Toon posts:

[WC] Wat is het beste setje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort mijn Dual Systeem bestellen alleen zit ik met het volgende:

Zou ik nou een kant en klare kast halen (kryotech/Vapochill/Koolance)

Of zou ik de spullen gewoon zelf aanschaffen.

Het moet dus 2 processoren koelen, ik wil mijn Voeding ook watergekoelt hebben. Ik wil eigelijk geen fans in mijn systeem hebben, want ik wil het echt stil hebben, ik moet ermee kunnen slapen namelijk, staat in mijn kamer.

Wie kan mij helpen, als jullie iets zeggen van, zelf halen, kunnen julli eook misschien suggesties doen over wat en waar?

Bedankt"!!!

P.s. Kep de Search gebruikt, maar kon geen antwoord op mijn vragen hier vinden.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 12:04 schreef westcoastleader het volgende:
Ik ga binnenkort mijn Dual Systeem bestellen alleen zit ik met het volgende:

Het moet dus 2 processoren koelen, ik wil mijn Voeding ook watergekoelt hebben. Ik wil eigelijk geen fans in mijn systeem hebben, want ik wil het echt stil hebben, ik moet ermee kunnen slapen namelijk, staat in mijn kamer.
Kyrotech & Co kasten en stil? Vergeet het maar :)

Verwijderd

dane electric (ehm...)

Verwijderd

De eerste redelijke computer zonder fans moet nog worden uit gevonden :z

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 09:05

BrZ

Op dinsdag 15 januari 2002 12:04 schreef westcoastleader het volgende:

Of zou ik de spullen gewoon zelf aanschaffen.
Ehmz.. das geen moeilijke keus... zelf bouwen enzo... die kasten zijn namelijk niet voor dual CPU configuraties... :)

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 12:11 schreef BrZ het volgende:

[..]

Ehmz.. das geen moeilijke keus... zelf bouwen enzo... die kasten zijn namelijk niet voor dual CPU configuraties... :)
Koolance kasten toch wel als je het maar standaard laat :p

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Sowieso kom je bij waterkoeling niet onder 1 fan uit.. Je moet namelijk je water gekoeld houden..

Maargoed, 1 grote stille fan is beter dan al die kleine herrie-makende dingen!

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 12:18 schreef Twynn het volgende:
Sowieso kom je bij waterkoeling niet onder 1 fan uit.. Je moet namelijk je water gekoeld houden..

Maargoed, 1 grote stille fan is beter dan al die kleine herrie-makende dingen!
Wat dacht je van een flinke radiator? die voert de hitte toch ook goed af? [noob]Kun je daar dan neit beter nog een flinke heatsink opzetten?[/noob]

• Twynn
Op dinsdag 15 januari 2002 12:25 schreef Reino het volgende:
Wat dacht je van een flinke radiator? die voert de hitte toch ook goed af?
Zolang daar maar genoeg lucht doorheen stroomt.. Je moet dus toch een luchtstroming veroorzaken!

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet toch 1 fan erin, :( Ik d8 dat het ook gewoon fanloos kon. Niet dus, is er geen andere manier om het water te koelen dan ?

Welke blokjes en pompjes zou ik volgens jullie moeten kopen ? en welke radiateur?

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 13:10 schreef westcoastleader het volgende:
Welke blokjes en pompjes zou ik volgens jullie moeten kopen ? en welke radiateur?
Een fannetje maakt toch echt veel minder herrie dan waterpompen en radiatoren e.d. maar goed ;)

• Twynn
Op dinsdag 15 januari 2002 15:15 schreef warp het volgende:
Een fannetje maakt toch echt veel minder herrie dan waterpompen en radiatoren e.d. maar goed ;)
:?

Radiatoren maken helemaal geen herrie.. En een waterpomp hoor je nauwelijks.. (Je hdd maakt al meer herrie!)

Verwijderd

Het kan helemaal zonder fan. Maar dan zul je zelf de 'radiator' moeten maken van een flink stuk heatsink, aangezien de standaard door ons gebruikte radiatoren gemaakt zijn om samen te werken met een geforceerde luchtstroom.

Een bodemplaat met om de 2cm een 'vin' is goed genoeg.

Verwijderd

neem waterkoeling :p

nee grapje

je went aan het geluid van je pc

op gegeven moment hoor je het niet meer ( zoals ik ) :7 >:)

Verwijderd

CPU-FX Blizzard Z4 Intercooler kit . Redelijke prijs , muisstil en wordt geprezen overal als beste setje ter wereld , dat en ik heb der zelf eentje *D

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 07:59
Topicstarter: compleet stil kan dus wel zie (als ik de cavitatie problemen de baas ben tenminste...) [topic=378577/1/25] Dat is mijn kast, en daar zitten dus geen fans meer in. Nadeel is alleen de gigantische radiator (is een gewone autoradiator). Dat betekent dat je echt zelf een kast moet bouwen. Heb je overigens wel 2 cpu's nodig (renderen of zo?) ? Want dat scheelt met koelen een gigantische slok op de borrel...

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 15:28 schreef Twynn het volgende:
:?

Radiatoren maken helemaal geen herrie.. En een waterpomp hoor je nauwelijks.. (Je hdd maakt al meer herrie!)
Oh... daarom overstemt het geluid van de radiatoren van mijn verwarming het geluid van mijn computers ook zeker?

Over het waterpompje (ik heb zo'n leuke lamp met waterpomp) zal ik het helemaal maar niet hebben, die komt zelfs boven m'n TV uit ;)

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 07:59
Tja dan moet je radiator eens gaan ontluchten...
En de pomp die in je lamp zit is of een hele slechte of er zit lucht in het systeem (=> cavitatiegeluiden).
Maar je hebt zelf geen waterkoeling (?), dus waar praat je over ?!

Verwijderd

Topicstarter
Phat! die Z4 is idd wel wreed, lijkt me kewl, maar hoe moet ik nou eigelijk zorgen dat ik er twee cpuz op krijg dan? Een soort splitter bij de pomp? Hoe kan ik het ook zo uitbreiden dat mijn voeding watergekoelt wordt?

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
ik heb ook nog maar 2 fans in mijn pc ... 1 x 8cm (nu nog 12V, binnenkort op 7) in psu en 1 x 12cm (7V) op radiator ... geloof me dat je de fans en pomp (in reservoir) bijna niet kan horen; hdd's zijn een groter probleem en cd-rom is helemaal een ramp.

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Je kan een koolance gaan halen, koop je gewoon een extra waterblok.

Verwijderd

Topicstarter
De koolance is idd geschikt hiervoor, maar voor de prijs laat ik het wel hangen, Die Z4 Is echt wreed! Maar ik moet het dus in serie zetten he?

Reservoir --> CPU --> CPU --> Radiator --> Reservoir toch?

Ik vraag me alleen af welke radiator de beste is, ik wil het liefst alles in mijn kast opbergen!

Wie o wie?
Pagina: 1