Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)
Verwijderd
Je moet nog steeds een Xbox kopen (voor die dvd drive), je moet nog steeds Halo kopen.
Ga dan niet emuleren.
With the help of a one MByte large download, XBox titles are to be started on a normal PC. An acknowledgement of the operability is not given so far. At present it looks rather like it, as if the emulator is a well made fake. The "developers" already are on the retreat. Because of alleged problems with Microsoft they will stop the selling of the emulator and will close the Website.
I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -
Zal nog wel jaartje of 2 / 3 duren voordat er een emu is.
in hun artikel staat er dit :Op dinsdag 15 januari 2002 10:36 schreef ds het volgende:
Wat heb je eraan?
Je moet nog steeds een Xbox kopen (voor die dvd drive), je moet nog steeds Halo kopen.
Ga dan niet emuleren.
------------------------------------------------------------------------
Warning : This Beta Release can only Emulate HALO for XBOX, You need to Plug The original XBOX DVD DRIVE into your computer to be able to read the game with the emulator, this Inconvenience should disapear in futur version of XBoxEmuX.
------------------------------------------------------------------------
En als mijn engels een beetje goed is, staat er dat het verholpen zal zijn in de volgende releases
Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)
1 Die ingame screenshots lijken me net iets te wazig voor door de pc gerenderde images.. Lijkt meer op een tv screencapture oid
2 Die XboX dvd drive ligt daar wel heel erg krom naast de computer... (fotosoep werkje IMHO)
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
DVD-drives in de huidige pc's kunnen sowieso geen Xbox-schijfjes lezen. Dit omdat de Xbox-data niet helemaal aan het begin van de dvd staat, maar verderop, en normale dvd-drives (pc of standalone) zien dat niet. Het enige wat je ziet is een dvd-filmpje van 13Mb dat zegt dat je een Xbox nodig hebt om te kunne spelen.
Topicstarter: Emu's zijn wel illegaal als ze onderdelen van het te emuleren apparaat bevatten, zoals BIOS'en en zo, wegens copyright. Het enige wat zou mogen, is instructies bijvoegen hoe je het BIOS uit een Xbox zuigt, maar dat is weer iets wat van Microsoft niet mag, en duidelijk staat vermeld in de agreement van je Xbox (net zoals de agreement bij elk game wat zegt dat je het niet mag kopieren).
Whoops ... inderdaad, ik had er niet echt goed naar gekeken. Damn ...Op dinsdag 15 januari 2002 10:53 schreef Webby het volgende:
rofl is vet fake man
check:
[afbeelding]
check die drive is vet fake
over 'mijzelf belachelijk maken' gesproken
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
*zucht*... Inderdaad. Het is welliswaar geen Celeron, geen Pentium3, geen Geforce2, geen Geforce3, geen PCI, geen AGP, wel unified RAM, geen bestaand FS op de HD, maar verder, nee, inderdaad niet al te moeilijk om een emu te bouwen.Op dinsdag 15 januari 2002 11:01 schreef Marv het volgende:
Tis toch niet echt ondenkbaar dat een (echte) emulator snel zal komen... de xbox is en blijft een pc dus het emuleren zou niet al te moeilijk moeten zijn voor professionele proggers
Xbox vertoont geen enkele overeenkomst met een pc. Enkele onderdelen komen uit vertrouwde fabrieken (Intel, nVidia, Seagate), maar mijn fiets is ook van Peugeot. Een Xbox emuleren is even makkelijk of moeilijk als een PS2.
Hou maar op moeilijk, ik ben nog geen WERKENDE ps2 emu tegengekomen die het langer uithoudt dan een intro schermOp dinsdag 15 januari 2002 11:09 schreef RefriedNoodle het volgende:
Een Xbox emuleren is even makkelijk of moeilijk als een PS2.
Voor de rest, emu's zijn op zijn minst grijs.
Da's misschien iets te kort door de bocht. Het belangrijkste van de XBox, de cpu, is gewoon een Pentium III (of was 't nou een Celeron, nou ja iig een ding op die basisOp dinsdag 15 januari 2002 11:09 schreef RefriedNoodle het volgende:
[..]
*zucht*... Inderdaad. Het is welliswaar geen Celeron, geen Pentium3, geen Geforce2, geen Geforce3, geen PCI, geen AGP, wel unified RAM, geen bestaand FS op de HD, maar verder, nee, inderdaad niet al te moeilijk om een emu te bouwen.
Xbox vertoont geen enkele overeenkomst met een pc. Enkele onderdelen komen uit vertrouwde fabrieken (Intel, nVidia, Seagate), maar mijn fiets is ook van Peugeot. Een Xbox emuleren is even makkelijk of moeilijk als een PS2.
