weet iemand een zaak waar HDD te herstellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 17:49
waar ze kapotte HD'z (laptop ook als het kan) eventueel kunnen maken of de data die er opstaat zoveel mogelijk eraf kunnen halen ?

k zit hier met een kapotte Laptop hd dan uit de garantie, en als ik die opstuur moet ik een nieuwe betalen maar dan ben ik me data kwijt. dus weet iemand waar ze de data er af proberen te halen ??

thnx

Maximum effort - Deadpool

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Ten eerste dit
ten tweede, wat moet jij nou weer met een laptop :P
ten derde, dus...

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• En1
Op dinsdag 15 januari 2002 16:12 schreef ETM het volgende:
Ten eerste dit
ten tweede, wat moet jij nou weer met een laptop :P
ten derde, dus...
is nie van mij :P
en ten 2e in nederland graag :P

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 15:37

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 17:54
http://www.norman.no/nl/product_dr_1.shtml

succes

<edit> Sorry iemand was me net voor. ttrouwens ik heb dit nog nooit gebruikt, dus kan je geen ervaringen geven
</edit>

• En1
thnx
zal het ff checken

Verwijderd

Beste,

Het klinkt misschien vreemd maar in 40% van de gevallen werkt het volgende:

Wanneer je een defecte HDD hebt zonder garantie en je wilt echt de data eraf krijgen kun je de HDD een nacht in de diepvrieskist leggen, dan direct aansluiten aan de notebook en starten die hap. Als een gek de data eraf halen en dan de HDD vervangen. LET OP!! doe wel een zak om de HDD heen zodat er geen vocht in kan komen, het gaat er om dat het ding zo koud mogelijk word.

Wanneer de data echt levensbelangrijk is dan raden we je aan om een proffesioneel bedrijf voor data herstel in de arm te nemen, maar wanneer het evt. mis mag gaan kun je dit dus proberen.

Groeten,

Jan Melle Brinkman

• En1
uhuh ja probleem is standalone
dus kan nergens de data naartoe schrijven :(

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Op dinsdag 15 januari 2002 16:32 schreef SaiYa-JiN het volgende:
uhuh ja probleem is standalone
dus kan nergens de data naartoe schrijven :(
Maybe ff na het invriezen, het ding aan een pc met brander of grote hdd hangen ? Zijn gewoon verloopstukje voor te koop, kosten rond de EUR 10 ofzo

Verwijderd

het is erg duur om dit bij een bedrijf te laten doen :(

je bent zo 500 euro kwijt denk ik :(

Verwijderd

Jah je moet betalen per mb die je laat herstellen. Dacht dat het iets van 15 gulden per mb was :)

• En1
tja ik hoef gelukkig nie te dokke :)
me baas wil ut terug dus betaald ie er ook wel voor :)

k heb die norman dingus :? gemailt dus ff afw88 :)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 15:37

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Vaak defrag gedraaid? Scheelt nl. enorm in terughalen van data, en dus ook in prijs. (die op _kan_ lopen tot 1000en euro's)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Effe zoeken met altavista (als taal NL opgeven) geeft meteen een aantal hits |:(

Maar OK, eens het verhaal gelezen van iemand die het zelf (met tools/assistentie van http://www.datarecovery.nl/ ) heeft gedaan. Die was erg blij.
Meen me te herinneren dat die service zelfs gratis was.

• En1
Op woensdag 16 januari 2002 06:35 schreef sterretje het volgende:
Effe zoeken met altavista (als taal NL opgeven) geeft meteen een aantal hits |:(

Maar OK, eens het verhaal gelezen van iemand die het zelf (met tools/assistentie van http://www.datarecovery.nl/ ) heeft gedaan. Die was erg blij.
Meen me te herinneren dat die service zelfs gratis was.
thnx maar tis nie gratis :) zie ik net

en die norman is wel erg duur zelfs mijn baas vond ut duur..
kost alleen al €375 en dan als de data eventueel gered kan worden nog eens minimaal €681
pff dat vond me baas zelfs te veel :)
ff afw88 wat datarecovery zegt :)

Verwijderd

let hem gewoon nachtje in de ijskast.
dan eruithalen snel aansluiten en opstarten.

heb ik hier ook wel een keer gedaan en werkt meestal wel goed.

Verwijderd

Jeetje, ik sta echt verbaasd te kijken over die tips over het af laten koelen van je HD.

Mijn Quantum Fireball Plus AS is een paar dagen geleden gecrashed en ik hoor nu alleen nog een getik. Ik meen te begrijpen dat er dus iets mis gaat tijdens de initialisatie. Zou het koelkast/diepvries verhaal een optie voor mij zijn. Zoja, kan iemand daar een verklaring voor geven?

Verwijderd

djeez.... in de vriezer ermee... die heb ik nog nooit gehoord. Het zal in een enkel sporadisch geval misschien werken maar voor de rest? Ik zou eerst andere opties proberen en dan als laatste de vriezer... laat ik het zo zeggen. ALS het een tik is KAN het helpen om zachtjes met je drive te schudden, hoewel je daarmee ook weer MEER schade aan je HDD kan bezorgen. Als het een electronica defect is (meestal als de controller je HDD niet meer detecteerd) dan is het het beste om een exact dezelfde schijf te regelen. Bij sommige schijfen is de electronica over te zetten. Dan kan je de data weer van je schijf afhalen. Maar er zijn ook veel utils die behoorlijk wat voor je kunnen doen MITS je schijf nog te benaderen is EN nog rondjes kan draaien ;)

Ben benieuwd hoe deze case is afgelopen trouwens..... topicstarter -> feedback?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:06

LopeZ

Too much is never enough

Beetje oud en er zijn altijd van die vage verhalen die je altijd alleen probleert als je hd al dood is. Topic starter zal niet meer reageren ben ik bang ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.