[PHP / Perl] Data doorsluizen

Pagina: 1
Acties:

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Hoi allemaal,

Het volgende.. Ik ben bezig met een PHP applicatie die o.a. gegevens uit een (postgresql) database haalt. Nu heb ik de output naar browser al op orde, maar er moet ook een exportmogelijkheid zijn naar Excel. Je kunt natuurlijk met .CSV files aan de gang of rechtstreeks de .HTM opslaan en dan in Excel openen, maar dan kan ik maar 1 sheet in een workbook hebben en dat moeten er eigenlijk meerdere zijn.

Nu vond ik hier een setje Perl modules die dit allemaal wel mogelijk maken.

WARNING : Ik ben een absolute Perl newbie, wil alleen weten of dit mogelijk is... :)

Het "probleem" is nu alleen dat ik een kant en klare (grote) array heb met alle data erin en hoe krijg ik die naar Perl toe ? Is dit uberhaupt mogelijk ?

Of moet ik die hele output pagina (inclusief queries) gaan overbouwen naar Perl, want daarmee kan je vast ook wel naar PostgreSQL connecten.

Wie helpt me op weg ?

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• nielsj
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-09 14:42

nielsj

ondertitel

je moet je perl ook aan de postgres laten queryen,
als je de query's juist doet, krijg je array's die zo in WriteExcel.pm passen :)

je kan misschien ook de gedane querys van php weer laten opschrijven in csv (door php) en dan perl die dingen laten lezen... maar das volgensmij niet wat je wil, :)

succes

blup blup

• Skinny
Op dinsdag 15 januari 2002 14:38 schreef NielsJ het volgende:
je moet je perl ook aan de postgres laten queryen,
als je de query's juist doet, krijg je array's die zo in WriteExcel.pm passen :)
Ik las idd ook dat je een query zo naar die WriteExcel kan sturen. Is het moeilijk (lees : duurt het lang om te leren) om mijn query's die ik nu in PHP doe (met wat extra bewerkingen) om te zetten naar Perl ? Zit ik met kreten als DBI in de goede richting?
je kan misschien ook de gedane querys van php weer laten opschrijven in csv (door php) en dan perl die dingen laten lezen... maar das volgensmij niet wat je wil, :)
Nee, het liefst laat ik dan Perl het rechtstreeks oplossen, maar dan heb ik nog steeds het volgende :

Ik vul een formulier (html) in en verstuur die naar een "verwerk.php" die vervolgens Perl zou moeten aanroepen. Hoe krijg ik de variabelen uit het formulier in Perl ?

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• nielsj
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-09 14:42

nielsj

ondertitel

als je die perl scripts ook via je webserver wil/mag laten draaien, gewoon met een post :)

blup blup

• Skinny
Op dinsdag 15 januari 2002 15:38 schreef NielsJ het volgende:
als je die perl scripts ook via je webserver wil/mag laten draaien, gewoon met een post :)
Ik had inmiddels zelf ook uitgevonden dat perl ook gewoon als CGI handler kan optreden :P

't wordt dan wel weer een studie Perl ben ik bang, want veel funkties van PHP kent Perl standaard niet...

Kan je me bijvoorbeeld vertellen hoe ik de volgende funktie in Perl zou schrijven ? (GEEN scriptrequest aub, dit is een voorbeeld vertaal vraagje :) )
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11