Toon posts:

Leadtek GF3 Ti500 maakt vreemd beeld bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vreemd probleem:
Wanneer ik mijn computer 'koud' start (zegmaar 's ochtends) dan krijg ik allemaal blokjes op mijn scherm (zegmaar textmode) en geen bios e.d.

Als ik dan een aantal keer de computer aan en uit zet, dan krijg ik uiteindelijk gewoon beeld en kan ik 3d-en totdat ik erbij neer val. De configuratie is dus vanaf dat moment gewoon stabiel.

Dit probleem doet zich voor sinds ik mijn ASUS GF2 heb vervangen door een Leadtek GF3. Zou het mijn voeding kunnen zijn? Er zit namelijk een fan op die GF3 (zat ook op GF2).

Specs:
- AOpen kast (300W)
- Leadtek Winfast Titanium 500 (GF3)
- MSI K7T266 Pro2 RU
- 2x Maxtor 40 Gb ATA133
- AMD Athlon XP 1600+
- 2x 256 MB Apacer DDR PC2100
- 2x Realtek-based netwerkkaart

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Verwijderd

Ligt eraan.
Wat je zou kunnen doen om het te controleren, is dat je van elk apparaat opzoekt hoeveel watt ze gebruiken. Tel dit bij elkaar op, en als je getal hoger is dan het aantal watt die je voeding geeft, ben je toe aan een andere

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij trok die gf2 meer stroom dan die gf3, dus ik ga er van uit dat ik niet over mijn max heen ga (aangezien de gf2 het prima deed :))

Maar zal dat toch eens checken, iemand anders nog een idee?

Verwijderd

kijk even naar je mobo ledjes, je kan dan mbv je mobo boekje kijken waar het aan ligt (AGP brak, mem, etc)

Verwijderd

Topicstarter
Verwacht dan maar een update morgen ochtend, want hij moet eerst koud zijn :) Oh hij boot trouwens zonder troubles, want ik krijg van Windows XP de melding dat hij verkeerd is afgesloten als ik hem laat 'doorbooten'.. Dus ik denk dat ik aan de DLEDs ook niets heb..