Toon posts:

NAT installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een win2k Advanced Server en 2 win2k pro laptops. Ik heb ADSL. En een hub.
Server: netwerkkaart A met IPadres 10.0.0.150 (voor ADSL) + een VPN, ook voor ADSL. Netwerkkaart B krijgt (waarschijnlijk) een intern IP adres 192.168.0.*, subnet 255.255.255.0

Laptops: netwerkkaart met IPadres 192.168.0.*, subnet 255.255.255.0

Op de server wil ik NAT installeren, en hoe eenvoudig dat ook zou moeten zijn, de installatie gaat goed, alleen internet werkt simpelweg niet. Misschien een verkeerde instelling in de netwerkkaarten tussen de laptop en de server?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je suggereert dat je niet zeker weet welk IP-adres de server voor op het interne netwerk krijgt. Deze moet je echt van te voren weten, omdat deze op de clients ingesteld moet worden als default gateway en dns-server (in de instellingen van TCP/IP).

Verder: belt de server wel in en kun je vervolgens op de server wel internetten?

日本!🎌

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
ROUTING AND REMOTE ACCESS configureren met NAT en een Dial-UP instellen (VPN tunnel kiezen ipv modem natuurlijk :) ), gaat automatisch, daarna verbinding op persistant zetten, zo heb ik het hier ook gedaan en dat werkte zonder problemen.

of je Alcatel modem tweaken.

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Hmm... ik heb dit dus ook geprobeerd, maar dan met Win2k pro op een K6-II 550 als server. Om de 1 of andere reden werkte dit supertraag. :? WinRoute gaf wel veel WRSendPacket() failed errors. :(

WinNT4 WS op mijn P166 had hetzelfde probleem. :? Vanuit Win98, wat ik eerst gebruikte, ging het nog prima. :?

Inmiddels heb ik mijn modem getweakt en heb nu dus geen server meer nodig. Op het modem kun je een default server (op LAN) opgeven bij NAT settings, werkt prima voor games enzo. 8-) Alleen video in netmeeting heb ik nog niet goed aan de praat gehad. ;(

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Hmm... ik heb dit dus ook geprobeerd, maar dan met Win2k pro op een K6-II 550 als server. Om de 1 of andere reden werkte dit supertraag. :? WinRoute gaf wel veel WRSendPacket() failed errors. :(
Zeker Mxstream? :)
Je had last van IP-fragmentatie, dat door de PPTP-verbinding (denk ik) veroorzaakt wordt. Een simpele switch voor WinRoute in je registry omzetten en het werkt als een trein. Ik draai al meer dan een maand achter elkaar WinRoute op Win2K Server zonder ook maar 1 error ;)

Maargoed, daar gaat het niet om in deze topic, het gaat nu om (kortweg) RRAS. Als je een gewone verbinding gewoon kan gebruiken enzo, dan kan het met RRAS ook, als je je TCP/IP-instellingen maar goed configureerd, zoals ik hierboven als meldde.

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

of je Alcatel modem tweaken.
Waar lees jij dat het om een Mxstream verbinding gaat? :+

日本!🎌

Pagina: 1