[Access] E-mail en MS Access

Pagina: 1
Acties:

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
Ok, hier is mijn probleem:

Ik moet een systeem implementeren, dat (op welke manier dan ook) op een POP server email met xml data moet ophalen, en deze in een tabel in access zetten.

Iemand enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen?

Op het systeem staat overigens een IIS server, dus iets in ASP zou mogelijk zijn.
In een uiterste geval zou ik zelfs een Apache server kunnen installeren voor PHP scripts

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

mulder

ik spuug op het trottoir

Met VB, met Delphi, noem maar op...

oogjes open, snaveltjes dicht

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:15

Boss

+1 Overgewaardeerd

Moet kunnen vanuit Access + VBA. Misschien handig om outlook ook aan te zetten het het betreffende mailtje met een mail-regel in een aparte map laten zetten?

Klik bij Access VB in de verwijzingen Outlook aan, en bestuur outlook van afstand om de attachement ergens op te slaan. Daarna laat je die openen en verwerken.

sim-pel :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
Op dinsdag 15 januari 2002 14:46 schreef Boss het volgende:
Moet kunnen vanuit Access + VBA. Misschien handig om outlook ook aan te zetten het het betreffende mailtje met een mail-regel in een aparte map laten zetten?

Klik bij Access VB in de verwijzingen Outlook aan, en bestuur outlook van afstand om de attachement ergens op te slaan. Daarna laat je die openen en verwerken.

sim-pel :)
Kijk daar heb ik iets aan :)

Thanks!