Toon posts:

2x Kabelinternet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het moegelijk om mijn kabelverbinding met bijv. die van mijn buurman te koppelen, zodat het internet wat sneller gaat? zo ja, hoe doe ik dat?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:44
Is mogelijk. Alleen hoe het moet zou ik niet weten.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

wil je dat met 2 modems gaan doen??
Dan kan het wel iets sneller zijn als je het maat goed doet.
Maar het zal niet zo veel schelen want je zit wel op de zelfde sentralen.

Verwijderd

Weet niet precies hoe je het wilt gaan doen, maar ik heb dus een kabelprovider waar je achter je kabelmodem met een hub meerdere PC mag aansluiten. En toen kwam ook iemand in de buurt op het idee om via de hub 2 kabelmodems aanelkaar te koppelen (net met mijn kabelmodem overigens, en hoe idee was ook geen snelheidswinst, maar meer dat ze ook een lan hadden samen) maar toen ging wel in de hele omgeving kabelmodem op zijn bek. En de provider was niet zo blij met dit soort grapjes. Ook als je er een router tussen gaat zeten even goed uitkijken wat je gaat doen. Volgens mij kunnen die modems er niet zo goed tegen als ze over ethernet elkaar zien ofzo.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
dan zul je twee w2k servers moeten hebben aan beide kabelmodems. install daar isa op. dan kun je die in een proxy array poten.... in een apart ethernet segment. kruiskabel ofzo

vervolgens die isa firewall client op je werk pc installen. en laten connecten naar je eigen server, op een aparte nic.

dus 3 kaarten in elke server. 1 naar internet, 1 tussen de servers en 1 naar je eigen netwerk...

Verwijderd

Als je gewoon via Netbeui bestanden overzend is er geen probleem met kabelproviders hoor.

Ofdat je van 2 verbindingen 1 kunt maken weet ik niet, lijkt me stug.

Verwijderd

Jazeker, dat kan. Een vriend van mij heeft ooit zijn kabel opgezegd en daarna weer aangevraagd. De oude modem is nooit opgehaald en die had een statisch ip adres (dus die gegevens hebben we genoteerd).

Toen kreeg hij weer opnieuw kabel (dynamisch ip, nieuwe modem etc.) en hebben we allebei de kabelmodems aangesloten. Op elke modem een linux pc en die naar de hub. De "gewone" pc die op de hub zit daar hebben we een of ander proxy scriptje opgezet en tadaa....Als je nu bijv een website bezoekt dan haalt hij het ene plaatje van met de ene kabel modem en het andere plaatje met de andere modem *D

Helaas hebben we nog geen download accelerator gevonden die gebruikt maakt van dat auto proxy scriptje anders had je ook 2x zo snel kunnen downloaden!!!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Tuurlijk gaat dat, dat noemt trunken.
Gewoon in servertje twee nicjes steken ipv 1 voor i'net en dan 1 nicje om jullie netwerk in te steken (desnoods twee als je de netwerken wil scheiden)

Het trunken zelf hangt af van OS natuurlijk => zie Google

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Installeer Midpoint gateway op je "router"
Die kan meerdere inet verbindingen bundelen.
Connection / Modem Teaming
---------------------------------------------------------------------------
If one connection does not provide enough bandwidth for you, then MidPoint's unique ability to team two connections includes any type of Internet connection. Routers used by MidPoint for the primary Internet connection can be teamed with other routers or with cheaper dial up connections for automatic backup and standby bandwidth.
Meer @ www.midpoint.com

Da's dan voor windows.

andere OSsen kunnen t ook natuurlijk, google eens naar TEAMING of TRUNKING

Verwijderd

Topicstarter
het idee was om een draadloos netwerk te maken tussen mijn huis en dat van een vriend 500 meter verderop. Dat leek ons wel geinig en mogelijk te realiseren. Alleen toen beseften we ons: Waarom zouden we dat in godsnaam willen, aangezien we allebei een kabelaccount hebben. Toen kwam de motivatie: we koppelen onze kabelverbindingen aan elkaar.

