Toon posts:

Tekstcorps i.s.m. Schermresolutie/Stylesheet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
probleem| :(:

ik ben een website aan het bouwen waar de tekst grote bepaald moet worden aan de hand van de scherm resolutie, is dit mogelijk? en dit moet in combinatie met een stylesheet (niet noodzakelijk maar wel EXTREEM handig voor latere aanpassingen.)

Thnx. *D*D*D*D

-OneOvErWorKedPuPPy-

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Met javascript beeldresolutie eruit zuigen en dan verder op borduren.....

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het heeft alleen absoluut niks met P&W te maken
-> W&G

En je kan natuurlijk altijd nog met percentages gaan werken.

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik opzich ook al aangedach, om gewoon de resolutie te laten detecteren en daarna de gebruiker door te laten sturen naar de pagina met de bijpassende tekstcorps, het probleem is dan dat ik aangepaste versies moet maken voor diversen resoluties en dat wil ik juist voorkomen, aangezien dat de site vaak aangepast zal moeten worden.

maar toch bedankt;)

Verwijderd

Ik ben het met besmart eens: schrijf een javascriptje als je echt de lettergrootte wilt aanpassen.

Maar uit eigen ervaring zeg ik: niet doen! ik wil op mijn 19" geen koeienletters in beeld, ik heb hele goede ogen.

Maak gewoon een site voor 800*600 (of eventueel 1024*768 als je dat echt nodig vindt, en je publiek daar geschikt voor is)

En je naam hoef je niet onder je posts te zetten, die staat er links al naast :)
Op dinsdag 15 januari 2002 15:08 schreef ACM het volgende:

En je kan natuurlijk altijd nog met percentages gaan werken.
:'(

Verwijderd

Topicstarter
gelukkig leer is snel ik heb het bij mijn tweede berichtje al niet meer gedaan. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe zie ik alleen maar suggesties waar ik zelf ook al aan gedacht had, maar geen concrete dingen.

Ik snap het javascript idee wel dat is de meest logische oplossing, maar percentages voor een corps?

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 15:19 schreef OneOvErWorKedPuPPy het volgende:
Tot nu toe zie ik alleen maar suggesties waar ik zelf ook al aan gedacht had, maar geen concrete dingen.

Ik snap het javascript idee wel dat is de meest logische oplossing, maar percentages voor een corps?
http://www.smokinggun.com/demos/scale.php is wat jij wilt. (Let wel: DOM2-browsers only (IE5+/NS6+/Moz)

• besmart

besmart

fanta share the fun

Gewoon een button erneer gooien, zodat mensen de tekstgrote kunnen aanpassen. (stukje php/perl/asp erachter) Niet iedereen wil dat de letters mee vergroten. Ik niet in iedergeval. Op alle sites zijn de letters normale grote. En dan opeens op jouw site die je bouwt keding grote koeieletters.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

• besmart

besmart

fanta share the fun

Op dinsdag 15 januari 2002 15:09 schreef OneOvErWorKedPuPPy het volgende:
Daar had ik opzich ook al aangedach, om gewoon de resolutie te laten detecteren en daarna de gebruiker door te laten sturen naar de pagina met de bijpassende tekstcorps, het probleem is dan dat ik aangepaste versies moet maken voor diversen resoluties en dat wil ik juist voorkomen, aangezien dat de site vaak aangepast zal moeten worden.

maar toch bedankt;)
Was het niet zo, dat een website voor iedereen hetzelfde toegangelijk moet wezen? Ik hou me er in iedergeval wel aan.
Vroeger deed ik nog dat veel op 640x480 paste. Maar sinds 2 jaar toch maar minimaal 800x600. Hetzelfde als met stylesheets en de nodige ratteplan.

Verwijderd

Topicstarter
besmart, jij kan dit natuurlijk ook niet weten maar het word een site voor gehandicapten dus het probleem is dat er ook eventueel slechtzienden bij zitten die nou niet echt de mogelijkheid hebben op om een button te klikken die ze niet kunnen lezen.

by the way thx blues.....for the usefull URL

• besmart

besmart

fanta share the fun

Op dinsdag 15 januari 2002 15:26 schreef OneOvErWorKedPuPPy het volgende:
besmart, jij kan dit natuurlijk ook niet weten maar het word een site voor gehandicapten dus het probleem is dat er ook eventueel slechtzienden bij zitten die nou niet echt de mogelijkheid hebben op om een button te klikken die ze niet kunnen lezen.

by the way thx blues.....for the usefull URL
Aaah. dit is nuttige informatie! Dan lijkt mij met die javascript gewoon het makkelijkste hoor. Maak je met javascript de stylesheet aan (of alleen het onderdeel voor de content teksten) en klaar ben je.

Verwijderd

Topicstarter
thx besmart :D
Pagina: 1