Loon voor 16-jarige webdesigner?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hi
Ik ben benadert door een webdesign bureau en ze vroegen of ik een site wilde maken. Opzich geen probleem. Maar wat zou ik nou kunnen vragen per uur? (als 16 jarige). Kan redelijk fotoshoppen, html natuurlijk en heb een goede kijk op dingen als dat een site overzichtelijk moet zijn, goede kleuren combinatie's enzo. Verder doe ik een MBO ict opleiding(weet niet of dat nog relevant is...)
bvd!

Verwijderd

Ik zou bijna zeggen wat de gek er voor geeft.

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
?! Ik zou me niet al te druk maken om loon, laat hun maar wat bieden. Wees blij dat je dit soort werk hebt gevonden als 16 jarige :)

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op dinsdag 15 januari 2002 11:54 schreef nelis het volgende:
?! Ik zou me niet al te druk maken om loon, laat hun maar wat bieden. Wees blij dat je dit soort werk hebt gevonden als 16 jarige :)
idd

ga niet overboord met je aanvraag..
hou het lekker bij minimumloon..
Wees blij dat je dit soort "werk" kan doen en er nog geld voor kan krijgen ook..

Niet sijken dus.

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Als ik kijk naar je eigen homepage en dat ie voor 90% aan MM_ bullshit functies bestaat...

tree fiddy :P

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 22:49

PromWarMachine

Forsaken Archer

Weet niet wat een prof webdesigner verdiend, maar 7,5 tot 10 euro moet voor jou wel te doen zijn denk ik.

* PromWarMachine roept heel hard: Toeter84!!? >:)

Dividend for Starters

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:27

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Op dinsdag 15 januari 2002 11:55 schreef DeX het volgende:

[..]

idd

ga niet overboord met je aanvraag..
hou het lekker bij minimumloon..
Wees blij dat je dit soort "werk" kan doen en er nog geld voor kan krijgen ook..

Niet sijken dus.
minimumloon is voor een 16 jarige misschien wel 5 gulden per uur. Ik zou in ieder geval meer vragen. :)

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

7,5-10 euro?

Hallo hij bouwt een website, ik verdiende in de supermarkt nog meer :P

• Y0ur1
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 11:57 schreef blitzkrieg het volgende:

[..]

minimumloon is voor een 16 jarige misschien wel 5 gulden per uur. Ik zou in ieder geval meer vragen. :)
Nou nee geloof 6 gulden zoveel

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Als je het op prosessioneel niveau kan doen , dan is 30 piek per uur heel redelijk (als je ook dingetjes als php ed doet).. een gerenomeerd bedrijf zal er minstens het driedubbele voor vragen.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Y0ur1
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 11:59 schreef violator_ het volgende:
Als je het op prosessioneel niveau kan doen , dan is 30 piek per uur heel redelijk (als je ook dingetjes als php ed doet).. een gerenomeerd bedrijf zal er minstens het driedubbele voor vragen.
Nee zit geen php bij, waar ik overigens niet veel heel van kan, maar zeker wil gaan leren

• Oefening
  • Niet online
Als je 10 piek krijgt mag je dik tevreden zijn, want naast het feit dat je dan veel meer verdiend dan de gemiddelde 16 jarige heb je met zo'n baan tenminste de kans om je op te werken en ervaring op te doen. En met name dat laatste is erg belangrijk voor 'later' :)

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op dinsdag 15 januari 2002 11:58 schreef Bosmonster het volgende:
7,5-10 euro?

Hallo hij bouwt een website, ik verdiende in de supermarkt nog meer :P
Nou goed, 10, maar 15 euro voor iemand die niet professioneel is, dat wil zeggen geen diploma heeft vind ik toch wel wat veel, maar goed, ik geef alleen m'n mening maar ;)

Dividend for Starters

• Y0ur1
  • Niet online
Maar dat webdesign bureau verdient daar gigantisch veel mee met zon goedkope jonge webdesigner. Dus aan de hnd daarvan moet ik een goed uurloon wete te verzinnen

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:27

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Op dinsdag 15 januari 2002 11:58 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Nou nee geloof 6 gulden zoveel
uit mijn hoofd: 4,98, dat was 2 jaar terug, het zal nu wel 5,20 zijn ofzo

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

een gerenomeerd bedrijf zal er minstens het driedubbele voor vragen.
Uhh.. dacht meer iets van f225-250 per uur. Reken zelf maar om naar Euro's.

