Toon posts:

computer op mijn stereo aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het ik heb hier al iets over gevraagd maar ik wist daar geen raad mee:

hoe kan ik mijn computer op mijn stereo aansluiten zodat ik mp3's op de stereo kan spelen zonder cd's te verspillen.

kan iemand mij dit héél gedetailleerd uitleggen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Geluidsuitgang van soundkaart naar geluidingang (kan microfoon zijn) Klaar.
Op dinsdag 15 januari 2002 15:48 schreef Limited het volgende:
ja ik:

http://gathering.tweakers.net/forum/find
Wel leuk om naar de search te verwijzen... maar geef dan om zijn minst een oplossing!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Simpelweg een draadje van de out van je geluidskaart naar de in van de stereo?

Als je maar 1 uitgang heb kan je een splitter op je uitgang zetten zodat ook je PC boxen nog geluid geven.

Maar ook de search gebruiken zou helpen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 15:49 schreef Merely het volgende:
[..]

Wel leuk om naar de search te verwijzen... maar geef dan om zijn minst een oplossing!
ok dan, gewoon je aux\tv in stekkertje aan je geluidskaart hangen, waar normaal je boxen in zitten. Je stereo op aux zetten en voila!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:29

bonzz.netninja

Niente baffi

cross post :
[topic=371350]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

COMP]**-----------------**[STEREO
jackplug--------------------tulpstekkertjes

Verwijderd

Topicstarter
om die stekker in de achterkant van de geluidskaart te steken, moet ik dan de pc open maken? dat lijkt mij niet verstandig om mij dat te laten doen

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 15:49 schreef Merely het volgende:
[..]
dat is nou juist een ingang die je zeker NIET moet gebruiken...

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Antwoord is al gegeven. Waar je wel even op moet letten is de aarding van je pc. De mijne heeft t.o.v. de audio-installatie een zwevende lekspanning op het chassis (brakke voeding ofzo) die dacht ik toch wel kan oplopen tot zo'n 50V(AC). Dit veroorzaakt tijdens het in- of ompluggen in de installatie een flinke brom zolang de pluggen er niet volledig inzitten, en in het slechtste geval kunnen je speakers hier niet goed tegen. E.e.a. wordt veroorzaakt door het niet aarden van de pc en als je geen aarding gebruikt, plug dan enkel om als de stekker van de pc er uit is. Met een beetje pech loopt er een lekstroom die invloed heeft op de stroomrekening maar dat moet ik eigenlijk nog eens meten.

Detail: zelfs de monteur van mijn kabelmodem schrok zich 'lam' bij het prutsen aan de kabelaansluiting (ik was het even vergeten te melden).. ;)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• creative8500

creative8500

freedom.

Zo'n kabel:

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/309/G1/309648G1.JPG
jackplug---------------------------2tulpstekkertjes

En die jackplug kan gewoon in je computer (computerboxjes hebben ook een jackplug), en die tulpstekkertjes moeten in de stereo. En dan moet je nog op het knopje AUX drukken op je stereo... :z

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Dit is toch echt te eenvoudig? Je kunt toch wel bedenken dat je met een kabeltje aan de slag moet? |:(

• creative8500

creative8500

freedom.

Op dinsdag 15 januari 2002 16:15 schreef MisterDon het volgende:
Dit is toch echt te eenvoudig? Je kunt toch wel bedenken dat je met een kabeltje aan de slag moet? |:(
-1 Flamebait :o

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 15 januari 2002 16:16 schreef cREATiVe8500 het volgende:

[..]

-1 Flamebait :o
Niks d'rvan. Deze vraag is echt te gek voor woorden. Ik kan me niet voorstellen dat de topicstarter ook maar 1x heeft gekeken hoe cd-spelers aan de stereo zitten, en wat voor uitgangen er op een PC zitten. |:(

Maar dit is inderdaad de oplossing:
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/309/G1/309648G1.JPG En sommige geluidskaarten hebben zelfs tulpstekkers ipv een jack aan de achterkant.

Siditamentis astuentis pactum.

• creative8500

creative8500

freedom.

Daar heb je ook wel gelijk in, maar dan meldt je dit topic toch gewoon even in SU?
Even simpel :)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 15 januari 2002 16:31 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Daar heb je ook wel gelijk in, maar dan meldt je dit topic toch gewoon even in SU?
Even simpel :)
Nee, de topicstarter heeft niets aan een slotje. Z'n vraag is nu hopelijk beantwoord, en hij weet nu ook dat enige research gewenst is voordat je een vraag stelt.

Verder even goede vrienden hoor. :)

Siditamentis astuentis pactum.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Mijn god, dit is al echt een extreme search topic. Deze is al zo vak langs geweest, bovendien is het zo ontzettend simpel. Maar dit is ook gewoon de tweede topic die je erover start, terwijl op de tweede gewoon heel normaal geantwoord is.
De vorige topic: [topic=371350/1/100]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.