[XP] direct3d gaar en opengl niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Mijn direct3d performance is zo traag als dikke stront in Windows XP. Nou ja, zo traag nou ook weer niet :), maar het scheelt best wel in vergelijking met opengl

Ik heb een athlon classic 800, en een asus v7700 deluxe (geforce 2 gts). Quake3 loopt hier prima rond de 100 fps op alles full in 1024x768, maar Max Payne haalt in diezelfde resolutie nog niet eens de 20 fps. Ook als ik counterstrike draai in opengl dan staat de framerate continu op 90 (weer diezelfde resolutie), maar als ik in d3d mode ga spelen dan ligt dat rond de 50, en schommelt ie heel erg (vaker eronder dan erboven)

Systeem:
• Athlon classic 800 (slot A)
• Asus K7V (via KX133 chipset)
• Asus v7700 deluxe (gf2 gts)
• 512 mb pc133 (cas3)

Ik zal zo effe mijn 3dmark 2001 score posten
2603 3dmarks ;(

.edit: ik gebruik de nvidia detonator drivers v21.83 (diegene die erna komen lopen niet stabiel bij mij)

Weet iemand waar dit aan kan liggen en/of hoe ik het op kan lossen?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

En heb je hem al opnieuw geinstalleerd?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
heb ik wat al opnieuw geinstalleerd? Windows XP?

Ja, maar niet om die reden... en het maakte niets uit

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Hou het dan maar bij windows 98/me... dat probleem had ik namelijk ook [heb nu dus gewoon een dualboot Xp/Me] wist niks anders !!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mischien heeft ms dat wel express gedaan om de verkoop van de Xbox te stimuleren :+

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 13:34 schreef AntraPx het volgende:
Hou het dan maar bij windows 98/me...
ja wat is dat nou voor oplossing? Voor de rest roeleert XP en ik wil ook niet iets anders gebruiken (heb overigens wel dual boot met w98).

Het spoort ook gewoon niet: aan de hardware kan het sowieso niet liggen, want opengl werkt prima. Dan ligt het dus bij de drivers, maar ik kan geen nieuwe installeren want dan wordt mijn systeem zo instabiel als wat, of het ligt gewoon aan de XP implementatie van directx 8.1
Op dinsdag 15 januari 2002 13:36 schreef Janoz het volgende:
Mischien heeft ms dat wel express gedaan om de verkoop van de Xbox te stimuleren :+
:P
Maar opengl is wel vet snel in xp, en dat is nou net de concurrent van microsoft's direct3d :D

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 15 januari 2002 13:41 schreef OiSyN het volgende:

:P
Maar opengl is wel vet snel in xp, en dat is nou net de concurrent van microsoft's direct3d :D
Verwoede poging om uit vastgelulde positie vrij te komen

Maar ja, bij het 'verslomen' van OpenGL wordt het framerate verschil tussen spellen onder linux en win nog veel groter ten nadele van Win :+

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 13:29 schreef OiSyN het volgende:
heb ik wat al opnieuw geinstalleerd? Windows XP?

Ja, maar niet om die reden... en het maakte niets uit
Ik bedoel heb je je videokaart al opneiw geinstalleerd
De drivers of zo:?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 13:48 schreef dxprimalcore het volgende:

[..]

Ik bedoel heb je je videokaart al opneiw geinstalleerd
De drivers of zo:?
duh! :)
zoals je ziet, ik heb heel windows XP al een keer opnieuw geinstalleerd. Bovendien had ik erbij gezet dat die andere drivers instabiel liepen, dus je kunt ervan uitgaan dat ik de ouwe weer heb teruggezet: dus opnieuw geinstalleerd :)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:05

inXs

known as inXs

dat is heel normaal.. OpenGL is nou eenmaal veel sneller.. Niets om je zorgen over te maken.. Dus je hoeft je niet bezig te houden met nieuwe drivers enzo.. Het is nou eenmaal niet anders.

superB

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
en waarom is het in win98 dan wel snel :?

(en theoretisch gezien hoort directx sneller te zijn)

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Waar heb jij je OpenGL drivers vandaan :?

