Toon posts:

ISO's branden onder Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey,

Mijn broer heeft een nieuwe PC besteld met een brander erin. We hebben hier nog wel een PC met brander, maar dat is maar een 2x. Dus vandaar dat ik in de toekomst mijn cd'tjes op me broer's 16x wil branden.

Het probleem is alleen dat ie linux freak is, en hij wil er geen dualboot van maken. Hij beweert nu dat Linux net zo goed CD's kan branden als alle windows programma's. Maar aangezien hij geen verstand heeft van image files, kon hij met niet de details vertellen.

Ik wil graag .cue/.bin, .nrg en .iso files kunnen branden, evenals Audio cd's (vanaf mp3). Dat laatste is wel mogelijk, heb ik gevonden op freshmeat. Maar de rest kom ik niet uit. Weet één van jullie dat toevallig?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

open een term en tik in:
cdrecord dev=/dev/brander -dao /tmp/isootje

Daarmee kun je iig .bin en .iso branden. NRG (Nero??) en andere isootjes kun je ook even proberen, maar ik weet niet of dat een raar formaat gebruikt.

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

kijk eens op www.linuxdoc.org in de cd burning howto

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• tofus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

...of doe gewoon een 'man cdrecord' :P

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 14:25 schreef Valium het volgende:
open een term en tik in:
cdrecord dev=/dev/brander -dao /tmp/isootje

Daarmee kun je iig .bin en .iso branden. NRG (Nero??) en andere isootjes kun je ook even proberen, maar ik weet niet of dat een raar formaat gebruikt.
Ok bedankt, .bin en .iso zijn het belangrijkst, de nero files kunnen altijd nog op de 2x brander :). Nero images gebruik ik ook niet zo vaak.

De rest ook bedankt voor het antwoord!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Volgens mij zijn .nrg ook std. iso'tjes :? Als ik ze rename naar .iso kon ik onder windows i.i.g. gewoon bakken ( Maybe omdat ik alleen nero gebruik onder windows ;) )

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Pagina: 1