[FreeSCO] Port forwarding - lokaal benaderen

Pagina: 1
Acties:

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Okay vage topic titel, maar goed t probleem.
Ik heb poort 80 doorgerout naar me interne server 172.16.0.11 nou werkt dat prima voor iedereen BEHALVE voor mij lokaal. Ik wil via me werkstation me server via me MxStream ip adres kunnen gebruiken...
Okay dit staat er in FreeSCO aangegeven maar is dit niet te omzeilen op de een of andere manier??

NOTE: the internal machine you port forward to must have freesco as its default gateway. Also you cannot access the port forwarded machine from your internal network by its external address.

Want dat wil ik juist zo graag :7 (graag geen search antwoorden want heb ik al gedaan maar zag niet dit staan)
Iemand enig idee voor een oplossing of alternatief zodat t wel goed werkt?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=19]
Volgens mij is dit een known problem icm MXStream, doe f in search in NT zou ik zeggen. Heb er igg al meerdere topics over gezien.
(Je kan ook gewoon ff je HOSTS file editten)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 14:14 schreef Koffie het volgende:
Move > [forum=19]
Volgens mij is dit een known problem icm MXStream, doe f in search in NT zou ik zeggen. Heb er igg al meerdere topics over gezien.
(Je kan ook gewoon ff je HOSTS file editten)
Zoud dat helpen? bedoel kan ik dan pc me startpagina van me laptop op 212.xxx.xxx.xxx zetten? en die ook vanaf me eigen lan benaderen? en hoe vul ik dat hosts file in?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:37

Reley

Zoom Zoom

Op dinsdag 15 januari 2002 14:16 schreef FastBunny het volgende:
Zoud dat helpen? bedoel kan ik dan pc me startpagina van me laptop op 212.xxx.xxx.xxx zetten? en die ook vanaf me eigen lan benaderen? en hoe vul ik dat hosts file in?
Lekker duidelijk allemaal :z
helaas heb ik de ballen verstand van FreeSCO
sorry :7

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 14:32 schreef Reley het volgende:

[..]

Lekker duidelijk allemaal :z
helaas heb ik de ballen verstand van FreeSCO
sorry :7
Als je der niets van snapt.... zoek t dan es lekker voor mij uit :Y)... los dan meteen dit probleem op >:)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:42
Op dinsdag 15 januari 2002 14:42 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Als je der niets van snapt.... zoek t dan es lekker voor mij uit :Y)... los dan meteen dit probleem op >:)
't Is gewoon een known problem van Freesco, of misschien wel normale functionaliteit.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 14:44 schreef MetHod het volgende:

[..]

't Is gewoon een known problem van Freesco, of misschien wel normale functionaliteit.
Uhhuh dat snap ik.. zie die melding ook staan. Maar vaak kun je dat met een of andere manier wel omzeilen. Iemand die t met een soortgelijk iets wel voor elkaar heeft gekregen? Iets anders dan FreeSCO mag ook... maar geef dan ook ff de link ;)

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:37

Reley

Zoom Zoom

Op dinsdag 15 januari 2002 14:42 schreef FastBunny het volgende:
* Reley vind het beter voor iedereen dat hij daar maar niet aan begint :P

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik bedoelde een known problem met MXStream en een lokale webserver.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• JeroenE
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 14:12 schreef FastBunny het volgende:
Okay vage topic titel, maar goed t probleem.
Ik heb poort 80 doorgerout naar me interne server 172.16.0.11 nou werkt dat prima voor iedereen BEHALVE voor mij lokaal. Ik wil via me werkstation me server via me MxStream ip adres kunnen gebruiken...
Ik denk hieruit te begrijpen dat je een intern netwerk heb liggen. Je hebt een server met 2 NIC's, 1 voor intern en 1 voor MxStream. Je wil nu je server benaderen vanaf je interne netwerk, maar je wil het 'externe' MxStream IP adres gebruiken.

Klopt dat?
Okay dit staat er in FreeSCO aangegeven maar is dit niet te omzeilen op de een of andere manier??
Je kan je server intern gewoon op zijn interne IP-adres gebruiken. Je externe IP-adres is immers alleen vanaf internet zichtbaar.

Waarom gebruik je niet gewoon het interne adres?

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 14:58 schreef jeroene het volgende:

[..]

Ik denk hieruit te begrijpen dat je een intern netwerk heb liggen. Je hebt een server met 2 NIC's, 1 voor intern en 1 voor MxStream. Je wil nu je server benaderen vanaf je interne netwerk, maar je wil het 'externe' MxStream IP adres gebruiken.

Klopt dat?
[..]

Je kan je server intern gewoon op zijn interne IP-adres gebruiken. Je externe IP-adres is immers alleen vanaf internet zichtbaar.

Waarom gebruik je niet gewoon het interne adres?
Okay.. ff meer info dan
Me FreeSCO server ip 172.16.0.12 (lokaal dan)
Heeft 2 nic's
1 LAN en 1 naar mxstream...
Tis een 486dx2 66, 16MB ram en draai vanaf de floppy
Netwerk verder bestaat nog uit een fileserver en wat werkstations.

