Gratis MMORPG's

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 15:19
Ik ben zelf een fan van online RPG's.. alleen niet zo'n fan van maandelijks 10 euro neerleggen om ze te spelen ;)

Welke MMORPG's die gratis zijn, zijn nu echt de moeite waard? (en dan niet beta's, die binnen een paar weken ook betaald moeten worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas geen World of Warcraft :'(
maar volgens mij is ultima online wel gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:21
ik vraag me af wat het doel is in MMORPG, pas geleden de beta van DAoC gespeeld, maarja, op een paar beesjes doodhakken na, weet ik absoluut niet wat te doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 15:28 schreef DarkShadow het volgende:
ik vraag me af wat het doel is in MMORPG, pas geleden de beta van DAoC gespeeld, maarja, op een paar beesjes doodhakken na, weet ik absoluut niet wat te doen :?
de goede mmorpgs hebben ook quests en verhaal enzo, waardoor het net een gewone rpg is alleen dan online

maar met de search is wel wat te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-10 10:33

Metzie

Nyaano !

Umm het eerste result op google zoekend op "free mmorpg" was:

http://www.planeshift.it/city.html
WHAT IS PLANESHIFT? The objective of the PlaneShift Team is to create a virtual fantasy world in which a player can start as a peasant in search of fame and become an hero. We will focus our efforts in the reproduction of a real world with politics, economy, many non-player-characters controlled by the server that will bring to life our world even without players connected! We want to give FREE access to anyone, without the need to purchase the game nor pay monthly fee. It's not something similar to Diablo, because when you join a multiplayer game, you will be connected to THE world, not one world generated for you that will be lost after the game. You will be able to disconnect and
reconnect again, the server saves the actual status of your character including his possessions.
You will use a client program to interact with our world, that enables you to have a 3D view of the surroundings.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:29
Gebruik de zoek: [topic=366105/1/250]

Daar staan er wel een aantal in die ook gratis zijn.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10 17:35

Bosmonster

*zucht*

Meestal zijn die gratis MMORPG's moeite van het spelen niet waard. Ze zijn super buggy of de servers rete traag.

Wat ook niet gek is natuurlijk. Het onderhouden van een serverpark voor een MMORPG is een dure aangelegenheid. Die $10 is ook niet voor de lol, die is om het technisch onderhoud en de lonen voor de ontwikkelaars die fulltime aan het spel blijven werken te bekostigen.

Als je gratis kwaliteit-RPG's zoekt kun je beter eens de MUD-scene in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Bosmonster daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Ze zien er natuurlijk niet zo gelikt uit als bijvoorbeeld WoW, of BG ofzo, maar daar gaat het bij een RPG ook niet zo om.

Als het verhaal maar goed is, dat moet natuurlijk niet te extreem worden, zoals bv een spel met graphics uit XT tijdperk maar wel met goed verhaal want dan wordt het alsnog niet gespeeld.

Maar er zijn genoeg MMORPG's met wat mindere graphics maar die toch veel gespeeld worden vanwege het goede verhaal.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wat ben je dan rpecies niet met me eens?

Ik had het alleen over de kosten en de beperkte technische mogelijkheden. Een serverpark, databaseservers voor karakters etc, bandbreedte (dat is nogal nodig voor MASSIVE MORPG's) kost gewoon duiten die ergens vandaan moeten komen.

Zonder duiten is er maar een heel beperkte wereld mogelijk, tenzij je dingen als graphische mogelijkheden heel simpel houdt.

Bovendien.. In een MMORPG is juist niet het verhaal belangrijk, daar heb je de singleplayer games voor. Bij MMORPG's gaat het juist om het SAMEN spelen en questen. Een verhaal werkt daarbij niet lekker omdat je niet lineair ergens doorheen kan lopen (iedereen loopt per slot van rekening door elkaar). Das het hele probleem van een persistent world.

Ik heb zo'n beetje alle MMORPG's die er zijn wel gespeeld de afgelopen jaren. Ben er namelijk ook verzot op. Maar de beste zijn toch echt die waar een team achter zit en een hoop geld in gestoken is om er wat van te maken. Denk aan EA voor Ultima Online, Sony voor EQ of Microsoft voor AC (die laatste blijft in mijn ogen nog steeds de beste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Meestal zijn die gratis MMORPG's moeite van het spelen niet waard.
Daar ben ik het niet mee eens. En dat had ik ook al uitgelegd, als er gewoon een goed verhaal is dan is al dat grafische geweld voor mij niet zo nodig. Dat is gewoon mijn persoonlijke smaak, ik ga meer voor verhaal dan graphics.

En met deze uitspraak ook niet:
Bovendien.. In een MMORPG is juist niet het verhaal belangrijk, daar heb je de singleplayer games voor.
Ik vind het verhaal toch wel een van de belangrijkste dingen hoor, anders ga ik wel Diablo spelen als ik gewoon alleen maar monsters wil killen (volgens mij krijg ik hier nu veeel commentaar op ;) ).

Als ik een MMORPG speel zonder verhaal, en je moet gewoon alleen monsters dood hakken omdat die evil zijn. Dan vraag ik me toch af, wat is er dan evil aan, en wat heeft het voor nut om ze allemaal te slayen.

