Toon posts:

Meerdere server-keuzes op 1 client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de volgende vraag:
Heb een laptop met 1 NIC erin. Die laptop staat met z'n standaard instellingen ingesteld voor een server (log-in gateway, DNS, etc) Hoe krijg ik in win98 voor elkaar dat er reeds bij het inloggen de instellingen voor de NIC worden ingesteld voor een andere server (gateway, DNS etc.)?

Want vind het een beetje lastig om iedere keer de TCP/IP-intellingen en Authentication (workgroup) te gaan veranderen. En ik weet ook niet hoe ik een 2e TCP/IP protocol kan toevoegen aan 1 NIC... laat staan hoe ik die moet koppelen aan het inlog-gebeuren.

Kortweg: weet iemand hoe ik snel van server kan verwisselen (liefst reeds bij het inloggen) op dezelfde client?

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Op dinsdag 15 januari 2002 13:23 schreef Rubbertje het volgende:
Heb de volgende vraag:
Heb een laptop met 1 NIC erin. Die laptop staat met z'n standaard instellingen ingesteld voor een server (log-in gateway, DNS, etc) Hoe krijg ik in win98 voor elkaar dat er reeds bij het inloggen de instellingen voor de NIC worden ingesteld voor een andere server (gateway, DNS etc.)?

Want vind het een beetje lastig om iedere keer de TCP/IP-intellingen en Authentication (workgroup) te gaan veranderen. En ik weet ook niet hoe ik een 2e TCP/IP protocol kan toevoegen aan 1 NIC... laat staan hoe ik die moet koppelen aan het inlog-gebeuren.

Kortweg: weet iemand hoe ik snel van server kan verwisselen (liefst reeds bij het inloggen) op dezelfde client?
als die servers DHCP hebben hoef je GateWay , DNS enz niet in te stellen zelf

werkgroep veranderen kan geloof ik niet anders, maar dat weet ik niet

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
Netswitcher is idd een progje die die zooi regelt, maar kan het niet gewoon via windows zelf?

Bij inloggen:
username 1 + domain 1 = server 1
username 2 + domain 2 = server 2

Moet toch kunnen?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op dinsdag 15 januari 2002 16:56 schreef Rubbertje het volgende:
Netswitcher is idd een progje die die zooi regelt, maar kan het niet gewoon via windows zelf?

Bij inloggen:
username 1 + domain 1 = server 1
username 2 + domain 2 = server 2

Moet toch kunnen?
Ja via Windows 2000 en XP kan het dacht ik default en additional configuration

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Hmm, kan je ook niet twee gateways instellen? Dat ie eerst de 1e probeert, zodra ie die niet te pakken krijgt, gaat ie naar de volgende?

Dit probleem heb ik dus ook: hier thuis kan de laptop van m'n pa op het netwerk, maar bij m'n pa's werk, kan ie ook op het netwerk... Nu moet ie steeds die instellingen gaan wijzigen :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 17:00 schreef tomsworld het volgende:

Ja via Windows 2000 en XP kan het dacht ik default en additional configuration
ja, maar als je ook meeleest, zie je toch echt dat er hier win98 gebruikt wordt....
...kan je ook niet twee gateways instellen?...
Dat misschien wel, maar bij DNS geen verschillende host-pc's en bij authentication geen 2 verschillende workgroups...
Pagina: 1