printer wil niet op usb

Pagina: 1
Acties:

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:11
n kennis van me heeft n hp-printertje gekocht en mij gevraagd dat ding ff aan te sluiten en te installeren.

alleen nou heb ik dus een probleempje; die printer moet aan n usb-poort gaan hangen. da nou niet zo erg, maar als ik de installatie ga runnen dan geeft ie aan dat ie niks in zn usb-poort kan vinden, of ik ff de stekker van de printer in die poort wil doen. nah, die zat er al in, maar okee, dan haal ik m er wer ff uit en doe k m r weer in. ja, niet dus, dat ding blijft ijskoud zeggen dat r niks in zit.

hoe kan dit? ik heb in de bios gekeken en daar stond iets over legacy usb, heb ik maar ingeschakeld, zonder resultaat.

ik weet niet wat voor type printer het was, op die bak draait w98se

:?

Verwijderd

handleiding gevolgt??

• Barkrukhenkie
ja

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54

BM

Admin Softe Goederen
Heb zelf nog geen problemen gehad met usb printers, heb er laatst 1'tje aangesloten bij m'n opa (jaja, hij is modern :)) en daar heb ik geen problemen mee gehad.
Je zou in apparaatbeheer kunnen kijken of je usbpoorten maybe conflicten hebben ofzoiets, iets anders zou ik niet weten.
Usb = plug and pray ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 09:56

Neelon

FOR PONY!!!

Defecte kabel misschien?

Hoe zat dat met die hp printers ook alweer? Eerst software installeren en dan printer aansluiten of net andersom?

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

of ik ff de stekker van de printer in die poort wil doen. nah, die zat er al in, maar okee, dan haal ik m er wer ff uit en doe k m r weer in. ja, niet dus, dat ding blijft ijskoud zeggen dat r niks in zit.

:?
Niet dus, had ik ook met mijn canon printer, je moet de handleiding precies volgen kan er niks mis gaan, dus eerst de software installeren, computer uitzetten, printerkabel erin, computer aan e.d.
nu is het beste om de software te deinstalleren en het opnieuw te proberen *D

Verwijderd

Vast een via-sjips. Dan moet je de 4-1 installeren anders wordt de interne usb hub niet gezien.

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 11:03

wizza

/dev/null

hoe lang is je USB kabel??
dat wil ook nog wel eens problemen geven (als 'tie te lang is dus!)

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• TRON
  • Laatst online: 16-08 07:26
Wat ook nog wel eens wil helpen is om de usbkabel op een andere usbpoort aan te sluiten. Tis te proberen :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Krijgt de poort wel genoeg stroom om de printer te kunnen gebruiken?

Verwijderd

Als je de pc hebt opgestart en hij vindt de printer, verwijs je naar de drivers op de cd-rom. De map heet iets van win98_usb als ik me goed kan herinneren. En dan op voltooien enzo drukken net zolang totdat je gevraagd wordt de computer opnieuw op te starten. Als het goed is moet je nu bij apparaatbeheer een USB Hub oid zien van HP.

Suc6 :)

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 13:46 schreef terw_dan het volgende:
Krijgt de poort wel genoeg stroom om de printer te kunnen gebruiken?
Probleem heb ik hier ook gehad, welliswaar niet met printer, wel met webcam/muis/toetsenbord/digicam en co tegelijk. :(

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Of je printer is simpelweg kaduuk - heb je 'm al op een andere PC geprobeerd? Andersom idem, probeer eens een je eigen printer op z'n pc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Breng hem maar naar de winkel terug [en koop een andere printer [je vriend dan ]..

• Luppie
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

In windows98se zit een USB bug, je kan op de site van microsoft een fix downloaden.

http://www.microsoft.com/technet

even zoeken in de knowledge-base

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Barkrukhenkie
bedankt mensjes, met die support van microsoft is het weer helemaal goedgekomen :)

Verwijderd

eerst software installeren en dan pas de stekker erin stoppen!!!! lezen staat in je HP handleiding!!!! zo gaat het nl bij iedere HP printer!!!!!!!!! :7

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Op woensdag 16 januari 2002 11:16 schreef fmercury het volgende:
eerst software installeren en dan pas de stekker erin stoppen!!!! lezen staat in je HP handleiding!!!! zo gaat het nl bij iedere HP printer!!!!!!!!! :7
dat is dus echte bullshit, ik installeer keurig iedere hp usb printer zo: printer aansluiten op usb, computer aan, software installen en printen maar

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Op woensdag 16 januari 2002 11:16 schreef fmercury het volgende:

• Slasher
  • Niet online

Slasher

dubbelpost

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 16 januari 2002 12:27 schreef Slasher het volgende:

[..]

dat is dus echte bullshit, ik installeer keurig iedere hp usb printer zo: printer aansluiten op usb, computer aan, software installen en printen maar
Precies, printer erin, vraagt ie om drivers, de map win98-usb aanwijzen, klaar..

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 12:29 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Precies, printer erin, vraagt ie om drivers, de map win98-usb aanwijzen, klaar..
Ik weet niet wat erin de handleiding staat, maar volgens mij moet je bij HP pas de printer aansluiten als de installatiesoftware er om vraagt (USB installatie).
Het kan best zijn dat het andersom ook goed werkt, maar begin dan niet te zeiken als het niet werkt, want dan heb ik nog maar vier letters op mijn toetsenbord: RTFM

Maar goed, in dit geval was het een ander probleem
Pagina: 1