Wat is de beste mediaplayer voor gnome? (buiten XMMS) het is voor: MP3, DivX, AVI zonder compressie
, MPEG en dat soort dingen, graag aangeven waar ik de goede library's voor DivX krijg voor die mediaplayer
Verwijderd
Voor video zou ik kijken naar de players Xine en Mplayer
Voor mp3 xmms (winamp3 bestaat sinds enige tijd ook voor linux maar is nog niet zo goed vind ik).
Voor mp3 xmms (winamp3 bestaat sinds enige tijd ook voor linux maar is nog niet zo goed vind ik).
Hij wil niet compilen met gcc 2.96, en ik ga dus echt geen andere complier gebruiken, krijg je nergens bineary's?
Verwijderd
Gewoon de source pakket van gcc 3.0 downloaden. Deze installeren deze kan je gewoon parallel bliven gerbuiken als je RedHat gebruikt. Ik zou wel updaten naar 3.0, 2.96 is brak! Werkt goed ...
Verwijderd
gelul. Als ontwikkelaar kan ik met 100% zekerheid zeggen dat 99% van de compilefouten met gcc-2.96 aan de ontwikkelaar liggen. Schrijf onleesbare code en die wordt vanzelf ook onparsebaar. BEste voorbeeld: mplayer. Overigens draai ik hier gewoon mplayer gecompileerd met gcc-2.96, werkt perfect...Op dinsdag 15 januari 2002 16:48 schreef g.krist het volgende:
Gewoon de source pakket van gcc 3.0 downloaden. Deze installeren deze kan je gewoon parallel bliven gerbuiken als je RedHat gebruikt. Ik zou wel updaten naar 3.0, 2.96 is brak! Werkt goed ...
Als gcc-2.96 al een compileerfout maakt dan zal hij een interne error geven en het compileren afbreken (een compiler heeft interne checks om te zien of de gecompilede code ook echt doet wat ie moest doen). Ik zie die compileerfouten nooit (als ik de nieuwste gcc-2.96-85 van redhat gebruik).
gcc-3.01 kan niet eens een linux kernel compilen, gcc-2.96 wel. Trek zelf je conclusies.
hoe haal ik die waarschuwing weg dat ik gewoon met 2.96 kan compilen?Op dinsdag 15 januari 2002 17:19 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
gelul. Als ontwikkelaar kan ik met 100% zekerheid zeggen dat 99% van de compilefouten met gcc-2.96 aan de ontwikkelaar liggen. Schrijf onleesbare code en die wordt vanzelf ook onparsebaar. BEste voorbeeld: mplayer. Overigens draai ik hier gewoon mplayer gecompileerd met gcc-2.96, werkt perfect...
Als gcc-2.96 al een compileerfout maakt dan zal hij een interne error
geven en het compileren afbreken (een compiler heeft interne checks om te zien of de gecompilede code ook echt doet wat ie moest doen). Ik zie die compileerfouten nooit (als ik de nieuwste gcc-2.96-85 van redhat gebruik).
gcc-3.01 kan niet eens een linux kernel compilen, gcc-2.96 wel. Trek zelf je conclusies.
Verwijderd
./configure --disable-gcc-checkinghoe haal ik die waarschuwing weg dat ik gewoon met 2.96 kan compilen?
(--enable-gui zal je er ook wel bij willen hebben, denk ik).
aviplay
mplayer
mplayer
met papier mache kun je alles maken!!
GTK not found?
wtf??????????? k gebruik toch o.a. gtk-html e.d. dus dan zit gtk er neit bij
zal dus wel aan mandrake liggen,
mijn gtk staat in: /etc/gtk
hoe ga ik hem forcen die te gebruiken??
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| # Check for GTK:
echocheck "gtk version"
if test -z "$_gtkconfig" ; then
if ( gtk-config --version ) >/dev/null 2>&1 ; then
_gtkconfig="gtk-config"
elif ( gtk12-config --version ) >/dev/null 2>&1 ; then
_gtkconfig="gtk12-config"
else
die "the GUI requires GTK (which was not found)"
fi
fi
_gtk=`$_gtkconfig --version 2>&1`
_inc_gtk=`$_gtkconfig --cflags 2>&1`
_ld_gtk=`$_gtkconfig --libs 2>&1`
echores "$_gtk (using $_gtkconfig)" |
mijn gtk staat in: /etc/gtk
hoe ga ik hem forcen die te gebruiken??
Vergeten de development-packages (gtk*-dev) te installeren?Op dinsdag 15 januari 2002 18:42 schreef DJ_PP het volgende:
GTK not found?
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
neeOp dinsdag 15 januari 2002 18:54 schreef The_Surfer het volgende:
[..]
Vergeten de development-packages (gtk*-dev) te installeren?
gtk-config geeft geen antwoord? Dan moet je het libgtk-dev (libgtk1.2-dev?) package installeren. En dat voor alle libraries die'ie nodig heeft.
code:
1
2
3
| RPM resource libgtk-dev No package found of name libgtk-dev |
dat is natuurlijk altijd minder he
Verwijderd
gtk-develOp dinsdag 15 januari 2002 19:37 schreef DJ_PP het volgende:
code:
1 2 3 RPM resource libgtk-dev No package found of name libgtk-dev
dat is natuurlijk altijd minder he
Pagina: 1