[EL] Weerstand gewoon gebruiken met wisselspanning

Pagina: 1
Acties:

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dit is toch het forum waar je al je electronica-shit moet zetten??? :?

Ik heb dus uit een apparaatje (gezichtsbruiner met warmte-stuff) de gloeidraden voor die infrarood-gedoe gesloopt.
Dat waren van die weerstandsdraden die je ook in je broodrooster hebt zitten...
Nu wil ik graag de rest van het apparaat nog gewoon gebruiken (dat is dus de gas-ontladingsbuis).
't Is wel een vreemde gas-ontladingsbuis. Zit verder geen starter oid in...

Kan ik nu gewoon de gloeidraden (die als een spoel gewikkelt waren) vervangen door een weerstand (van 100§Ù, omdat die draden 50§Ù per stuk waren)?
Ik weet niet of dat gaat, want spoelen werken toch heel anders met wisselspanning?
Het onderstaande schema verduidelijkt misschien wat:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/osiris/schema.gif

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

je kunt gewoon weerstanden op wissel spanning gebruiken vogens mij

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
kan , een gloeidraad is ook een weerstand

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Lekkere tekening :P Als ik het goed uitlees kun je ze zelfs weglaten!

Die spiralen konden wel eens inductief een hogere weerstand hebben met wisselspanning, maar dat weet ik ff niet zeker.

als je wel weerstanden neemt, neem dan wel het juiste vermogen: (230^2)/100 = 529W! :o Oei, dat wordt lastig...

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op dinsdag 15 januari 2002 15:11 schreef Osiris_NL het volgende:
Dit is toch het forum waar je al je electronica-shit moet zetten??? :?
----knip----
off topic, waarom hanteer je mijn singanture ???

Je bent later dan mij geregistreerd, en ik ben zover ik weet de enige met deze signature,ik zou het op prijs stellen dat je hem veranderde....

Eventueel correspondentie via icq of mail..

Bedankt..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42
Ja, dat kan gwoon hoor

Ik heb hier leds, die zijn geschakeld met een ik weet nie hoe grote weerstand op 230V lichtnet.

Kan dus gewoon.

• salvador4
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op dinsdag 15 januari 2002 16:12 schreef psygho het volgende:

[..]

Je bent later dan mij geregistreerd, en ik ben zover ik weet de enige met deze signature,ik zou het op prijs stellen dat je hem veranderde....

Bedankt..
offtopic ]
ik gebruikte die zin 5/6 jaar geleden al als clantag voor een quake clan :P

• Osiris
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 16:02 schreef AcouSE het volgende:
Lekkere tekening :P Als ik het goed uitlees kun je ze zelfs weglaten!

Die spiralen konden wel eens inductief een hogere weerstand hebben met wisselspanning, maar dat weet ik ff niet zeker.

als je wel weerstanden neemt, neem dan wel het juiste vermogen: (230^2)/100 = 529W! :o Oei, dat wordt lastig...
Ik zat ook al te denken aan inductieve belasting oid...

Maar kan ik hem ook weglaten dan??? Ik snap dat hele schema namelijk niet. Ik heb gewoon wat met PSP uit de losse hand ( :P ) wat ik zag qua snoertjes ed getekend en dat ziet er zo uit.
Kan ik ze dus ook weglaten?

Ik heb al eens zonder weerstand geprobeerd, maar dat vond het lichtnet niet zo leuk :D Knipper, knipper heel eventjes :P Gelukkig geen stop eruit ofzo...

Verwijderd

ger-jan wat doet dit in ocm ga terug naar pw joh ;) maak is een nette tekening dan begrijp ik het misschien wel ander moet je het me morgen maar vertellen wat je prob is

• Osiris
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 19:37 schreef jurian het volgende:
ger-jan wat doet dit in ocm ga terug naar pw joh ;) maak is een nette tekening dan begrijp ik het misschien wel ander moet je het me morgen maar vertellen wat je prob is
Één: Die jij eens wat aan je getype;

Twee, ik heb gevraagt of dit hier hoort en heb daar nog geen commentaar over gekregen/slotje;

Drie: Hier heb jij toch geen verstand van >:)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

even om me te mengen in die discussie, die quote uit die sig komt uit een film en wordt door zo ontiegelijk veel lui gebruikt dat eigenlijk niemand het recht heeft die als zijn recht te beschouwen..
en om me in het topic te mengen, 600 watt weerstanden? OMG! waar haal je die?

