Als je echt goede audio wilt hebben dan ben je wel een paar duizend kwijt.
In principe maakt het niet echt uit wat je koop als je maar zorg dat alles wat je koop ook op elkaar is afgestemd.
Koop ook geen spullen omdat ze wel 200 watt aan kunnen, maar kijk eerder naar het frequentiebereik van de apparatuur. 200 watt geeft een hoop lawaai, maar als het niet klinkt is het zonde van je geld.
Besteed gewoon tijd voor het uitzoeken van spullen, neem bij voorkeur een 3 weg speaker systeem. Zorg dat je versterkers overeenkomen met wat voor speakers je heb.
Ga geen meerde speakers op 1 versterker uitgaan aansluiten enz. spaar dan door en koop er nog een versterker bij. Dat geeft vaak een hoop meer luister plezier. (en je versterkers leven meestal langer)
Zorg dat je bij het afstellen van je systeem iemand in de buurt heb die er ook echt verstand van heeft. Of laat dit doen. Vaak denk je dat je het zelf mooi heb afgesteld, totdat er mensen aan de knoppen gaan draaien die er echt verstand van hebben. Staar je ook niet blind op spannende DSP functies zoals bijv hall, stadion. church effecten. Want deze kosten extra geld en zal je toch nooit gebruiken.
Het mooie aan de auto radio die ik heb is dat er een automatische equaliser op zit, deze past zich constant aan de de muziek die er op dat moment speelt en is gecallibeerd op de acoustische omgeving van mijn auto. Dit zorgt er dus voor dat je altijd perfect geluid heb, wat voor een soort muziek ook en ook ongeacht hoe vol of leeg je auto op dat moment is, zelfs moter geluid wordt gecompenseerd....

Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Ook belangrijk is je bekabeling tussen de diverse systemen. Bezuinig hier niet op. Hele mooie spullen is leuk maar als deze met flut kabels zijn aangesloten had je die dure autoradio en speakers en eventuele versterkers net zo goed niet hoeven kopen. Kabels is toch vaak het ondergeschoven kindje.
Alles is van pioneer dus alleen type nummers, voor specs verwijs ik graag naar de website van pioneer.
Nou hier mijn set.
Radio CD Speler
DEH-P945R High Power CD/RDS Tuner
CD-Wisselaar
CDX-P650 Multi-CD Player
versterkers
GM-X334 Bridgeable Power Amplifier
GM-X332 Bridgeable Power Amplifier
Speakers voor
TS-H1AT 17cm acoustically tailored separate 3-way speakers
Speakers achter
TS-E1690 16 cm 3-way speakers
Subwoofer achterbak
TS-W203C 20cm Enclosure Subwoofer
RCA Kabels Radio/CD naar versterkers
3 maal CD-250R
Component RCA extension cables with groundable outer shield and gold-plated RCA connectors.
Speaker kabels
High Grade 6 kwadraat (Merk en type weet ik zo niet meer)
LAST BUT NOT LEAST!!!!
EEN AUTOALARM EN EEN HELE (maar dan ook HELE) GOEDE VERZEKERING.
Dit heb je zeker nodig met een leuke installatie (Ik spreek uit ervaring)
Groeten,
Drazller