Video werkt niet met gehuurde banden.

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
De vidoerecorder van mijn vader werkt niet goed als je gehuure banden in doet. Met eigen opgenomen banden werkt ie goed (zowel vhs als s-vhs), maar met gehuure banden doet ie raar. Het beeld gaat ruisen het geluid valt weg. Het beeld is even goed dan gaat ie steeds harder ruisen en dan geluid valt langzaam weg en dan slaat het beeld over en is het beeld weer goed en dan begint het weer opnieuw. Lijkt er dus op dat ie het spoor kwijtraakt ofzo. Tracking staat aan, maar met handmatig tracken kun je er niks aan doen. Ik snap er niks van, wie weet raad :?
Op zeer oude zee crappy (low-budget) videorecorders doen de banden het wel, het ligt dus niet aan de banden.
Aan tv ligt het ook niet, want is pas sinds kort dat dat gebeurd met gehuurde banden.
Video is overigens 9 jaar oud, dus geen garantie meer.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Terug gaan naar de videotheek en klegen. Desnoods de videorecorder (of speler in dit geval) meenemen.

Wanbeleid is ook beleid.

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 22:43

blitzkrieg

Whoop Whoop!

sommige tv's kunnen niet tegen de copieeerbeveiliging van koop en huurvideobanden. Dit stoort ze op een of andere manier.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dit is bij ons ook zo, eerder niet, maar als je nu een voorbespoelde band erin gooit krijg je een lijn storing dwars door de ondertitels, erg storend.
Maar als je zelf iets opneemt is het gewoon goed..erg raar maar te duur om te laten repareren denk ik in ons geval, nieuwe kopen is denk ik wel een redelijke optie :D

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Die huurbanden zijn waarschijnlijk met Macrovision beveiligd tegen kopieeren. Hiertoe worden er allerlei bizarre signalen in de syncpulsen gestopt. De recorder zal er wel niet tegen kunnen.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Volgens mij ligt het niet aan macrovision, want dat zit tooch al jaren op die banden en een tijdje geleden deed hij het nog.

Verwijderd

is het toevalig een sony
zoja, ik had dat pas ook
er was niets aan te doen

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 15:50

Xanax959

relax...

Is het niet gewoon een slijtage/ vuil probleem? Ik denk trouwens aan slijtage. Je loopwerk houdt de video niet meer op de standaard manier tegen de videokoppen (simpel gezegd). Daardoor heb je er met je eigen opnames geen last van. De huurbanden worden niet meer op de juiste manier tegen de videokoppen aangedrukt. Dit had ik met mijn oude video (jaren '80) die er meestal midden in een film last van kreeg :(

Atari portfolio Dos 2.11

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik denk Macrovision... hoe heb je hem op de TV aangesloten?
of er is misschien iets mis met de beeld stabilisator (oid)

Probeer (als je de mogelijkheid hebt) een aantal koop/huur video's.

Als je de mogelijkheid hebt.... huur The Mask of The Virgin Suicides, die huurvideo's hebben namelijk geen Macrovision bevieliging (zijn de enige 2 die ik weet)
Als die het doen weet je waar het aan ligt (beetje crappy oplossing mgoed :P)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1