Toon posts:

MC462 Mod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=0a7e9de12565458ca281dfff66305d51&threadid=90874

Zie deze mod! Het scheelde 8graden door de pinnen eruit te trekken en onder iedere pin Arctic silver te spuiten. Daarna werden de pinnen er weer in gedaan. Het scheelde niet alleen 8graden, maar ook meteen 46Mhz...
Vette mod dacht ik zo...die ga ik binnen kort ook maar eens doen

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Wow, zeker interresant. Ben benieuw of rick2001 dit gaat doen. Hij heeft iig de swiftech. Ik ben watergekoeld dus voor mij niet zo boeiend.

[offtopic]
Nostra theekrans!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

dasun nijs stukje vakmenskap ~!

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:11
Mooi, alleen één dingetje zou me weerhouden als ik zo'n ding had.

Pull the pins with long-nose pliers. Coat bottom and sides of pins below the ridge with a small amount of AS, and re-insert. Repeat |:( x260 |:( times

• -=MOL=-

-=MOL=-

Het kost je trouwens ook wel een tubetje AS2 :(

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:56

Epsilon

het gaat niet om het resultaat maar om het principe.
het is idd een pokkewerk, en of het waard is is maar de vraag. Maar het gaat om het cool-gehalte hier :)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42
Op dinsdag 15 januari 2002 13:23 schreef TD-DMZ het volgende:
Het kost je trouwens ook wel een tubetje AS2 :(
waarom geen Artic Silver, 3? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 10:57 schreef TD-DMZ het volgende:
Wow, zeker interresant. Ben benieuw of rick2001 dit gaat doen. Hij heeft iig de swiftech. Ik ben watergekoeld dus voor mij niet zo boeiend.

[offtopic]
Nostra theekrans!
Ik ga het in ieder geval wel doen!

[offtopic]
Ja Mol..maar ik kan niet replyen op de mails! Ik lees ze wel af en toe

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met de mod, vanmiddag even bij Ascii in Groningen een tubetje AS2 of3 halen. Ik heb de 260 pinnen er in ieder geval uit :) Duurde trouwens wel een uurtje ofzo :)

Jullie horen het resultaat wel!

Verwijderd

Nou,
een beetje de alu pinnen uit het koperen blok rossen, zodat ze niet meer pas zijn ?

Volgens mij is dit een 1 april mop van een waanzinnige....

• -=MOL=-

-=MOL=-

Denk dat het nostra wel gaat lukken. Hoop maar dat alle pinnen er snel weer inzitten en dat het ook echt resultaat geeft :D

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ja, leuk, maar jammer.
Ik heb dit eergisteren al gedaan en het helpt dus helemaal niets. Gewoon een fabeltje. Jammer, maar waar.
Het is een erg rot werkje en de pinnen zijn erg moeilijk weer mooi recht erin te krijgen. Het geeft dus alleen maar narigheid ipv. voordelen. De temperatuur is helemaal niets veranderd.
Voor degene die het nog willen proberen, niet doen. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Even wat uitleg voor diegenen die zelfs aan het voorgaande willen twijfelen, de basis van de peperdure MC462 is van koper.

Puur, zacht, rood koper. Die aluminium pinnen zijn stukken harder dan dat koper, en de boel eruit trekken gaat wel, maar je zult geheid bramen maken in dat koper.

Dat heeft dan weer minder contact als resultaat tussen de pinnen en het koper.

Overigens is Arctic Silver geen magisch hulpmiddel. Het is ontworpen om grotere hoeveelheden thermische energie met een redelijk laag verlies door te laten. Het heeft dus geen zin om het tussen de pinnen en de grondplaat te doen, omdat diezelfde grondplaat minstens een factor 20 groter is kwa oppervlakte dan de cpu core.

De hoeveelheid thermische energie die van de grondplaat naar zo'n pin gaat is veel en veel kleiner dan wat er van de grondplaat naar de CPU core gaat. En het verlies ook, dus kun je weinig resultaat er van verwachten.

Daarbij komt dat al vaker is aangetoond dat ASII aanbrengen tussen een CPU en een MC462 geen verbetering geeft ten opzichte van goedkope witte pasta, als de CPU core niet is beschadigd. Als Swift die koeler dus een klein beetje goed heeft gemaakt, zitten er na de fabricage niet zoveel beschadigingen in het contact oppervlak waar die aluminium pinnen in het koper zitten.

Ik denk dat het weer een geval is van een test waar de uiteindelijke temperatuurwinst is gemeten met de kast open, omdat de 'tester' te lui was om de boel weer discht te maken.. ;)

(Of oorzaak drank :+ )

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik denk eerder dat hij misschien vantevoren teveel of teweinig AS gebruikt heeft tussen zijn core en heatsink, waardoor je dus ook een temperatuursverschil krijgt.
Probeer maar eens je cooler 3 x erop en eraf te halen en alle 3 de keren exact dezelfde temperaturen te halen binnen een zeer korte periode. (Korte periode bedoel ik mee dat AS moet uitlopen door de kracht die de heatsink heeft op je core. Dus na bijv. 24uur is de AS veel beter uitgelopen en dus dunner geworden, waardoor contact met de core beter geworden is.)
Het is dus onzin om dit te doen, en ik raad het ook niemand aan om te doen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
nostra ?

wat zijn jouw bevindingen ?

offtopic:
Rick2001 ... niet meer op IRC ?

