dan moest je iets solderen, maar ik weet niet wat!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op dinsdag 15 januari 2002 16:30 schreef The_BoKKoMasteR het volgende:
Ik neem niet aan dat er een flashbare chip op zit!
eeuuh, nou de reclamepraat van creative hamert er nogal op dat de emuk1 (ofso :P) een chip is die je kan herprogrammeren. En dat werd ook gedaan met liveware 1>2>3.

Echter, de 5.1 heeft een extra dolby chip erop, die kan je er niet bij flashen. bovendien heeft de kaart idd ook een extra uitgang

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 17:16 schreef Lampje het volgende:

[..]
de 5.1 heeft een extra dolby chip erop, die kan je er niet bij flashen
[..]
D'r zit helemaal geen dolby chip op de live 5.1,
het decoden van AC3 wordt software matig gedaan door de meegeleverde liveware....

Het ombouwen is wel degelijk mogelijk....
Ik geloof dat het wel ergens staat beschreven op http://listen.to/sblive
Pagina: 1