Ik heb ze nu wel, 88MB maar das alleen voor Win95/98 :?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
euh?

opengl zit standaard bij windows (ogl 1.1 that is), en de implementatie in de drivers van je videokaart

waar heb je die 88 mb vandaan? als je het mij vraagt is dat de sdk met volledige documentatie en voorbeeldjes :?

• inXs

inXs

known as inXs

bij mij in W98 was het ook zo dat OpenGL veel sneller was..

superB

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op dinsdag 15 januari 2002 14:12 schreef OiSyN het volgende:
euh?

opengl zit standaard bij windows (ogl 1.1 that is), en de implementatie in de drivers van je videokaart

waar heb je die 88 mb vandaan? als je het mij vraagt is dat de sdk met volledige documentatie en voorbeeldjes :?
www.opengl.com

Maar als ik RTCW speel mist ie OpenGL vandaar :)

• inXs

inXs

known as inXs

superB

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 14:23 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

www.opengl.com

Maar als ik RTCW speel mist ie OpenGL vandaar :)
oh... dat probleem :) Wat heb je precies gedownload dan?

BTW ik heb het net getest in w98, ik had zo rond de 3200 3dmarks... dat scheelt zo'n 600 punten! Das best veel...
Op dinsdag 15 januari 2002 14:25 schreef deadline het volgende:
het gaat er ook niet om dat opengl sneller is dan d3d, het gaat erom dat d3d bij mij in XP zo brak is, terwijl het in w98 wel normaal is
Eigenlijk zat ik te hopen op reacties als "oh dan moet je dit en dat effe tweaken in XP", maar zo te zien weten jullie ook geen oplossing :)

Verwijderd

Ben ook heel benieuwd. XP is in vergelijking met w2000 ook flink trager geworden met 3dmark2001. Heb voor beide window versies dezelfde drivers gebruikt. Eerst 2300 3dmark 2001 punten en nu moet ik m halve wegen stoppen omdat ik anders gek wordt van dat bijna plaatjes kijken. Iemand anders die ook dit probleem heeft?

Systeem
Duron 800
Geforce2 mx (nieuwste detonator drivers)
MSI KT7 turbo (nieuwste via 4 in 1 drivers)

Heb het gevoel dat het ook te maken heeft met de standaard implementatie van directx 8.1. Maar ik kan het mis hebben.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
aan via 4-in-1 drivers onder XP heb je sowieso al niets, want de agp drivers worden niet eens geinstalleerd (alleen PCI en IDE shit)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
* suptiel schopje *

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

What about die agp410 driver???
Heb je die al geprobeerd???

Linkje:
ftp://downloads.viaarena.com/drivers/others/VAGP410.zip

- Provides an enhanced AGP driver for Windows XP
- Fixes some information strings to pass some driver verification tools published by 3rd party companies
- Supports the AGP function in VIA P4X series North Bridge Chips
- Certified for Windows XP in the INF file

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 16:10 schreef noltha het volgende:
- Supports the AGP function in VIA P4X series North Bridge Chips
heb je ook een linkje naar de pagina waar die file op staat? Want uit deze regel trek ik de conclusie dat ie voor de P4 is, en we hebben het hier over athlon borden (met via chipset) :)

PS. 2000e post :P

.edit: nee laat maar, ik heb net gekeken op de site, en ik zie dat het voor alle via chipsets is. Ik ga ze effe proberen, i'll keep you posted (en als ik niet binnen 2 dagen reageer is mijn XP install brak door die drivers :P)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
haalt niets uit :(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
laatste schop, daarna geef ik het op ;(

Verwijderd

21.83 zijn niet optimale drivers (zitten bugs in, en niet te weinig ook). wellicht dat met de nieuwe via drivertjes je nu wel 23.11 stabiel kunt draaien? hier draaien ze zeer stabiel op XP (ok, heb dan ook 815EP chipset (en gf2 gts), maar goed).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
haha ja, heb je die andere topics al eens gelezen over die nieuwere drivers? Bij veel mensen resulteerd dat in BSOD's enzo. Zoals ik in mijn eerste post al zei: alle drivers na 21.83 zijn niet stabiel (en daarmee bedoel ik dat XP nog binnen 2 minuten crasht, zonder ook maar iets te doen)

Verwijderd

vaag.. hier niet. Maar nogmaals: ik heb geen via prut, dus dat kan meespelen. :)
Pagina: 1