Toon posts:

Computer in coma...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou... Ik was de MoH demo aan het spelen en de computer liep vast > blauw scherm > restart. Toen kreeg ik de foutmelding bij het opstarten dat er een disk error was en dat ik met ctrl+alt+del opnieuw kon opstarten. Het probleem bleef. Ik heb toen de bios op 'fail-safe mode' gezet, MAAR toen begon de computer te piepen! Ik heb 'm dus snel uit gezet.

Ik heb al wel vaker problemen gehad, vaak een erg instabiel systeem.

Configuratie [ongeveer, ik ben niet thuis...]:
P4 1700 Mhz
Asus mobo [weet zo niet welke]
2x 128 MB RIMM
GF3 Ti200 met 21.38 drivers [23.11 heb ik ook al gehad]
SB Live! 5.1
Win XP Pro Engels

Mijn vraag is dus: hoe komt dit en hoe los ik het op?

B.v.d.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ander HD'tje

kan te warm geworden zijn, was het een SMART error oid :?

iets preciezer zeggen wat je error is misschien :?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:23

The Legend

*Plop*

Wat gebeurt er als je je comp nu aan zet? Begint ie te piepen en zo ja wat voor piepjes (betekenis kun je opzoeken in je moederbord boekje), blijft je scherm zwart, kun je nog in je bios enz. enz.

Meer info dus :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

pleur al je kaarten er eens uit, misschien MEM probleem.
en ook ff iets meer data, bijv mobo type!

Verwijderd

Topicstarter
Meer info komt als ik thuis heb gekeken.

Er staat gewoon: disk error [met nog 1 woord erbij d8 ik].

Maar die error heb ik nu niet meer, want hij piept alleen nog erg hard en dan heb ik het idee dat ie dan gaat ontploffen. ;) Ik heb wel even vluchtig het boekje van mijn mobo doorgekeken, maar er staan alleen codes in [mijn mobo heeft zo'n schermpje waar codes op staan]. Daar heb ik nog niet naar gekeken, omdat ik dus niet wist of het wel goed was om 'm aan te laten terwijl ie zo piepte...

Ik kan nog wel in de bios [staat nu op optimal performance > zelfde resultaat als fail-safe]. En het zgn. on-screen-display van mijn monitor geeft 'no signal'.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

als hij 3x pietpt, dan ligt het aan de videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu met wat hulp van een vriend geconcludeerd dat het [idd] aan de HD ligt. Dat wordt dus terug naar Alternate. :(

Maar i.i.g. bedankt voor de hulp!
Pagina: 1