Ik wil vanf mijn werkstation 172.16.0.21 graag via mijn mxstream ip me website op me fileserver benaderen. Nu denk je waarom zo moeilijk? Nou t betreft een laptop.. en die neem je wel eens mee ergens heen :). Me mxsteram ip is altijd tzelfde. En zo kan ik ook altijd bij me website en me mail server (ook op de fileserver). Alleen als ik dat invul op me laptop dan kan ie de server niet vinden
En ik heb op FreeSCO goed doorgeroute naar me fileserver, aangezien andere t wel kunnen benaderen. Vandaar graag dat t via me externe ip adres moet gaan werken. ALleen wordt dat standaard niet ondersteund. Maar is der geen manier dat te omzijlen?

• JeroenE
  • Niet online
Me mxsteram ip is altijd tzelfde. En zo kan ik ook altijd bij me website en me mail server (ook op de fileserver).
Hm, kan je toch ook gewoon twee favorites aanmaken? 1'tje voor lokaal en 1'tje voor remote :)
ALleen wordt dat standaard niet ondersteund. Maar is der geen manier dat te omzijlen?
Als je een extern IP adres gebruikt zal FreeSCO dat van je interne netwerk overzetten naar je externe netwerk. Alleen zal het daar niet veel verder komen. Om een soort van vergelijking te maken: Je kan jezelf ook niet met je eigen telefoon opbellen en dan een gesprek gaan voeren.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 15:12 schreef jeroene het volgende:

[..]

Hm, kan je toch ook gewoon twee favorites aanmaken? 1'tje voor lokaal en 1'tje voor remote :)
[..]

Als je een extern IP adres gebruikt zal FreeSCO dat van je interne netwerk overzetten naar je externe netwerk. Alleen zal het daar niet veel verder komen. Om een soort van vergelijking te maken: Je kan jezelf ook niet met je eigen telefoon opbellen en dan een gesprek gaan voeren.
Dat eerste ja is zo maar dat vind ik nog niet zo boeiend...
Dat tweede niet helemaal waar. Ik had eerste een winroute machine... En toen kon ik dat wel.. gewoon post ophalen via t externe ipnummer... Ook vanaf t LAN en dat werkte pefect en gewoon op 10Mbits :) (isa kaartjes dus :7)
En dat wil ik met freesco dus ook alleen wil die dat niet echt :? kan wel pingen
maar t doorrouten naar me server doet ie niet ... wel vanaf buitenaf.. Dat is juist t probleempie ;)

• JeroenE
  • Niet online
En dat wil ik met freesco dus ook alleen wil die dat niet echt :?
Theoretisch is het inderdaad geen probleem ;) Alleen zit het volgens mij niet in FreeSCO.

Maareh, als het altijd goed werkte, waarom zou je dan over willen stappen op FreeSCO :?

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 15:32 schreef jeroene het volgende:

[..]

Theoretisch is het inderdaad geen probleem ;) Alleen zit het volgens mij niet in FreeSCO.

Maareh, als het altijd goed werkte, waarom zou je dan over willen stappen op FreeSCO :?
Nou omdat je met Winroute lastig poorten kan forwarden en ik wilde een website op me fileserver draaien en niet op die winroute (486) bak. Maar dat lukte niet. En messenger enzo al dat soort dingen wekte maar half. En netmeeting al helemaal niet.. Dus vandaar FreeSCO maar daar is dat uitgeschakeld :r. Maar ik wil t aan hebben :Y)

• JeroenE
  • Niet online
Nou omdat je met Winroute lastig poorten kan forwarden en ik wilde een website op me fileserver draaien en niet op die winroute (486) bak. Maar dat lukte niet.
Ehm, nu snap ik het niet meer. In je post hierboven zit je net te vertellen dat het eerst allemaal wel zonder problemen werkte (en dat je daarom 'vind' dat het met FreeSCO ook zou moeten). En nu vertel je dat je op FreeSCO wil overstappen omdat het je het niet aan de praat krijgt :?

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 15:40 schreef jeroene het volgende:

[..]

Ehm, nu snap ik het niet meer. In je post hierboven zit je net te vertellen dat het eerst allemaal wel zonder problemen werkte (en dat je daarom 'vind' dat het met FreeSCO ook zou moeten). En nu vertel je dat je op FreeSCO wil overstappen omdat het je het niet aan de praat krijgt :?
Alleen mailophalen vanaf een andere locatie werkte de rest was niet zo meewerkend... nu net andersom.. de rest wil meewerken maar mail weer niet... kan t niet allebei tegelijk :Y)

Verwijderd

waarom wil je naar je externe adres connecten... gaat alleen maar trager... gewoon connecten naar je interne nummer... (als je bijv een domain naam hebt en daarop wilt connecten gewoon in je lmhost zetten)

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 16:15 schreef betweter het volgende:
waarom wil je naar je externe adres connecten... gaat alleen maar trager... gewoon connecten naar je interne nummer... (als je bijv een domain naam hebt en daarop wilt connecten gewoon in je lmhost zetten)
Waarom nou omdat ik dan maar 1 mailaccount hoef in te vullen en langzaam valt wel mee.. Hij werkt dan gewoon op lan speed hoor. hmm en dat lmhost...m zou dat werken...?? heb eigenlijk geen domeinnaam maar alleen ip adres... maar kan ik altijd ff proberen offcourse. Maar t liefst wil ik dus gewoon ook intern bij me externe nummer terechtkunnen die wordt doorgerout naar de fileserver...

Pagina: 1