Toon posts:

Bestaan er voedingen zonder fans?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Topic says it all.

Verwijderd

als je aan 100watt genoegen neemt wel ja :9

Verwijderd

ja nadat ik ze eruit gehaalt heb voor in mn kast :9. meestal doen ze het dan niet meer? dus werkend niet dat ik weet.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Jawel, in je TV zit geen fan, in je video ook niet en in je telefoon ook niet. Allemaal voedingen.

Wat wil je, wat zoek je, wat moet je.

Meer specs graag hoeveel watt
Wat voor systeem wil je er mee draaien.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

150watt is het hoogste wattage wat ik voor een PSU in AT standaard zonder fan heb gezien. ATX voedingen zonder fan bestaan volges mij niet eens. En ik heb er een jaar geleden behoorlijk goed voor gezocht. Ik zou alleen niet meer het merk weten van die fanloze 150watter.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 18:20
zalman, volgens mij heeft die geen fans

Sinlath | Opinions may contain latency

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Ik heb hier ook een keer een voeding met waterkoeling voorbij zien komen :P

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 09:53
Op dinsdag 15 januari 2002 14:08 schreef Sinlath het volgende:
zalman, volgens mij heeft die geen fans
In die nieuwe Zalman CNPS Power Supply zit wel degelijk een fan.

Neem gewoon een Enermax of Zalman, die komen qua geluid niet boven een HD uit

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Ik heb nog een paar merkloze 200Watt AT voedingen die zijn ook fanloos.

Je hebt natuurlijk ook de watergekoelde voedingen(koolance) die hebben natuurlijk ook geen fan meer.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat ze als PC voeding bestaan, maar je kunt ze wel zelf maken. Neem een audio versterker als voorbeeld: ook hoge warmteproductie en hoge stroomsterkte.
Het werkt ongeveer zo:
zet de voeding niet in de PC kast, maar in een losse behuizing, met flinke beluchtingsopeningen aan onder- en bovenzijde. Zorg wel dat evt. grote gaten i.v.m. veiligheid en radio-afscherming met bv. fanguards afgewerkt zijn.
Vergroot tenslotte de koellichamen aan de vermogenstransistoren zitten met een flinke factor. Bouw voor de zekerheid een thermische beveiliging in.

Verwijderd

/me heeft gewoon de voeding uit zn behuizing gehaald en in de kast (toolbox zie topic) geplaatst. Airflow zorgt nu voor de koeling

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 14:13 schreef DiMension het volgende:

[..]

100% mee eens

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 14:13 schreef DiMension het volgende:

[..]

Zalman schijnt zelfs nog stukken stiller te zijn dan Enermax.
Alleen is de levering ruk... ik heb op 14 NOVEMBER bij twee verschillende winkels dat ding proberen te bestellen maar bij beide is hij nu nog niet binnen bij de leverancier :(
Op dinsdag 15 januari 2002 14:15 schreef robbb het volgende:
Ik denk niet dat ze als PC voeding bestaan, maar je kunt ze wel zelf maken. Neem een audio versterker als voorbeeld: ook hoge warmteproductie en hoge stroomsterkte.
Een verschil met een audioversterker... die hoeft maar 1 of 2 voltages te leveren en dat komt allemaal ook niet zo precies. Maar een computervoeding moet een heleboel verschillende voltages leveren waar het bij een aantal voltages ook nog eens erg precies komt. Daardoor zijn ze ook zo inefficient en produceren ze zoveel warmte.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 15:22
Een verschil met een audioversterker... die hoeft maar 1 of 2 voltages te leveren en dat komt allemaal ook niet zo precies. [...blaat :o ...][/quote]
eeh je zal de voeding van je akai wel bedoelen die het allemaal niet zo precies leverd >:)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 15:05 schreef ernst het volgende:

eeh je zal de voeding van je akai wel bedoelen die het allemaal niet zo precies leverd >:)
moeten natuurlijk geen schommelingen in zitten, maar een paar procent te hoog/te laag voltage is geen probleem bij een audioversterker. Terwijl bij een computer over de referentielijnen zoals +3.3 volt maximaal maar een afwijking van 5% mag zijn. Maar je hebt natuurlijk zowel bij computers als bij stereoversterkers slechte en goede merken.

En ik heb zelf geeneens meer een stereo trouwes, zelfs geen akai. Al m'n muziek staat op de computer, dus daar heb ik een knap setje voor: klipsch promedia 5.1

• Flappie
  • Laatst online: 22:19
je kan natuurlijk altijd je voeding waterkoelen

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Op dinsdag 15 januari 2002 15:35 schreef PsyFlux het volgende:
moeten natuurlijk geen schommelingen in zitten, maar een paar procent te hoog/te laag voltage is geen probleem bij een audioversterker. Terwijl bij een computer over de referentielijnen zoals +3.3 volt maximaal maar een afwijking van 5% mag zijn. Maar je hebt natuurlijk zowel bij computers als bij stereoversterkers slechte en goede merken.
Hmm.. Je bedoelt waarschijnlijk dat een voeding voor een computer low-budget moet zijn, terwijl het bij een versterker voor een heel groot gedeelte de kwaliteit bepaald.
En verder is de voeding van een versterker gewoon een 'normale' voeding met een trafo, gelijkrichting en dat soort dingen. Een computervoeding is goedkoper door het gebruik van geschakelde elektronica.. En dat schakelen veroorzaakt dus ook de warmte.. (alhoewel brugcellen ook goed warm kunnen worden!)

Maargoed, je kunt inderdaad je voeding waterkoelen.. Maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent!

• David
  • Laatst online: 04-05 09:53
Op dinsdag 15 januari 2002 15:02 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Zalman schijnt zelfs nog stukken stiller te zijn dan Enermax.
Alleen is de levering ruk... ik heb op 14 NOVEMBER bij twee verschillende winkels dat ding proberen te bestellen maar bij beide is hij nu nog niet binnen bij de leverancier :(
[..]

(...)
Dus: Enermax. Smijt de fans op 7v en tadaa!

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Als je je voeding een stuk stiller wil hebben moet je hem gewoon op 7 v laten draaien, simpel zat toch? Als je dat dan met een Zalman of enermax doet is het wel stil hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Een passiefgekoelde 250W ATX voeding zit er dus niet in. Jammer. Raar ook eigenlijk, het lijkt me technisch niet onmogelijk en er zal zeker markt voor zijn.
Pagina: 1