Zoiets rekenen zij waarschijnlijk ook door naar de klant.

Maak voor jezelf een opgaaf van hoelang je er mee bezig denkt te zijn. Ga uit van een uurloon van 15-20 euro ofzo en bepaal aan de hand daarvan een prijs voor de volledige site.

Een gewoon siteje hoeft niet langer dan 40-60 uur nodig te hebben, dus reken maar uit.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
laat ze eerst zelf maar eens een voorstel doen, dan kan je altijd nog iets meer vragen..

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Op dinsdag 15 januari 2002 12:00 schreef nelis het volgende:
Als je 10 piek krijgt mag je dik tevreden zijn, want naast het feit dat je dan veel meer verdiend dan de gemiddelde 16 jarige heb je met zo'n baan tenminste de kans om je op te werken en ervaring op te doen. En met name dat laatste is erg belangrijk voor 'later' :)
Tsss ... het gaat niet om de leeftijd , maar om het produkt dat hij levert .. als hij er goed in is kan hij er gerust vette knaken oor vragen ... je bent hartstikke gestoord als je voor zo'n prutsbedragje per uur aan een site gaat werken ..

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 10:30
Tja, 7 euro bruto moet toch zeker lukken. Zeker omdat je weet dat ze zon site voor minstens 60 euro in het uur doorfactureren.

Maar idd is een stukje werkervaring opdoen ook mooi meegenomen/belangrijk, dus ga niet te hoog zitten. Verder is het handig dat je op de officiele manier uitbetaalt krijgt (wit dus), zodat je het ook later op je CV kan vermelden en bovendien verzekert bent (je zou maar ene PC op je hoofd krijgen :P)

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 12:01 schreef YT-Croc het volgende:
Maar dat webdesign bureau verdient daar gigantisch veel mee met zon goedkope jonge webdesigner. Dus aan de hnd daarvan moet ik een goed uurloon wete te verzinnen
'Dat webdesignbureau' geeft jou anders wel de kans om ervaring op te doen binnen een écht bedrijf. Daarnaast kan 'dat webdesignbureau' niet blindelings vertrouwen op minderjarigen (denk aan niet op tijd komen, slecht werk leveren, te langzaam werken, enz). Oftewel, 'dat webdesignbureau' neemt een groot risico bij het aannemen van een minderjarige met 'redelijke ervaring (iig niet kwa javascript maargoed :))'.

Kortom, je mag allang blij zijn dat je als 16 jarige een kans krijgt ervaring op te doen met werk waar je later eventueel verder in wilt. Er zijn zat mensen die er alles voor over hebben om ervaring op te doen, en jij bent niet eens tevreden als je 10 euro loon krijgt. Sorry hoor, maar je maakt wel een beetje een verwaande indruk zo...

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
Hmm

je kunt natuurlijk ook gewoon een bedrag vragen voor de website als geheel (hij is klaar als hun akkoord gaan met de inhoud/layout en/of jij er gewoon niet meer aan kunt doen)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

*zucht*

- Leer eens spellen.
- Voor jou 20 anderen.

* oh,when? word treurig van het nivo de laatste tijd. no offence ;(

"You're only as good, as what you did last week."

• Y0ur1
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 12:16 schreef oh,when? het volgende:

[..]

*zucht*

- Leer eens spellen.
- Voor jou 20 anderen.

* oh,when? word treurig van het nivo de laatste tijd. no offence ;(
Dat komt omdat ik heel snel typ

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Wat voor bedrijf is het: een gevestigd bedrijf of twee beunhazende knakkers die denken met een photoshop lensflare een prachtige banner te kunnen maken? Ik vermoed het laatste....

Ga gewoon vragen wat jij denkt dat zij willen betalen en wat jij nog acceptabel vindt.

• Y0ur1
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 12:13 schreef nelis het volgende:

[..]

