"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
(2) In een Java Web Start applicatie kan je ook de default browser openenen vanuit een gewone applicatie.
(3) In een echte normale applicatie is in principe niets mogelijk, tenzij je gaat werken voor 'bekenede' platformen. Er bestaan dan wel oplossingen die onder ((l|unix) | mac | ms-windows) werken
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
suxs dus
ben al een beetje aan het zoeken maar kan iemand me misschien opweghelpen naar die code van Alarmnummer?
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
code van alarmnummer
vanavond ff misschien, anders morgen weer
/edit
n00b mode: wasda?Op dinsdag 15 januari 2002 14:47 schreef mbravenboer het volgende:
...
(2) In een Java Web Start applicatie kan je ook de default browser openenen vanuit een gewone applicatie.
...
ik heb het dus over een zelfstandige java applicatie... en jij
ook maar dan een die via webstart te starten isOp dinsdag 15 januari 2002 15:57 schreef mpegernie het volgende:
thnx, zal t ff proberen
vanavond ff misschien, anders morgen weer
/edit
[..]
n00b mode: wasda?
www.google.com, java.sun.com
jaja, ik weet het, en zodra ik er tijd en interesse voor heb zal ik er wel naar zoekenwww.google.com, java.sun.com
thnx
Java Web Start is een nieuwe manier om een Java applicatie te distribueren. Het is een soort tussenweg tussen een applet en een applicatie. Java Web Start is in feite een voorbeeld implementatie van het JNLP protocol.mpegernie: [Java Web Start] n00b mode: wasda?
Het JNLP protocol beschrijft in een XML formaat exact wat een applicatie is: welke libraries een applicatie gebruikt, welke Java versie nodig is, welke security eisen er zijn et cetera
Als je Java Web Start installeert op je PC kan je vanuit elke browser door het volgen van een link in je web-browser een applicatie installeren en starten. Java Web Start download dan de benodigde resources voor de applicatie. De applicatie wordt op de PC gecached en als de applicatie er geschikt voor is kan de applicatie later offline opnieuw worden gestart.
Java Web Start heeft ook uitstekende voorzieningen voor het installeren van upgrades: omdat de applicatie via het web wordt gestart heb je altijd de laatste versie.
Java Web Start applicaties draaien standaard in de sandbox waar ook Java Applets in draaien. Hierdoor kan je applicaties dus gegarandeerd veilig gebruiken. Als applicaties echter meer rechten nodig hebben kunnen ze die prachtig specifiek aanvragen.
Java Web Start integreerd ook goed in de desktop van de gebruiker: onder MS Windows kunnen ze er bijvoorbeeld voor kiezen om icoontjes in het start-menu of op de desktop te plaatsen. Je kunt geinstalleerde applicaties ook eenvoudig verwijderen.
In de JNLP file staat ook aangegeven welke Java 2 Runtime Environment nodig is voor het draaien van de applicatie. Als deze niet geinstalleerd is wordt hij door Java Web Start automagisch geinstallleerd.
Kortom: geen classpath problemen, geen Java versie problemen, geen installatie problemen, geen security problemene en geen browser problemen. Java Web Start werkt namelijk gewoon via mime-types.
Dus: als je je applicatie makkelijk wilt aanbieden aan een gebruiker is Java Web Start op dit moment veruit de beste keuze naar mijn mening
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Het idee is mooi, maar er moeten nog wel wat foutjes weggewerkt worden...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Er zijn inderdaad wat moeilijkheden met niet production releases zoals de beta's van 1.4. Als je aangeeft dat je een 1.3+ of 1.2+ nodig hebt worden die bewust niet meegenomen.limoentje: Het idee is mooi, maar er moeten nog wel wat foutjes weggewerkt worden...
Ik heb overigens wel ontdekt dat je de zaak heel gemakkelijk in de maling kunt nemen
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Ik geloof dat het redelijk simpel was. Je kan aangeven SDK 1.3 OF hoger. Dan pakt ie niet de beta's. Als je dan de betaversie in het lijstje zet, dan pakt ie hem wel. Je moet ze dus echt noemen. Zoiets was het, geloof ik, of zoiets, ben ik van mening, als ik het goed heb.
dat web start kom ik misschien nog wel een keer aan toe.
heb nu één of ander vaag probleem met MS IE6, geen virtual machine. da's ten eerste al belachelijk natuurlijk maargoed, ik heb toch de JDK 1.3 geïnstaleerd, is dat niet genoeg eigenlijk?!
Check die link www.up2go.net maar is. Is een hele mooie illustratie van wat er met webstart kan.
Beter geen VM dan de MS VMmpegernie: heb nu één of ander vaag probleem met MS IE6, geen virtual machine. da's ten eerste al belachelijk natuurlijk maargoed
Oudere VMs nestelen zich niet volledig in IE: applets die gebruik maken van de "applet" tag worden dan niet in de Sun VM gedraaid. Je moet de HTML file even door de HTML Converter halen, die er "object" tags van maakt. Ook kan je de laatste 1.3.1 downloaden, die wel alle applets oppikt:ik heb toch de JDK 1.3 geïnstaleerd, is dat niet genoeg eigenlijk?!
http://java.sun.com/getjava/download.html
Hier mogen we btw wel eens een faq van maken... Heb dit nu al 15 keer getikt volgens mij