Toon posts:

BIOS instellingen bij MSI 6309 Lite

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wild ook wel eens proberen om mijn PIII 667 over te clocken (verder systeem zie specs: onderaan) en ben eens in mijn BIOS gaan neuzen daar heb ik de twee volgende instellingen gevonden:

1- ClkGen Spread Spectrum (Enabled/Disabled).

2- CPU Host/PCI Clock (Mhz).

Instelling twee staat standaard op 133/33.30 deze heb ik nu op 138/34.50 staan als instelling 1 op enabled staat, zo draait mijn CPU op 691 Mhz.
Maar dit vind ik veel te weinig en daarom heb ik een paar vraagjes:
- Hoe warm mag mijn CPU worden? (Ik hou de temp. in de gaten met MSI PC Alert III)Ik gebruik nu een standaard cooler (boxed CPU)
- Tot hoe ver is mijn CPU ongeveer over te clocken?
- Ik kan mijn CPU Host/PCI Clock maar tot 138/34.50 maximaal zetten als ClkGEn op enabled staat wat houd deze functie in want als ik hem op disabled zet kan ik de CPU Host/PCI Clock wel hoger zetten.
- Tot hoe ver kan jeje PCI Clock zetten?
Als ik ClkGen op disabled zet kan ik mijn PCU Host/PCI Clock op 147/36.80 zetten is dit mogelijk met mijn cololer en syteem of gaat het dan fout?
En als mijn systeen het nie aan kan brand er dan wat door of loopt mijn systeem dan vast?
Kan ik daarna nog de instellingen veranderen?

Verwijderd

Topicstarter
Weet echt niemand antwoord :?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

6309 lite...is nou niet een opklok monster..heb um hier nog nieuw in doos liggen...kreeg m'n 866eb niet hoger dan 933..zou zeggen probeer eens wat!!..geloof dat tie op enable moet staan om je FSB hoger te kunnen zetten....maar verwacht niet te veel!!!...

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Maar tot hoever kan ik men geheugen overclocken? want dat heb er toch ook mee te maken?
Enne wat houd die functie ClkGen Spread Spectrum eigenlijk in?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
spread spectrum is een instelling die te maken heeft met de Electro Magnetic Interference die je mobo ondervindt. Hij moduleert dan de corespanning anders oid. Als dit aan staat, varieert dus je corespanning meer en kan het gevaarlijk zijn bij hoge snelheden. Zet dit dus uit als je gen last hebt van EMI.

zie ook de manual

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 12:32 schreef insan1ty het volgende:
spread spectrum is een instelling die te maken heeft met de Electro Magnetic Interference die je mobo ondervindt. Hij moduleert dan de corespanning anders oid. Als dit aan staat, varieert dus je corespanning meer en kan het gevaarlijk zijn bij hoge snelheden. Zet dit dus uit als je gen last hebt van EMI.

zie ook de manual
en de FAQ...

waarom vraagt iedereen hoe hard zn proc kan? dat ligt aan de proc,niet aan ons |:(

Verwijderd

Haha, dit is idd geen overclockboard, die 6309. Sterker nog: Leuk als i-net bak en office-bak...maar verder... Deze krengen zitten vaak in Laser Computers en gelijksoortig spul van Dynabyte/Vobis en/of Dixons. Need I say more? :P
Pagina: 1