Probs met de Promise controller op de A7V-133

Pagina: 1
Acties:

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb onlangs een nieuwe pc bij Norrod gekocht met daarin een Asus A7V133 mobo met daarop een onboard Promise Controller. Daaraan hangt een Maxtor 30 gb 5400 toeren schijf.

Nu heb ik er plomemen mee dat ik hem om de 3 dagen met herinstalleren :( Ik heb er windows XP en win2k op gehad met de allerlaatste drivers maar het is hopeloos.

Zoals gisteren druk ik de machine aan komt ie met een schijf foutcontrole en daarna start hij niet door.

Nu heb ik hier gezocht en nu kom ik veel topics tegen over problemen met de Promise Controller. Maar ik heb nog geen oplossing gevonden.

Heeft iemand een idee?

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Ik heb hetzelfde mobo met een Maxtor schijfje eraan hangen, en ik heb nergens last van.
Denk dat het verstandig is als je een beroep doet op je garantie en het mobo omruilt voor een andere, want dat probleem is niet normaal natuurlijk

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 17:02
je zult meer informatie moeten geven over het soort fouten dat er wordt gevonden en hoeveel dat er zijn.
zo kan je er weinig zinnigs over zeggen

• JVaags
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Topicstarter
je zult meer informatie moeten geven over het soort fouten dat er wordt gevonden en hoeveel dat er zijn.
zo kan je er weinig zinnigs over zeggen
Ik installeer win2k of winxp op de machine. Installeer daarna de nieuwe promise drivers. Zet de pc uit en plug de hard disk op de promise controller.

Als je hem daarna boot gaat het voor ongeveer 3 keer goed en bij de vierde keer komt ie met een chkdsk en dan gaat ie wat repareren.

En daarna start ie niet door :( Ik krijg heel snel een blauw scherm wat ik niet kan lezen...

Het is heel vreemd :?