[php] een ssh verbinding maken met browser

Pagina: 1
Acties:

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
wat ik graag zou willen is met een browser een ssh connnectie met mijn linux server te maken en daar een beperkte shell te krijgen. zo kan ik bijvoorbeeld kijken naar mijn uptime enz enz.

is dit mogelijk?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Jahoor, maar niet met php...

Zoek es op freshmeat.net of google er zijn java-applets die dat kunnen.

• x-force
nou das ook goed ...

ik ga nu wel effe zoeken

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

probeer vanuit de doos waar je php opdraait een ssh verbinding te openen naar de server waar jij de uptime van wilt weten.. moet mogelijk zijn met popen (www.php.net/popen)

Daar staat een voorbeeld met de vi editor..

• x-force
dus dan wordt het zo iest?
PHP:
1
2
3
<?
$test = popen ("uptime");
?>

maar hier kan ik wat mee !!

ik zit nu op school over 2 uur ben ik thuis en ga ik het direct proberen

Verwijderd

Mwoah, uptime kan nog wel gewoon met backticks

$uptime = `uptime`;

popen gebruik je als je interactie wilt met een process . Valt weinig te communiceren met uptime dacht ik zo.

• x-force
nou ik wil een commando uitvoeren en wat hij terug geeft moet hij ook weer op het scherm laten zien. en uptime wil ik dus weer wat terug.

maar ook andere commando's zou ik ook graag willen gebruiken zoals commando's waar je meerdere keer iets moet typen voor dat je een output krijgt.

maar kan iemand mij een werkent voorbeeld geven want ik kreeg het nog niet voor me kaar.

Verwijderd

Waarom probeer je niet gewoon mindterm van Appgate? Dat is voor niet-commercieel gebruik gratis, gebaseerd op Java, dus je kan het vanuit je browser aanroepen en is volledige SSH(2) client.

• x-force
het ziet er goed uit ik ga het vanavond effe downloaden en uitproberen... thnx

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 14:09 schreef Ghoster het volgende:
Waarom probeer je niet gewoon mindterm van Appgate? Dat is voor niet-commercieel gebruik gratis, gebaseerd op Java, dus je kan het vanuit je browser aanroepen en is volledige SSH(2) client.
Gebruik ik ook ja. Voor de menzen die gaan posten: 'wheeee, waar is de url!??!!', nou, hier :P
Pagina: 1