'Dat webdesignbureau' geeft jou anders wel de kans om ervaring op te doen binnen een écht bedrijf. Daarnaast kan 'dat webdesignbureau' niet blindelings vertrouwen op minderjarigen (denk aan niet op tijd komen, slecht werk leveren, te langzaam werken, enz). Oftewel, 'dat webdesignbureau' neemt een groot risico bij het aannemen van een minderjarige met 'redelijke ervaring (iig niet kwa javascript maargoed :))'.

Kortom, je mag allang blij zijn dat je als 16 jarige een kans krijgt ervaring op te doen met werk waar je later eventueel verder in wilt. Er zijn zat mensen die er alles voor over hebben om ervaring op te doen, en jij bent niet eens tevreden als je 10 euro loon krijgt. Sorry hoor, maar je maakt wel een beetje een verwaande indruk zo...
Waar hoor jij mij zeggen dat ik 10 euro weinig vind?

• Y0ur1
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 12:21 schreef cutter het volgende:
Wat voor bedrijf is het: een gevestigd bedrijf of twee beunhazende knakkers die denken met een photoshop lensflare een prachtige banner te kunnen maken? Ik vermoed het laatste....

Ga gewoon vragen wat jij denkt dat zij willen betalen en wat jij nog acceptabel vindt.
www.internetprojects.nl

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op dinsdag 15 januari 2002 12:04 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Uhh.. dacht meer iets van f225-250 per uur. Reken zelf maar om naar Euro's.

Zoiets rekenen zij waarschijnlijk ook door naar de klant.

Maak voor jezelf een opgaaf van hoelang je er mee bezig denkt te zijn. Ga uit van een uurloon van 15-20 euro ofzo en bepaal aan de hand daarvan een prijs voor de volledige site.

Een gewoon siteje hoeft niet langer dan 40-60 uur nodig te hebben, dus reken maar uit.
Met dat aannemen voor een vast bedrag verdien je veel en veel meer, maar het nadeel is dat het zeker in het begin, heel erg moeilijk is om in te schatten hoe lang je er mee bezig zult zijn...

Dividend for Starters

• Duff
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 16:06
Ik heb dit gemaakt (vrijblijvend voor een kennis van mijn ouders met een eigen bedrijf):

http://www.visade.nl/test

Met oa
- Flash
- PHPsysteem waarmee de eigenaar projecten/nieuws/visies toe kan voegen/kan verwijderen/kan aanpassen, plaatjes zelf van zijn harde schijf kan uploaden naar zijn webserver, de plaatjes worden geresized, je kunt bij het toevoegen van een nieuwsbericht een link naar een visie/project toevoegen, en alles verpakt in een user friendly interface :)

Owja ik zit nu op school dus het plaatje staat op deze schoolcomputer hiero... alles wat er nu staat is dus total crap hej :)
En ik vraag 25 piek / 11,50 euro per uur
Europrijs omvat de extra administratiekosten >:) :7

edit:

Hmmz it still needs some work :D

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
Op dinsdag 15 januari 2002 12:28 schreef Duff het volgende:
Ik heb dit gemaakt (vrijblijvend voor een kennis van mijn ouders met een eigen bedrijf):
Maar dat heeft dan toch niet zoveel te maken met loondienst? Da's een éénmalig zwart project...

* Bluestorm kreeg trouwens vorig jaar toen ik voor 8 uur in de week als 16 jarige als webdesigner/developer werkte fl 15,29 (6,94 EURO) bruto per uur...

Klinkt als niet zoveel maar vergelijk het gewoon met het minumumloon van een 16 jarige... Dan zit je ongeveer 2.5 maal zo hoog... En dat is best heel veel zeker als je dan ook nog eens zeer bruikbare ervaring op kan doen...

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Duff:
[spam]
spemmert! >:)

Vraag wat ze willen geven, en zeg dat je 1 euro per uur meer wilt. klaar is kees.

* drm is het met oh,when? eens ;(

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 12:22 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Waar hoor jij mij zeggen dat ik 10 euro weinig vind?
Op dinsdag 15 januari 2002 12:01 schreef PromWarMachine het volgende:

[..]

