Toon posts:

MS Frontpage en CSS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap een aantal dingen niet mbt Frontpage en CSS.

1. Met 'Opmaakmodel koppelen' kun je een CSS model aan je pagina's koppelen. Als ik dat doe en bijv. zeg dat alle tekst blauw moet zijn, en ik ga typen in de pagina's, is de tekst toch echt gewoon zwart ipv blauw. Is hier een tutorial voor?

2. Is er een tutorial voor het werken met CSS in Frontpage, want ik weet ook niet hoe je bepaalde andere commando's moet invoeren in Opmaakmodellen. Hoe kun je bijvoorbeeld het commando dat er geen text decoration is bij links, d.w.z. dat links niet onderstreept weergegeven worden, invoegen?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

code:
1
2
3
4
5
6
if(user.Geoffrey)
{
input(http://www.google.com/search?q=CSS+FRONTPAGE)
==
output(http://www.uwec.edu/help/Fpage00/CSS/)
}

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Goede Meneer Cutter :)

|{ brrr }] |

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Als je nou veel problemen ondervind met Frontpage icm CSS, waarom leer je niet een heel klein beetje html, en dan weet je ook hoe het komt :)

Ik vermoed iets met nesting :)

Verwijderd

Ik zou gewoon een ECHT programma gaan gebruiken zoals Dreamweaver, daar heb ik persoonlijk nog nooit problemen mee gehad m.b.t. stylesheets

Verwijderd

o ja en ook een beetje HTML leren.

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Frontpage zuigt tamelijk, maar kan sommige, ja SOMMIGE dingen wel die met dreamweaver allen kunnen door in de code te rotzooien (crime voor mensen die eigenwijs alleen WYSIWYG willen gebruiken...that is not me :) )

zoals ik al in een ander draadje las:
Cheatah said:
...Dreamweaver != God

Verwijderd

offtopic:
He, overwerkte puppy, je naam ver***** de leejhout. :Y)

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 15:56 schreef wijnolst het volgende:
offtopic:
He, overwerkte puppy, je naam ver***** de leejhout. :Y)
Dat is ook deels de schuld van topix natuurlijk.

Wie zegt dan ook dat het tekstgedeelte 600 px breed moet zijn? Zeg gewoon: linker gedeelte 150px breed, hele tabel: 750px breed. Klaar.

Dan schuift de rechterkantlijn tenminste niet op.

Verwijderd

Topicstarter
Idd, ik gebruikte altijd Dreamweaver en weet ook veel van HTML, maar ben juist overgestapt op FP vanwege zijn mogelijkheden om tijd te besparen. Als je via HTML de stijlen wil instellen, moet je het elke keer voor elke pagina instellen. Vandaar dat ik dacht, als er een tutorial voor CSS in Frontpage bestaat, wil ik dat liever!

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 16:34 schreef Geoffrey het volgende:
Idd, ik gebruikte altijd Dreamweaver en weet ook veel van HTML, maar ben juist overgestapt op FP vanwege zijn mogelijkheden om tijd te besparen.
:X
Als je via HTML de stijlen wil instellen, moet je het elke keer voor elke pagina instellen.
stylesheets

het is dan ook de bedoeling om de sheets als losse .css files te maken.

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
sheeeeets ja :)
kan prima met dreamweaver...hoezo tijdsbesparing met FP dan?

Verwijderd

Topicstarter
OK, maar stel ik heb een CSS stijl gemaakt. Hoe attach ik die dan aan ALLE pagina's van mijn site in Frontpage?

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 16:44 schreef Geoffrey het volgende:
OK, maar stel ik heb een CSS stijl gemaakt. Hoe attach ik die dan aan ALLE pagina's van mijn site in Frontpage?
<link type="text/css" rel="stylesheet" href="stylesheet.css" />

Verwijderd

Topicstarter
Thanx every1! Ik heb het opgelost!
Pagina: 1