[ASP XML] Vreemde tekens..

Pagina: 1
Acties:

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Topicstarter
Ik heb een forum geschreven in ASP die XML uitspugt en doormiddel van XSL weer in HTML word veranderd, werkt allemaal lekker..

Alleen als mensen vreemde tekens posten zoals het euro teken of een streepje op de e ofzo, dan blijft de pagina leeg.

Nu weet ik wel waardoor dit komt, dit heft te maken met het feit dat XML en of XSL die tekens niet lust, maar is hier iets aan te doen?

weinig tot niks..

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:13

Crazy D

I think we should take a look.

Characterset opgeven?
(kan toch in XSL en/of XML ?)

Exact expert nodig?

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

code:
1
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Hum, zou geen problemen op moeten leveren.... Probeer anders eens UTF-8?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

al geprobeerd om een htmlEncode over die geposte messages heen te halen? Dat scheelt zowiezo een hoop, dan krijg je ook geen gezeur met tags die ze in posts kunnen douwen..

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Ik heb nu net <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?> erin gezet maar het werkt nog steeds niet, ik ga nog even verder met wat mbravenboer zei..

weinig tot niks..

• mbravenboer
Anders moet je eens goed uitzoeken in welke fase het mis gaat... Het kan op zoveel punten de mist ingaan...

1. Komt de content van een form nog wel goed aan?
2. Stop je het in een database, zo ja: staat het nog goed in de database?
3. Staat het goed in de XML voordat je gaat transformeren naar HTML?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 15:03 schreef mbravenboer het volgende:
Anders moet je eens goed uitzoeken in welke fase het mis gaat... Het kan op zoveel punten de mist ingaan...

1. Komt de content van een form nog wel goed aan?
2. Stop je het in een database, zo ja: staat het nog goed in de database?
3. Staat het goed in de XML voordat je gaat transformeren naar HTML?
Kijk.. dit gaat er fout.. het staat goed in de database maar als ik het dan ophaal en in xml zet en die xml pagina aanroep zonder xsl krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
Reference to undefined entity 'euro'. Error processing resource
'http://127.0.0.1/forums/sForumXML.asp?cmd=thread&nThreadID=25'. Line 17, Position 11 

<mThread>&euro; 15 test</mThread>
----------^

weinig tot niks..

• mbravenboer
Hum en dit teken is als echte euro ingevoerd of gelijk al als entity?

In het eerste geval: het lijkt erop dat de DOM die je gebruikt veel tekens onnodig vervangt door entities. Misschien moet je dit ergens uitzetten?

Verwijderd

Loopt idd vast op die tekens (soms ook op & enzo).
Moet ff functie schrijven om '&€ tekens in &#138 codes om te zetten (dus ascii tabelletje erbij).
Kwamen het probleem 2 weken terug ook tegen, errug irri ;p
Kan me over exacte code (&#138) vergissen btw, moest iig binaire waarde achter een ampersand opgeven, geloof met haakjes.

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
tik in je adresbalk: about:&#0128; en aanschouw het euro-teken :).. Verder zou het eigenlijk ook geen probleem moeten zijn als je gewoon een €-teken in je xml laat staan.
Pagina: 1