Toon posts:

2pc 4xnic 200mbit Win XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo dat was even kort samen gevat :D

Maar ik wil dus 2 pc's via een switch (sitecom 8ports) met elkaar verbinden. Nu wil ik in bijde pc's 2 netwerkkaarten plaatsen (sitecom).

Nu is de vraag kan dit in windows XP ?

UTFS
Ja heb ik gedaan maar er staat niets over windows XP.
Ik heb nog geen extra netwerkkaarten gehaald , en heb geen zin om die voor niet aan te schaffen.

Ik heb NIC Express gedownload maar staat bij dat hij voor windows 2000 dus werkt dat ook onder XP ?

En heb ik hier veel snelheids winst bij of is het nihiel ??

Iemand ervaring hiermee ????????????/

Verwijderd

Wij hebben het hier thuis ook, onder XP kan je 2 nic's "bridgen" hierdoor krijgen ze beide hetzelfde IP en zal je max data transfer met 80% verhogen, niet 100% omdat je altijd overhead hebt.

Je switch moet het wel aankunnen, anders krijg je 100% overhead hebben we gemerkt

Verwijderd

Het "probleem" is dat NicExpress alleen nuttig is bij het ontvangen van data tegelijkertijd.
Als ik 1 server heb, en 10 clients, kan ik kiezen voor een 16-poort switch, en dan 1 - 4 netwerkkaarten van 100Mbit in mn server. Vervolgens NicExpress erop en voila! Je kunt extra load aan.
Je kunt dus x * 100Mbit/s aan bij het ontvangen van data.

Als je wilt verzenden met x*100Mbit/s (zoals in jouw situatie pc1 en pc2 200Mbit/s) dan moet je een switch hebben met het 802.11ad protocol of iets dergelijks.

Dat houdt in dat de switch zodanig manage-able dient te zijn dat je in de switch kunt aangeven welke verbindingen gebundeld dienen te worden
( een array van poorten, bv 4 poorten voor pc1, 4 poorten voor pc2, etc...)

Die switches zijn dus verrekte duur voor de consument.
8-poorts Edimax 300 a 350Euro, bij Memo dacht ik...

Goedkoop bundelen is alleen handig als je data van veel pc's wilt ontvangen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz ik heb dus een non-manageable switch om het zo maar te zegen (sitecom) ..
Dus eigenlijk is het geen wat ik wil niet mogelijk ??

Het probleem is dat ik gewoon gigatisch veel data tussen de pc's wil overzetten en dat regelmatig...

Iemand andere iden ?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 15 januari 2002 18:47 schreef F13tsbel het volgende:
Hmmz ik heb dus een non-manageable switch om het zo maar te zegen (sitecom) ..
Dus eigenlijk is het geen wat ik wil niet mogelijk ??

Het probleem is dat ik gewoon gigatisch veel data tussen de pc's wil overzetten en dat regelmatig...

Iemand andere iden ?
Misschien ondersteunt je switch het toch :)
Je moet eens in de handleiding of zo kijken.

Of verbind ze direct met 2 cross cables en niet via je switch :) maar dan zitten ze natuurlijk niet meer in de rest van je netwerkje ...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

2x crosscable tussen de 4 netwerk kaarten ( als het maar 2 pc's zijn totaal )

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Of (als je ze toch nog in een netwerk wil laten): 2 kaarten per pc, dus 4 totaal, 2 daarvan met een crossed cable, andere 2 via de switch.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb er nu 2 kaarten in zitten , maar hoe bundel ik deze nu onder windows ???

Eventueel 1xcross en 1x via switch

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?

Verwijderd

selecteer beide verbindingen en klik rechts en dan staat daar ergens 'Bridge Connections'. Dat zou moeten werken. 8-)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan bijde kaarten worden gebundeld het probleem is .. als ik data copieer van pc naar pc dat is er maar op 1 kaart activiteit.

Met:
2x switch

1x switch 1x cross

2x cross

en de bedoeling is dat i alles tegelijk doet ...

Verwijderd

zoals ik al dacht werkt NICexpress dan alleen bij het ontvangen van data, niet bij t versturen.

Je kunt dus 200mbit/s ontvangen (trunk), maar de andere pc heeft geen enkele mogelijkheid om die 200Mbit te verzenden.

Als je 200Mb/s wilt ontvangen, moet er dus iemand anders met 200mbit/s gaan versturen. Dit gaat blijkbaar niet zonder managed switch.

Da's t hele eieren-eten.
Pagina: 1