[mysql] full text....

Pagina: 1
Acties:

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:01

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
hallo,

was net indexen aan het aanmaken, en zag ook de optie om 'full text' aan te vinden, wat is dat precies???

en ik ben dat dus ff gaan zoeken in de handleiding van mysql en toen kwam ik dit tegen:
FULLTEXT -- Beta
Full text search works but is not yet widely used. Important enhancements are being implemented for MySQL 4.0.
als het iets nuttigs is, heeft het dan zin het voor versie 4.0 te gebruiken?

Verwijderd

Hier kun je wel wat mee denk ik: http://www.mysql.com/doc/F/u/Fulltext_Search.html

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:01

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
thanks, ook wel interessant, maar ik vraag me iets af:

je hebt een db met auto's, en die db heeft allerlei velden, zoals, aantal deuren, kleur enz....

dan heb je bij veel auot's dus grote db (duhh) en daar wil je dus op kunnen zoeken, heeft het in zo'n geval zin 'full text' te gebruiken of niet?

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 14:14 schreef HenkS het volgende:
thanks, ook wel interessant, maar ik vraag me iets af:

je hebt een db met auto's, en die db heeft allerlei velden, zoals, aantal deuren, kleur enz....

dan heb je bij veel auot's dus grote db (duhh) en daar wil je dus op kunnen zoeken, heeft het in zo'n geval zin 'full text' te gebruiken of niet?
je zoekt altijd op voorwaarden en het gaat meestal het snelste als die geindexeerd zijn.
FULL text zal je alleen gebruiken op tekst (zoals hier op got in topics?) Voor een auto database, weinig nut om een kolom waar het aantal deuren in zal staan bijv. op full-text te zetten.

Er is genoeg documentatie over het zetten van indeces zoek maar eens (staat ook in faq geloof ik)