• Osiris
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 20:07 schreef m-m het volgende:
even om me te mengen in die discussie, die quote uit die sig komt uit een film en wordt door zo ontiegelijk veel lui gebruikt dat eigenlijk niemand het recht heeft die als zijn recht te beschouwen..
Vind ik eerlijk gezecht ook...

Maar nu vind IK heb niet meer origineel, dus haal IK heb ook wel weer weg... (ooit :P )
en om me in het topic te mengen, 600 watt weerstanden? OMG! waar haal je die?
Geen idee. Gewoon een normaal weerstandje met stikstofkoeling? :P

Maar is zo'n eventueel weerstandje wel nodig dan?

Edit: Ow, ik kan dat natuurlijk zelf doen |:( :) Heb echter niet veel zin om de stoppen er NU uit te laten slaan, dus dat doe ik ergens anders op de avond nog wel...

• Osiris
  • Niet online
Laat maar :(

Hij doet het zonder weerstand oid niet, maar ik denk, dat ie bij de test waarbij ik gewoon die draadjes zonder weerstand aan mekaar heb geknoopt de geest heeft gegeven :'(

Ik hoorde al iets van 'pats' en vond het al vreemd, dat de stoppen er nog in zaten :P

• AcouSE
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Nouja, jammer dan... je had trouwens toch geen 100 Ohm weerstand kunnen vinden die 500Watt kan wegstoken :)

• Osiris
  • Niet online
Tja, nu moet ik dan maar m'n ouders andere gezichtsbruiner uit elkaar slopen >:) :P :+

Of kan ik ook een UV-CCFL-letje kopen? :P :+

• PsYgHo
Op dinsdag 15 januari 2002 20:07 schreef m-m het volgende:
Lezen is moeilijk :(, ik zou het op prijsstellen, en niet je moet dat... das punt 1, en het komt niet uit een film, ben bang dat je nog nooit van "paradox" gehoord hebt www.paradogs.com , ik denk dat dit voor nu wel genoeg is, anders gaan we problemen krijgen wat berteft de regels van dit forum.....

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• PsYgHo
Op dinsdag 15 januari 2002 21:57 schreef Osiris_NL het volgende:
Of kan ik ook een UV-CCFL-letje kopen? :P :+
ja dat kan...:) wist je dat niet ???, heb er hier ook 1 , voor in mijn auto strax...

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op dinsdag 15 januari 2002 16:12 schreef psygho het volgende:

[..]

Bedankt..
Gaap....

owjah .. offtopic b.t.w.
hoe zit het dan met die SIG file's voor bij je mail ??? die hebben ook een hoop dezelfde teksten ..... je hebt er toch geen © op ???? :?

• Knoetje
  • Laatst online: 16-01 13:39
offtopic:
Dan gebuik je toch deze (komt niet uit die film...)

Legends sleep, but they never die!

Alles is najagen van wind...

• Y0ur1
  • Niet online
Hoe kinderachtig kun je zijn, om te gaan lopen zeiken over een odnertitel en dan weer de hele topic verneuken!

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

Op dinsdag 15 januari 2002 19:37 schreef jurian het volgende:
jurian, spast... kun je geen hoofdletters/punten/enz/etc/blablabla gebruiken... |:(
zal ik morgen ff een bijles regelen???

of heb je het soms te druk met leren??? *D

check je later...

*ding* Einde bericht *dong*

• Osiris
  • Niet online
Op woensdag 16 januari 2002 12:34 schreef theborgnl het volgende:

[..]

jurian, spast... kun je geen hoofdletters/punten/enz/etc/blablabla gebruiken... |:(
zal ik morgen ff een bijles regelen???

of heb je het soms te druk met leren??? *D

check je later...
Tja, ik zeg het hem morgen op school nog maar weer eens... Als jij dat nou ook doet, gaat ie misschien wel flippen ofzo >:) :P :+

Tja, en ff on-topic, ik post wel ff een plaatje ergens vandaag, met daarin het gas-ontladings-buisje. Volgens mij is ie dood ;( ;( ;(
Pagina: 1