Toon posts:

Dreamweaver en Scrollbars ??

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Is het mogelijk om met Dreamweaver in een bestaand Frame op een pagina een scrollbar te laten verschijnen als de pagina te lang is, want Dreamweaver doet dit alleen in zijn Maniframe.

Iemand enig idee?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21
f1 :?

Verwijderd

En anders doe je het zonder Dreamweaver

(dat kan ook ja. Dreamweaver != God)

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen oplossing voor dan !

Met de help kan hij geen zoekresultaten vinden.

• Dennis
Op dinsdag 15 januari 2002 15:30 schreef Firemoth het volgende:
Is er geen oplossing voor dan !

Met de help kan hij geen zoekresultaten vinden.
Je kan toch bij de code komen in Dreamweaver ?
Nou, check dan eens bij scrolling="no" oid...

Verwijderd

Topicstarter
In de Source staat er juist niets over, maar welke HTML Code zou ik dan toe moeten voegen wil ik een scrollbar zien?

• Dennis
scrolling="no" veranderen in scrolling="auto" ?

Verwijderd

Topicstarter
En waar moet deze code dan geplaatst worden? Ik snap niet waarom hij dit niet automatisch doet, en juist bij het mainframe wel.

• Dennis
Op dinsdag 15 januari 2002 15:36 schreef Firemoth het volgende:
En waar moet deze code dan geplaatst worden? Ik snap niet waarom hij dit niet automatisch doet, en juist bij het mainframe wel.
Zoeken in de code dan op scrolling="no"
MOET IK NOU ALLES VOORKAUWEN? :(

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik snap niets van het probleem: je wil een scrollbar zien die er wel staat, maar dat dan vooral niet in het mainframe maar wel in het bestaande frame.

Doe ff een linkje of zo.

Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, bedoel je dat er in je mainframe een scrollbar komt te staan, maar je menu rechts gaat niet mee.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor !! :'( Maar ik zei net dus al dat er helemaal niets in staat over scrolling anders was het een stuk makkelijker...

Maar laat maar anders.

• Dennis
Op dinsdag 15 januari 2002 15:38 schreef Firemoth het volgende:
Sorry hoor !! :'( Maar ik zei net dus al dat er helemaal niets in staat over scrolling anders was het een stuk makkelijker...

Maar laat maar anders.
Je moet ook in de framepagina kijken...

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op dinsdag 15 januari 2002 15:38 schreef Firemoth het volgende:

Maar laat maar anders.
Voordat je nou echt gaat huilen tel ff tot 10 en leg het probleem nog een keer uit.

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus 3 Frames:

en alleen in het frame in het midden dus mijn mainframe komen er scroll balken als er teveel tekst opstaat, nu was ik mijn menu aan het maken aan de linkerkant, dus het linkerframe. Hier heb ik een aantal plaatjes onder elkaar staan, en als ik dan eenmaal in de browser zit en dan de pagina verklein dan verdwijnt alles.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

zoek naar iets wat lijkt op dit:
code:
1
<frame name="blaat" src="blaat.htm" scrolling="no">

en wijzig scrolling="no" in scrolling="auto"..

edit:
zoow, ff ontbrakt.. :P

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

• Ga naar de pagina die die frames bevat, waarschijnlijk index.html

• Kijk in de source

(Hangloozz: scrolling hoort bij frame, en niet bij frameset :))

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 15:42 schreef Firemoth het volgende:
Heb dus 3 Frames:

en alleen in het frame in het midden dus mijn mainframe komen er scroll balken als er teveel tekst opstaat, nu was ik mijn menu aan het maken aan de linkerkant, dus het linkerframe. Hier heb ik een aantal plaatjes onder elkaar staan, en als ik dan eenmaal in de browser zit en dan de pagina verklein dan verdwijnt alles.
dan maak je,je site op: 1024x ***
kan jij niets aan doen is alleen wel zo dat als iemand anders met een hogere resolutie het gaat bekijken dat ie dan de schuifbalken ziet.. is met alle sites btw zo.. :)

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00
ik weet niet precies hoe je pagina is opgebouwd maar dit werkt wel neem ik aan:

Klik op een rand van 1 van de frames
ga naar view>code

dat ziet er zoiets uit (kan varieren dus)
code:
1
2
3
4
5
6
<frameset rows="80,*" cols="80,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> 
  <frame name="cornerFrame" scrolling="NO" noresize src="file:///C|/Mijn%20documenten/bg/UntitledFrame-2" >
  <frame name="topFrame" scrolling="NO" noresize src="file:///C|/Mijn%20documenten/bg/UntitledFrame-3" >
  <frame name="leftFrame" scrolling="NO" noresize src="file:///C|/Mijn%20documenten/bg/UntitledFrame-4">
  <frame name="mainFrame" src="file:///C|/Mijn%20documenten/bg/Untitled-1">
</frameset>

Hier verander je een "scrolling="NO"" in een "scrolling="auto"" of andersom, ligt er aan wat je nou precies wil

Verwijderd

Topicstarter
Hé heb hem gevonden, bedankt.