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Ik vind het ook maar vaag, 8 graden lijkt mij ook teveel, die pinnen worden bij mij aardig heet iig, dus de geleiding tussen die en het blok zullen heus wel voldoende zijn..

Trouwens, hoe zit dan nou met die blokken(MC462), bij iemand die ik ken, die heeft allemaal kleine pinnetjes, ik heb nog de grote pinnen erin :?, is dat weer een andere versie ofzo, rev. 1 ipv 0 :?

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 11:45 schreef TheDarkLord666 het volgende:
nostra ?

wat zijn jouw bevindingen ?

*knip*
Ik hoop dat onze Nossie de hele operatie wel goed heeft doorstaan.. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 13:56 schreef Hooi het volgende:

[..]

Ik hoop dat onze Nossie de hele operatie wel goed heeft doorstaan.. ;(
Ja ik ben bezig..ik heb nu 1/3 van de pinnen er weer in, maar mijn AS2 is op :) Over paar dagen nieuw spul. Dan gaan we weer verder..
Maar idd wat Rick zegt..de pinnen verbuigen altijd iets als je ze eruit trekt en nu je ze terug zet heb je een soort van verminkte MC462. Maargoed, dat de pinnen ietwat scheef staan soms zal er niet veel toe doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het trouwens wel HEEL raar vinden als het niet zou werken. Want de uitvinder van de swiftech zit op het AMDMB.com forum. Die reageert ook in die topic, Cathar genaamd. Hij heeft die mod verzonnen!

Rick zou je kunnen reageren op die topic daar op AMDMB.com? En zeggen dat het niet werkt..

/offtopic
Rick waarom kom je nou niet op irc? Nog steeds geen duidelijk antwoord gehad...
/offtopic

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 14:25

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Op vrijdag 18 januari 2002 08:32 schreef Hooi het volgende:
Even wat uitleg voor diegenen die zelfs aan het voorgaande willen twijfelen, de basis van de peperdure MC462 is van koper.

Puur, zacht, rood koper. Die aluminium pinnen zijn stukken harder dan dat koper, en de boel eruit trekken gaat wel, maar je zult geheid bramen maken in dat koper.

Dat heeft dan weer minder contact als resultaat tussen de pinnen en het koper.

Overigens is Arctic Silver geen magisch hulpmiddel. Het is ontworpen om grotere hoeveelheden thermische energie met een redelijk laag verlies door te laten. Het heeft dus geen zin om het tussen de pinnen en de grondplaat te doen, omdat diezelfde grondplaat minstens een factor 20 groter is kwa oppervlakte dan de cpu core.

De hoeveelheid thermische energie die van de grondplaat naar zo'n pin gaat is veel en veel kleiner dan wat er van de grondplaat naar de CPU core gaat. En het verlies ook, dus kun je weinig resultaat er van verwachten.

Daarbij komt dat al vaker is aangetoond dat ASII aanbrengen tussen een CPU en een MC462 geen verbetering geeft ten opzichte van goedkope witte pasta, als de CPU core niet is beschadigd. Als Swift die koeler dus een klein beetje goed heeft gemaakt, zitten er na de fabricage niet zoveel beschadigingen in het contact oppervlak waar die aluminium pinnen in het koper zitten.

Ik denk dat het weer een geval is van een test waar de uiteindelijke temperatuurwinst is gemeten met de kast open, omdat de 'tester' te lui was om de boel weer discht te maken.. ;)

(Of oorzaak drank :+ )
als de pinnen niet meer goed zouden passen pak je toch klein hamertje en tik je ze voorzichtig er verder in

-Te huur

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 18:08 schreef Yagermeister het volgende:

[..]

als de pinnen niet meer goed zouden passen pak je toch klein hamertje en tik je ze voorzichtig er verder in
Da's nou wa'k bedoel. Hiermee wordt de boel zo verpest met bramen dat je wel iets moet proberen om het contact weer te verbeteren.

Het is een gok, maar volgens mij is de kans groot dat als je de mod een beetje onhandig uitvoert, zonder er AS2 tussen te friemelen, de temp omhoog gaat..

:)

(Ik heb dit hele verhaal al een lange tijd geleden gehoord voor de oude Kaney Hedgehog. Die heeft platte koperen pinnen die in koper zijn geperst. Helaas zit dat niet stevig, en de performance van die koeler wil nogal eens slechter dan verwacht zijn daardoor.
Die mod hebben ze daarom geprobeerd, maar meestal helpt het dan geen zier..)
Pagina: 1