|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Money for nothin' and your chicks for free
mooi nietOp dinsdag 15 januari 2002 15:18 schreef DeX het volgende:
Ping 127.0.0.0:Poort
of iets in die buurt
oiidb
een telnet naar die poort zou wel werken denk ik
ping is namelijk standaard naar de ECHO poort (toch
Geeft niet, die link kende ik (uiteraard) al.Op dinsdag 15 januari 2002 15:16 schreef xeninex het volgende:
sorriej
Dit werkt iig niet.Op dinsdag 15 januari 2002 15:18 schreef DeX het volgende:
Ping 127.0.0.0:Poort
Ik ben nu aan het zoeken naar een poort-scanner op Google die slechts een poort scant...
doe eens telnet host poortOp dinsdag 15 januari 2002 15:21 schreef pven het volgende:
[..]
Geeft niet, die link kende ik (uiteraard) al.
[..]
Dit werkt iig niet.
Ik ben nu aan het zoeken naar een poort-scanner op Google die slechts een poort scant...
als ie niet meteen 'connection rejected' geeft maar een blinkende cursor, heb je verbinding en staat de poort open
Skill is when luck becomes a habit.
Ik krijg vrijwel meteen de melding 'Connection Failed!'. Het lijkt er dus op dat die poorten niet openstaan voor mij.Op dinsdag 15 januari 2002 15:22 schreef xeninex het volgende:
[..]
doe eens telnet host poort
als ie niet meteen 'connection rejected' geeft maar een blinkende cursor, heb je verbinding en staat de poort openkun je wat harde code gaan rammen, kijken wat er gebeurt
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Verwijderd
Overigens als je telnet naar die server en poort, zie je dan wel dat het scherm even op zwart gaat (met die blinkende cursor)? zo ja, dan is die poort gewoon open, en zit er een proggie achter welke na een timeout de verbinding weer sluit(bekende truuk). als het scherm niet eens op zwart gaat maar bijvoorbeeld dit alleen toont:
--
C:\>telnet localhost 5002
Connecting To localhost...Could not open a connection to host on port 5002 : Connect failed
C:\>
--
dan is die poort gegarandeerd niet open voor jou!
iddOp dinsdag 15 januari 2002 15:59 schreef ekuyer het volgende:
Pingen heeft helemaal niets met poorten te maken. je pingt naar een ip adres, en niet naar een poort.
Overigens als je telnet naar die server en poort, zie je dan wel dat het scherm even op zwart gaat (met die blinkende cursor)? zo ja, dan is die poort gewoon open, en zit er een proggie achter welke na een timeout de verbinding weer sluit(bekende truuk). als het scherm niet eens op zwart gaat maar bijvoorbeeld dit alleen toont:
--
C:\>telnet localhost 5002
Connecting To localhost...Could not open a connection to host on port 5002 : Connect failed
C:\>
--
dan is die poort gegarandeerd niet open voor jou!
tot morgen
Het topic had iets als 'Controleren of een bepaalde poort openstaat' moeten heten.
Verwijderd
pingen heeft zeker wel iets met een port te maken...Op dinsdag 15 januari 2002 15:59 schreef ekuyer het volgende:
Pingen heeft helemaal niets met poorten te maken. je pingt naar een ip adres, en niet naar een poort.
het ontvangende ip adress moet het icmp pakketje ontvangen en herkennen... dit gebeurt dus door naar een bepaalde port te connecten (die icmp herkent; weet ff niet zo snel meer welke) maar je hebt in zoverre gelijk dat je niet naar een andere port kan pingen.
Zie mijn posting hierboven staat het poortnummer in vermeldOp dinsdag 15 januari 2002 16:06 schreef betweter het volgende:
[..]
pingen heeft zeker wel iets met een port te maken...
het ontvangende ip adress moet het icmp pakketje ontvangen en herkennen... dit gebeurt dus door naar een bepaalde port te connecten (die icmp herkent; weet ff niet zo snel meer welke) maar je hebt in zoverre gelijk dat je niet naar een andere port kan pingen.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Verwijderd

even voor de duidelijkheid: je hebt tcp/ip, udp/ip en icmp/ip; tcp/ip en udp/ip bevatten source en destination poortnummers. die zijn ook van belang om meerdere applicaties tegelijk met deze protocollen te laten werken.
icmp/ip berichten bevatten in principe alleen een 'type', 'code', en een 'checksum' veld. icmp berichten zijn bedoeld om het ip protocol te ondersteunen in geval van problemen...
als je het niet gelooft, in RFC 792 staat icmp geheel uitgelegd.
Gebruik ik altijd om remte te kijken of het nou chello is, of mijn webserver
Tijd voor een nieuwe sig..
Voor een portscanner zoek eens op 7th Sphere.
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|