Nou goed, 10, maar 15 euro voor iemand die niet professioneel is, dat wil zeggen geen diploma heeft vind ik toch wel wat veel, maar goed, ik geef alleen m'n mening maar ;)

• Y0ur1
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 12:42 schreef nelis het volgende:

[..]

[..]

[..]
nogmaals: Waar hoor jij mij zeggen dat ik 10 euro weinig vind?

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
De albert heijn / Mac Donalds / wat voor bedrijf dan ook... verdient ook veel door al die goedkope jongeren... maar die krijgen ook niet zoveel als een volwassene uitbetaald...

Gaat het trouwens om een éénmalige activiteit? of nemen ze je in dienst?
In geval 1: is het zwart/wit ben je een bedrijf?

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

Verwijderd

Ik zou wel ff zorgen dat je onzin en contact page het doet van je eigen site!!!

• Y0ur1
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 12:43 schreef Bluestorm het volgende:

[..]

De albert heijn / Mac Donalds / wat voor bedrijf dan ook... verdient ook veel door al die goedkope jongeren... maar die krijgen ook niet zoveel als een volwassene uitbetaald...

Gaat het trouwens om een éénmalige activiteit? of nemen ze je in dienst?
In geval 1: is het zwart/wit ben je een bedrijf?
Ik weet niet of het eenmalig is. Ja je eerste point snap ik. Ik ben geen bedrijf in ieder geval, maar wil het wel wit houden in ieder geval

• Duff
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 16:06
Op dinsdag 15 januari 2002 12:39 schreef drm het volgende:

[..]

spemmert! >:)
>:)
Nee ik geef alleen een voorbeeld wat ik voor 11,50 euro doe, om de topicstarter een indicatie te geven wat hij kan vragen... :)

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik heb een testopdracht open liggen van Still Motion Webdevelop., ik kon 100 piek per uur verdienen. Maar ik ben meer een grafisch ontwerper en zo...

Dus dat ligt er heel erg aan voor wie je werkt, wat je moet doen etc.

Voor een site kan je zo 2000 piek krijgen hoor. (maar dat ligt er aan wie de opdrachtgever is dus en de opdracht zelf.)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Flaman_Creationz:
Voor een site kan je zo 2000 piek krijgen hoor. (maar dat ligt er aan wie de opdrachtgever is dus.
zwart/wit is ook nog wel een puntje ;)

ik zou zeggen, doe even zoeken want hier zijn volgens mij al honderden topics over geweest :{

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
Op dinsdag 15 januari 2002 12:48 schreef drm het volgende:

[..]

zwart/wit is ook nog wel een puntje ;)

ik zou zeggen, doe even zoeken want hier zijn volgens mij al honderden topics over geweest :{
aaah ok , sorry ik dacht niet na.
Ok mijn geval was niet wit :'(

• Oefening
  • Niet online
[topic=222795/1/25]
[topic=58304/1/25]
[topic=86915/1/25]
[topic=32517/1/25]
[topic=81111/1/25]
[topic=169128/1/25]
[topic=109692/1/25]
[topic=31536/1/25]
[topic=32266/1/25]
[topic=31204/1/25]

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op dinsdag 15 januari 2002 12:50 schreef nelis het volgende:
[topic=222795/1/25]
[topic=58304/1/25]
[topic=86915/1/25]
[topic=32517/1/25]
[topic=81111/1/25]
[topic=169128/1/25]
[topic=109692/1/25]
[topic=31536/1/25]
[topic=32266/1/25]
[topic=31204/1/25]
* cutter +1 behulpzaam
[search=loon+webdesigner]

• Y0ur1
  • Niet online
Heb ze allemaal door gekeken maar geen een die 16 is en met mijn ervaring enzo

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Vraag gewoon wat ze zelf bieden en niemand kan je zeggen wat je precies moet gaan verdienen of wat je hoort te verdienen. Simpelweg omdat dat voor iedereen verschillend is en dan nog ook eens per bedrijf verschillend.

Beetje zinloos om getallen te gaan roepen, overleg gewoon met je werkgever.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.