ik heb nog niet zoveel ervaring met netwerken. alleen ik dacht het zo te doen

Kabelmodem1 kabelmodem2
| |
| |
-----routerPC -------------------------------- routerPC
| | |
| mijn PC PC vriend
|
PC zusje

de verbinding tussen de routers is dan een draadloze verbinding. desnoods kunnen mijn thuisLAN wel op een hub ipv 4 netwerkaarten in een serverpc :)

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Hij probeert dual te downen met je kabel netzoals bij ISDN. Zou wel mogelijk zijn maar is een verdomd lastig karwei en neej je kan niet 2x zo snel leechen omdat je beide op een andere ip zit lukt dit niet je kan alleen gebruik maken van een ander modem wanneer die van jou staat te downen ofzo maar meer ook niet.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Topicstarter
Kabelmodem1 kabelmodem2
| |
| |
| | |
| mijn PC PC vriend
|
PC zusje
hij trekt alle spaties weg, nu is me tekening verkloot... :(

Verwijderd

Kabelmodem1 kabelmodem2
| |
| |
| | |
| mijn PC PC vriend
|
PC zusje
Je bedoelt

Kabelmodem1                               kabelmodem2
            |                                                        |
            |                                                        |
|           |                                                        |
|     mijn PC                                              PC vriend
|
PC zusje

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Een routertje kan ook wonderen doen.

Kenners weten waarom

Verwijderd

Een routertje kan ook wonderen doen.
Vraag me af of een router hier door komt hoor? Die ziet namelijk op 2 poorten het internet en dus dezelfde computers. Volgens mij gaat een router hier stevig van balen...

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

het beste dat je kan doen;

Win2K server erop zetten
3 nics in 1 pc steken, 2 op kabel, 1 om te routen

MS ISa server...

En dan Load Balancing laten uitvoeren (dan gaat hij alle data verdelen over die twee verbindingen)

zo kan je dus een dubbele upload snelheid genereren!

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 17:14 schreef bogy het volgende:
het beste dat je kan doen;

Win2K server erop zetten
3 nics in 1 pc steken, 2 op kabel, 1 om te routen

MS ISa server...

En dan Load Balancing laten uitvoeren (dan gaat hij alle data verdelen over die twee verbindingen)

zo kan je dus een dubbele upload snelheid genereren!
kan het alleen met win2k server? de pc's die ik in gedachte had die gaan routeren zijn meer 486jes

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:56

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 15 januari 2002 16:25 schreef G8KeePeR het volgende:
Tuurlijk gaat dat, dat noemt trunken.
Gewoon in servertje twee nicjes steken ipv 1 voor i'net en dan 1 nicje om jullie netwerk in te steken (desnoods twee als je de netwerken wil scheiden)

Het trunken zelf hangt af van OS natuurlijk => zie Google
Als je trunkt moet de server aan de andere kant dat ook ondersteunen ...
Als je meerdere file's downed kan je gewoon 1 file / connectie gaan downen.

Is het 1 file moet je van de server waar je van downen stukjes kunnen downen zodat je die via 2 verbinding elk de helf binnenrooft :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
maar is dus niet mogelijk zodat gewoon alles over 2 lijnen gaat? Ik moet het ffen zeker weten voordat ik 500 gulden aan draadloos netwerk spul ga aanschaffen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Op dinsdag 15 januari 2002 22:02 schreef Piotr het volgende:
maar is dus niet mogelijk zodat gewoon alles over 2 lijnen gaat? Ik moet het ffen zeker weten voordat ik 500 gulden aan draadloos netwerk spul ga aanschaffen.
wrom probeer je t niet eerst gewoon via een utp kabeltje??

werkt t -> koop dure wireless zooi
werkt t niet? -> jammer dan
Pagina: 1