Maar ja dat is wederom een persoonlijke mening.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik snap je wel en ben het met je eens. Uiterlijk is mibnder belangrijk dan kwaliteit van het spel zelf.

Maar hoe zie jij het verhaal in een MMORPG? Meer dan een "storyline" is namelijk bijna niet mogelijk als je met een paar honderd+ personen tegelijk in dezelfde wereld leeft. Uiteindelijk komt het altijd neer op de interactie met andere mensen (prio nr 1!), levelen van je char en het vergaren van rijkdom.

Heb je wel eens UO/EQ/AC gespeeld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
Neuj ik heb alleen de gratiz RPG's geprobeerd als Runscape enzo.

En ik van EQ en AC weet ik niet eens wat het betekend :)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:45
Op dinsdag 15 januari 2002 15:27 schreef mr.oncreatief het volgende:
helaas geen World of Warcraft :'(
maar volgens mij is ultima online wel gratis
Nee, UO is helaas niet gratis, kost 10 dollar per maand.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ze kosten allemaal $10

EQ is Everquest van Sony
AC is Asheron's Call van Microsoft (die is cool)

Met die laatste ben ik net gekapt na bijna 2,5 jaar gespeeld te hebben. Ik moet zeggen.. dat heeft me meer geld gescheeld in aanschaf van nieuwe games dan dat het zo vreselijk duru was om die $10 iedere maand te dokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 21:18
EQ = everquest
AC = asheron's call
UO = ultima online

ja ach ik ga ook gewoon alle beta's af, is lekker goedkoop en je kunt vaak best lang spelen :)

lineage, runescape, ragnarok, redmoon, DAoC (2x), etc.

Ik vindt die MUDs toch niet zo heel leuk om te spelen ik vindt de graphics toch wel een beetje belangrijk. Maar het gaat idd om het samen quests doen en jagen op monsters :)

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*oops*
dan sloeg mijn post al helemaal nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 21:18
Op dinsdag 15 januari 2002 16:34 schreef DenMan het volgende:

[..]

Nee, UO is helaas niet gratis, kost 10 dollar per maand.
er is geloof ik wel een gratis "shard" voor ultima, precieze site of naam weet ik niet :s

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

UO heeft server emulators. Er zijn wat private shards idd die gerund worden door 'particulieren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Ik mijn zoektocht heb ik alweer 3 gratis MMorpg gevonden.

Deze keer speelbaar :)
http://www.meridian59.ru
http://www.worldforge.org
http://www.jagex.com/ (daar kan je Runscape spelen)

Free beta test:
http://www.ragnarokonline.com/en/r_down.htm (daar kan je de engelse client downloaden)

I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Hmmz, ik wist niet dar er zoveel mmorpg's (in ontwikkeling) waren. een 13 pagina lange lijst van gratis, betaalde en beta mmorpg's vind je hierzo:

http://multiplayer.com/RPG/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

wow :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Kijk es op www.game2k.com staan een aantal MMORPG onder anderen open betas maar ook gratis RPG, RuneScape is best wel een leuk MMORPG om mee te beginnen maar op den duur gaat het vervelen, op dit moment wacht ik op PlaneShift, wat er veel belovend uit ziet (alle 2 de spellen zijn hier boven al es genoemd, met link er bij)
Je hebt ook nog www.illarion.de, het is daar niet echt hele druk en er komen voornamelijk Duitsers op (niet dat ik wat tegen Duitsers heb, maar ik kan geen Duits :P )
Er zijn veel gratis MMORPG in ontwikkeling bv www.tildruin.com of www.tsunamirealms.com (die laatste is op dit moment isomatric view, is ook op de screenies te zien, maar ze zijn bezig het spel naar 3D te porten)
En dan is er nog de 3D chat MMORPG www.maidmarion.com wat voordurend in ontwikkeling is.
Er zijn IDD veel gratis UO shards, maar dan zijn er al een aantal topics over geweest, even de search gebruiken.

Ik hoop dat je wat met deze info kon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocca
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik ben nogal fan van starwars en daar is ook een MMORPG in de maak. Namelijk Starwars Galaxies check maar www.starwarsgalaxies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyoma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-08 12:59
waarom ga je niet gewoon voor Guild Wars Komt over 2 weken ofzo uit is ook een MMORPG en gratis >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oude koeien uit de sloot halen? :+

Btw rose online is ook wel lache, en gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.uo.com
Al meer dan 6 jaar beste MMORPG die er bestaat.
Ben begonnen met uo en daarna AC en toen DAOC en nu WOW.
Vind zo jammer dat AC met lvl's kwam.
Wow ziet er echt heel gruwelijk uit alleen de gameplay en de story line is niks in vegrelijking tot UO.
Jammer dat ze nooit met UO2 verder zijn gegaan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-10 18:25

4th

yep, rose online is best leuk, ook verslavend als je eenmaal een job hebt :P
zijn al 2 tweakers clans opt moment

GoT Rose topic

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rose online is niet gratis, maar in beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het vandaag met 'Gratis MMORPG' topics omhoog kicken?

Waarom de TS niet gewoon Guild Wars gaat spelen? Misschien omdat dat er 3 jaar geleden nog niet was. Gokje.

In ieder geval. Zou je in de toekomst eerst even op de datum van een topic kunnen letten voordat je een reply plaatst?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.