Een groot voordeel van de XBox (of eigenlijk, van alle consoles) is dat alle power voor 1 ding nodig is: het spel. Op je pc draai je een besturingsysteem (=resources), achtergrond-programma's (=resources), eventuele andere programma's (=resources), de game die je draait gebruikt nooit van zijn lang-zal-ze-leven al je systeembronnen. Zou je dat wel kunnen realiseren (bijv. door in het spel een mini-os te bouwen, en dan te booten met dat mini-os), dan zou het spel ook vele malen beter draaien dan nu het geval is. Qua kracht is de XBox dan ook niet zo denderend (hooguit de grafische chip misschien), maar omdat het apparaat maar 1 ding tegelijk hoeft te doen (=game draaien) presteert-ie gewoon veel beter dan een pc met min-of-meer gelijke specs.
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Ik ben voor de aardigheid, eens een klein onderzoekje begonnen over de legaliteit van de verschillende onderdelen van de emulatie van consoles. Roms zijn gewoon niet goed te praten, maar dat wisten de meeste al (ik zelf pas sinds kort)Op dinsdag 15 januari 2002 11:16 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Hou maar op moeilijk, ik ben nog geen WERKENDE ps2 emu tegengekomen die het langer uithoudt dan een intro scherm
Voor de rest, emu's zijn op zijn minst grijs.
Dit komt van de nintendo site. Ook andere console merken publiceerden. soortgelijke statements. Over emulators bestaat inderdaad een boel vaagheid.Can I Download a Nintendo ROM from the Internet if I Already Own the Authentic Game?
There is a good deal of misinformation on the Internet regarding the backup/archival copy exception. It is not a "second copy" rule and is often mistakenly cited for the proposition that if you have one lawful copy of a copyrighted work, you are entitled to have a second copy of the copyrighted work even if that second copy is an infringing copy. The backup/archival copy exception is a very narrow limitation relating to a copy being made by the rightful owner of an authentic game to ensure he or she has one in the event of damage or destruction of the authentic. It is well established by judicial decisions in the United States that this limited exception does not apply to game data contained in ROM semiconductor chips in video game cartridges. Therefore, whether you have already an authentic game or not, or whether you have possession of a Nintendo ROM for a limited amount of time, i.e. 24 hours, it is illegal to download and play a Nintendo ROM from the Internet.
Ze veroordelen het dus, maar zeggen niets over de legaliteit.Does Nintendo Think Emulation Companies Promote Piracy? Why?
Yes. The only purpose of Nintendo video game emulators are to play illegal copied games from the Internet.
Dit is even genoeg voor een post, als mensen het boeiend vinden hoor ik het wel, want ik heb erg veel gevonden over het onderwerp.
Verder...Ik weet niet of die de juiste topic is, of dat het zelfs maar in spielerei hoort, maar ik vermoed van wel.
even voor de duidelijkheid:
Ik wil niemand vervelen of de les lezen, ook veroordeel ik het concept hier niet. De rede waarom ik dit post is omdat het IMHO best een keer interessant is, om nu eens voor eens en voor altijd uit te vinden waar precies de grens ligt.
Op dinsdag 15 januari 2002 11:09 schreef RefriedNoodle het volgende:
Xbox vertoont geen enkele overeenkomst met een pc.

Ik vind het ook echt niet op een pc lijkenIntel Pentium Celeron III 733MHz CPU
64MB 200MHz DDR-SDRAM Shared Memory Architecture
5X CAV DVD-ROM
10GB Hard Drive (Seagate or Western Digital)
4 USB ports with proprietary Xbox connector
Proprietary OS with Windows 2000-based kernel with DirectX8
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
Waar zit in jouw pc het unified ram? Waar zit in de Xbox de PCI-bus? Nogmaals, de componenten zijn eventueel nagenoeg hetzelfde (intel- resp. nvidia), het is de manier waarop alles aan elkaar hangt die het toch compleet anders als een pc maakt.Op dinsdag 15 januari 2002 12:25 schreef Marv het volgende:
Ik vind het ook echt niet op een pc lijken
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Tja psy, schijnbaar toch niet zo interessant. Nou ja, volgende keer beter.Op dinsdag 15 januari 2002 11:57 schreef PsyFlash veel geblaat:
[..]
Lees de eerste post.Op vrijdag 18 januari 2002 23:05 schreef Devilseye het volgende:
SLOTJUHS!
lees faq
emulatorsnot allowed
En Icestorm heeft al gepost, en die vond het semi-goed. Niet dus.
de waarheid achter dit complot
So let's see:
the vxd is from Return of castle Wolfenstein.. (do a quick search for the text wolf...) (even version number 1.0.0 can be found) Sure this one WON'T emulate any Xbow, will it ? (if you make it emulate anything... )
The two dll's: Snd3d.dll and xboxkrnl32.dll are from MSM: (an example from boxkrnl32.dll) 016 - ControlID:FFFF, Control Class:"STATIC" Control Text:"Trillian Connection Manager. Version 0.70. Copyright © 1999,2000,2001 Cerule"
You may be sure Xbox has nothing to MSM, and I doubt that this file (or MSM) has anything to emulate an X-box... No matter what some so called "clever" boys say or pray...
This is just a fake shit, that is why MS does not do any law suit against them...