Ik zat dus in de bron van het Frame te kijken, alleen moest dus in de bron van de index zijn.

Bedankt allemaal.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Op dinsdag 15 januari 2002 15:45 schreef Cheatah het volgende:

(Hangloozz: scrolling hoort bij frame, en niet bij frameset :))
whatever, ik pleur het altijd in zowel de frameset-tag als de frame-tag om gezeik dat het niet werkt te voorkomen :P
is nie goed, weet ik...

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.w3.org/Icons/valid-xhtml10 ;)

serieus advies: je leert er heel veel van :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 17:42

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 15 januari 2002 15:55 schreef Cheatah het volgende:
[afbeelding] ;)

serieus advies: je leert er heel veel van :)
misschien mag cheatah dan eens vaker de MarkUp-page van W3C openslaan, want XHTML-recommendation is sinds 31 mei op versie 1.1 (modular xhtml, met betere ondersteuning voor namespaces, handig als je voor de nieuwe 0.9.7 mozilla MathML- en/of SVG-markup native in je pagina wilt verwerken, in de toekomst ook voor XFORMS)
http://www.w3.org/TR/xhtml11/
je wilt toch niet blijven hangen in verouderde markUp hé :P

verder ontopic:
dreamweaver heeft voor scrolling een apart selectmenu in de visual interface; in het properties venster.

nadeel is wel dat dit pas verschijnt als je specifiek in je frame-venster de frame-definities selecteerd, simpel door een frame aan te klikken, zolang je dat niet doet werk je in de source-code van onderliggende frame-pagina's

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

mja, die heb ik altijd wel bij de hand:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hanglooz/imgdiv/homesite_validate.gif

alleen als ik een frameset volledig W3 bouwt, krijg ik altijd gezeik met de frameborders, vandaar dat ik de meeste properties van een frame ook in de frameset zet; dan gaat het wel goed :)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 16:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

misschien mag cheatah dan eens vaker de MarkUp-page van W3C openslaan, want XHTML-recommendation is sinds 31 mei op versie 1.1 (modular xhtml, met betere ondersteuning voor namespaces, handig als je voor de nieuwe 0.9.7 mozilla MathML- en/of SVG-markup native in je pagina wilt verwerken, in de toekomst ook voor XFORMS)
http://www.w3.org/TR/xhtml11/
je wilt toch niet blijven hangen in verouderde markUp hé :P
http://validator.w3.org/whatsnew.html#2001-09-13

Dat wordt voor zover ik weet prima gecontroleerd door de validator hoor :) Dat is volgens mij gewoon het standaard plaatje. Maar die validator werkt al met XHTML 1.1, of ben ik nou vreemd? :)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Op dinsdag 15 januari 2002 15:46 schreef Karp het volgende:

Klik op een rand van 1 van de frames
ga naar view>code

dat ziet er zoiets uit (kan varieren dus)
code:
1
2
3
4
5
6
<frameset rows="80,*" cols="80,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> 
  <frame name="cornerFrame" scrolling="NO" noresize src="file:///C|/Mijn%20documenten/bg/UntitledFrame-2" >
  <frame name="topFrame" scrolling="NO" noresize src="file:///C|/Mijn%20documenten/bg/UntitledFrame-3" >
  <frame name="leftFrame" scrolling="NO" noresize src="file:///C|/Mijn%20documenten/bg/UntitledFrame-4">
  <frame name="mainFrame" src="file:///C|/Mijn%20documenten/bg/Untitled-1">
</frameset>

Hier verander je een "scrolling="NO"" in een "scrolling="auto"" of andersom, ligt er aan wat je nou precies wil
hallow!... file://C...etc save de boel is ff

Stoer; Marduq

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00
lol, ik maakte dat bestand alleen ff aan om het te laten zien :D

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb een vraagje ik ben een website aan het maken met dreamweaver. Ik wil de teskt die ik heb over de achtergond scrollen zeg maar dat de achtergond blijft staan en de tekst eroverheen glijdt. Kan iemand mij helpen desnoods een stukje code

Greetz Deep

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:47

crisp

Devver

Pixelated

leer HTML, en aub geen topics kicken van 2 1/2 jaar oud... :*

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.