Toon posts:

users aanmaken voor client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik binnen win XP prof. users aanmaken waarmee ik kan inloggen op clients in een thuisnetwerk en rechten toekennen enzo.

ik heb het dus niet over users aanmaken via control panel maar net zoals je in een bedrijfsnetwerk inlogd op een w2k/NT server. ik kan wel iets vinden bij systeembeheer en dan lokale gebruikers maar als ik daar via actie een nieuwe aanmaak dan werkt die niet op de andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
schop !

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Als je niet via een domain werkt, heb je alleen maar lokale gebruikers..

Het enige wat je dan kunt doen is op alle gebruikte stations dezelfde gebruikers aan te maken, met dezelfde wachtwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 15:26 schreef Twynn het volgende:
Als je niet via een domain werkt, heb je alleen maar lokale gebruikers..

Het enige wat je dan kunt doen is op alle gebruikte stations dezelfde gebruikers aan te maken, met dezelfde wachtwoorden.
bedankt voor je reactie, maar ik kan volgens mij in win9x alleen maar windows aanmeldingnamen via configuratiescherm maken en volgens mij is dat wat anders als netwerk inlognamen.

een voorbeeld:

ik heb een thuisnetwerkje met win xp prof als server en 2 win9x clients en internet (@home) gedeeld via ICS zoals dat in de faq network troubleshooting beschreven stond....en het mooiste is dat het nog allemaal werkt ook :)

ikzelf log natuurlijk altijd in als administrator maar ik wil bijvoorbeeld mijn broer een eigen inlognaam met password geven waarmee hij op alle 3 de pc`s kan inloggen maar waar ik hem wel bepaalde dingen kan verbieden zoals in mijn mappen komen, het configuratiescherm openen, achtergrond veranderen.....etc..etc..dat moet hij dus allemaal niet kunnen doen als hij dan onder zijn eigen naam ingelogd is.

hoe fix ik dit ?

Verwijderd

support.microsoft.com

zoeken naar user rights en (group) policies
veel leesplezier :P

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 22:28

Rwin

Ondertitel

moet dit niet in NT??

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op dinsdag 15 januari 2002 15:45 schreef riesje het volgende:
[..]

hoe fix ik dit ?
Precies zoals Twynn je heeft uitgelegd; op iedere machine dezelfde users aanmaken met dezelfde passwords. Alternatief kun je een Windows 2000 of NT4 domain controller neerzetten en daar de users aanmaken, dat hoeft dan maar één keer

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 15:58 schreef Rwin het volgende:
moet dit niet in NT??
XP prof is toch NT (NT5)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 16:02 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Precies zoals Twynn je heeft uitgelegd; op iedere machine dezelfde users aanmaken met dezelfde passwords. Alternatief kun je een Windows 2000 of NT4 domain controller neerzetten en daar de users aanmaken, dat hoeft dan maar één keer
dat komt al in de buurt met wat ik bedoel, ik wil dus die users kunnen beheren van mijn win xp prof machine (server)

ik heb als altenatief nog wel w2k server liggen op een cdtje voor het geval het niet kan met win xp.....moet ik die dan installen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 16:09 schreef riesje het volgende:

[..]

dat komt al in de buurt met wat ik bedoel, ik wil dus die users kunnen beheren van mijn win xp prof machine (server)

ik heb als altenatief nog wel w2k server liggen op een cdtje voor het geval het niet kan met win xp.....moet ik die dan installen....oftewel wat is een domain controller en hoe maak ik die dan ??

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 15 januari 2002 16:09 schreef riesje het volgende:
ik heb als altenatief nog wel w2k server liggen op een cdtje voor het geval het niet kan met win xp.....moet ik die dan installen.
Dan ga je dus inderdaad met een domain werken.. Hiervoor heb je ook inderdaad een server-versie nodig van NT/W2K.

Voor win2k kun je gewoon de setup uitvoeren, en op het eind vraagt hij wel of je de server wilt configureren. Van daaruit kun je dan je server instellen als domain-controller.
(en als dat niet werkt, kun je ook gewoon dcpromo uitvoeren!)

Hierna moet je ook nog je beide werkstations in het domain hangen, en op het domain (dus op je server) je users aanmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 16:58 schreef Twynn het volgende:

[..]

Dan ga je dus inderdaad met een domain werken.. Hiervoor heb je ook inderdaad een server-versie nodig van NT/W2K.

Voor win2k kun je gewoon de setup uitvoeren, en op het eind vraagt hij wel of je de server wilt configureren. Van daaruit kun je dan je server instellen als domain-controller.
(en als dat niet werkt, kun je ook gewoon dcpromo uitvoeren!)

Hierna moet je ook nog je beide werkstations in het domain hangen, en op het domain (dus op je server) je users aanmaken.
ahaa, zit dat zo in elkaar.....nou dan ga ik maar eens een poging wagen. in de gewone xp of w2k prof gaat het dus niet.

bedankt voor de info

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > [forum=19]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 15 januari 2002 15:23 schreef riesje het volgende:
schop !
Ik ga gewoon ff zeggen dat je je topic maar na 24h mag omschoppen :)

Ik zeg het je maar want als een mod dat eens gaat zien ga je op je donder krijgen ;)
Niet meer doen dus O-)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1