Toon posts:

tekentablet, welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een tekentablet te kopen voor semi professioneel gebruik, wat is een goede aankoop? Hoeveel kost hij? Waar kan ik hem kopen? Eventueel andere ervaringen over een tablet...

Verwijderd

Geloof het of niet, maar ik heb een Trust blabla200 hier, en daar ben ik best tevreden over.

De bijgeleverde muis kan meteen die vuilnisbak in, maar voor de rest is het wel een goed ding. :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik heb een dynalink freedraw usb met draadloze pen. werkt perfect, je moet er alleen even mee om leren gaan.
hoeveel hij kostte weet ik niet meer, kijk maar even in de pricewatch. :)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ik ben zeer tevreden met mijn trust
Koste F250,- bij de mediamarkt.

USB Plug&Play onder XP (Dat rijmt)

Ga nou niet lopen zeuren over euro's ik heb hem voor 1 jan. gekocht

Dit is hem Trust400

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• cc bcc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:13
Ik kan toch echt maar 1 ding aanraden: Wacom

Ik heb een wacom intuos A4. Er zit een draadloze, batterijloze 5knops+scroll muis bij en natuurlijk een druk en hoek gevoelig pen. Koste 1,5 jaar geleden +- 1100 guldens. Vooral photoshoppen is echt te gek met drukgevoeligheid!
Met bijgeleverde software zijn alle knoppen in te stellen hoe je maar wilt.

Wacoms kosten wat, maar zijn echt veruit de beste.

-- I talk to planets, baby --

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
hier hebben we een wacom, werkt perfect alleen die muis is wat vaag. ik zou wel een beetje grote nemen

Verwijderd

Semi-professioneel, dan zit je al bijna gebonden aan een Wacom.

Een Graphire II (A6 formaat) kost iets meer dan 100 euro, dat is het "instapmodel"

Hier staan onderaan nog een zooitje soorten en maten, de Wacom Intuos is zeg maar het professionele model.

Ik als hobbyist en spare-time webdesigner vind een Graphire II prima bevallen. Als je echt een graphics man bent, zou ik je een Intuos aanraden. Het is het geld waard vind ik. Het is ook prettig werken daar je minder snel last krijgt van RSI verschijnselen. :)

[edit: toevoeging]
Die bijgeleverde muis vond ik maar brak, ik heb mijn optische muisje nog voor het windows gebeuren.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
kheb ook de Wacom GraphireII, is wel relaxt voor het simpele tekenwerk, wil je groter aan het werk dan moet je gewoon een A5 of A4 tablet kopen. In het geval van tekentableaus (want dat is de Nederlandse naam) geldt vaak wel: goedkoop is duurkoop. Wacom is niet voor niets gerenommeerd. Ik heb één van de goedkoopste modellen van Wacom, maar deze doet het al aardig goed in vergelijking tot de andere merken, zeker als het aankomt op de mate waarin de drivers per programma geconfigureerd kunnen worden, zodat je bijvoorbeeld niet alleen gescheiden configuratie per muis of pen hebt, maar dat ook automatisch wordt herkend in welk programma je bezig bent (Photoshop, Illustrator, maakt niet uit, kun je nl. handmatig instellen!) en dus altijd direct met de goede instellingen aan het werk kunt.
Zeker de laatste tijd heb ik er veel profijt van, ben nl. begonnen met Industrieel ontwerpen waarbij we alle vorderingen op de computer moeten bijhouden en dan is het makkelijk als je direct alles op de pc kunt doen.
Succes met je keuze.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Verwijderd

ik zou wacom zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 14:59 schreef Cobra_Lup het volgende:
Ik ben zeer tevreden met mijn trust
Koste F250,- bij de mediamarkt.

USB Plug&Play onder XP (Dat rijmt)

Ga nou niet lopen zeuren over euro's ik heb hem voor 1 jan. gekocht

Dit is hem Trust400
is deze a4 formaat?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 14:58 schreef MREn het volgende:
Geloof het of niet, maar ik heb een Trust blabla200 hier, en daar ben ik best tevreden over.

De bijgeleverde muis kan meteen die vuilnisbak in, maar voor de rest is het wel een goed ding. :)
mijn vriendin heeft vorige week een wacom gekocht graphire2 en een vriend de trust, ik kan iedereen aanraden de wacom te kopen!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 18:40

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ik sluit me aan ga voor Wacom .......het is bijna een must

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Wacom. Heb zelf een ArtPad II, niet meer nieuw te koop, was het kleinste prof. model. Daarna hebben ze voor de minder veeleisende gebruikers de PenPartner en de Graphire gemaakt. Intuos reeks is erg mooi, aardig aan de prijs maar het dubbel en dwars waard. Goede driver ondersteuning van Wacom is ook prettig.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Wacom ,blaaaaaaat! ;)
Pagina: 1